جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

طناب دار از گردن قاتل مرد تاجر برداشته شد

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 702053
راننده طمعکار که به اتهام قتل مرد تاجر در بازداشت به سر می‌برد، با پرداخت دیه از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.
طناب دار از گردن قاتل مرد تاجر برداشته شد
به گزارش جهان نيوز، رسیدگی به پرونده از اوایل سال‌۹۲ با ناپدید شدن ناگهانی مرد ۴۰‌ساله به نام اکبر آغاز شد.

اولین بررسی‌ها نشان داد مرد جوان یکی از تجار خارج‌نشین است و هر بار برای تجارت به ایران رفت و آمد دارد. همچنین مشخص شد او روز قبل و بعد از ملاقات با خانواده‌اش در سیستان و بلوچستان برای انجام کاری راهی تهران شده‌است، اما بعد از رسیدن به فرودگاه مهرآباد و تماس با همسرش به طور مرموزی ناپدید شده است.

با ثبت این اطلاعات، تلاش برای یافتن آن مرد ادامه داشت تا اینکه مأموران جسد مرد جوانی را حوالی فرودگاه مهرآباد کشف کردند که با انتقال به پزشکی قانونی مشخص شد متعلق به همان مرد جوان است.

به این ترتیب پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد و مأموران در روند تحقیقات با ردیابی تلفن همراه به مرد جوانی به نام جواد مظنون شدند و وی را تحت تعقیب قرار دادند. چند روز بعد راننده مسافرکش شناسایی و بازداشت شد، اما مدعی بود مقتول را نمی‌شناسد و از سرنوشت او بی‌خبر است اینکه در روند بازجویی‌ها سرانجام لب به اعتراف گشود و به قتل اعتراف کرد.

او در شرح ماجرا گفت: «وضع مالی خوبی نداشتم به همین دلیل مجبور شدم حوالی فرودگاه با ماشین مسافرکشی کنم. روز حادثه مقتول را به عنوان مسافر سوار کردم و از صحبت‌هایش با تلفن همراه متوجه شدم تاجر است و همراهش پول نقد دارد. همین بهانه‌ای شد تصمیم بگیرم اموالش را سرقت کنم.»

متهم در خصوص قتل گفت: «برای انجام نقشه با چاقویی که همراه داشتم او را کشتم. سپس همه جیب‌های مقتول را گشتم و ۳۰۰ هزار تومان پول نقد و گوشی همراهش را برداشتم و جسد را در محله خلوتی رها کردم.

بعد از چند روز سیم کارتم را داخل گوشی مقتول انداختم که همین سرنخی شد تا پلیس مرا شناسایی و دستگیر کند.»

بعد از اقرار‌های متهم، وی این بار ادعای تازه‌ای مطرح کرد و با انکار جرمش مدعی شد تحت فشار‌های بازجویی به قتل اعتراف کرده و گوشی مقتول را در آژانسی که مشغول کار بوده پیدا کرده است.

با این ادعا مأموران به آدرس آژانس مورد نظر رفتند، اما مشخص شد وی قصد گمراه کردن پلیس را داشته است.

بنابراین متهم به اتهام قتل عمد و سرقت روانه زندان شد و پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در اولین جلسه رسیدگی به پرونده، متهم با درخواست اولیای‌دم به قصاص، ۱۰‌سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

حکم صادر شده در دیوان مورد تأیید قرار گرفت تا اینکه متهم توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای‌دم را جلب کند. به این ترتیب متهم این بار از جنبه عمومی جرم در همان شعبه به ریاست قاضی زالی پای میز محاکمه قرار گرفت. او در آخرین دفاعش گفت: «شش سال در زندانم و در این مدت سختی زیادی کشیدم.

خانواده ام برای رضایت اولیای‌دم خیلی تلاش کردند از دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند تا گذشته را برای آن‌ها جبران کنم.» در آخر هیئت قضایی وارد شور شد.
 
منبع: روزنامه جوان
برچسب ها: اعدام محاکمه قتل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *