پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تکرار تخلف شرکت‌های لبنی با افزایش خودسرانه قیمت شیر/ جای خالی سازمان حمایت در رصد و پایش

سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 701897
در حالی که کمتر از سه ماه از مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر افزایش قیمت محصولات لبنی می‌گذرد اما، برخی از شرکت‌های لبنی مجددا خودسرانه قیمت شیر را افزایش دادند.
به گزارش جهان نيوز، خردادماه سال جاری بود که ستاد تنظیم بازار، افزایش قیمت محصولات لبنی را تعیین کرد و این شرکت‌ها محصولات خود را با قیمت‌های جدید عرضه کردند، اما با گذشت کمتر از ۳ ماه از این موضوع برخی شرکت‌های لبنی شروع به افزایش خودسرانه قیمت محصولات خود کرده اند.

البته شرکت‌های لبنی سابقه طولانی در افزایش خودسرانه قیمت محصولات خود دارند و افزایش‌های جدید موضوع تازه‌ای نیست که از سوی این شرکت‌ها صورت گرفته است.

عملکرد گذشته این شرکت‌ها نشان داده که آن‌ها هیچگاه توجهی به مصوبات ستاد تنظیم بازار و قانون ندارند و هر زمان که اراده کنند و صلاح بدانند نرخ محصولات خود را افزایش می‌دهند آن هم بدون اینکه واهمه‌ای از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داشته باشند.

نکته جالب ماجرا این است که این شرکت‌ها علی رغم افزایش خودسرانه قیمت ها، اما باز به این میزان هم قانع نیستند و هراز گاهی به بهانه اینکه قیمت مواد اولیه و قیمت شیر و سایر موارد افزایش داشته و تولید به صرفه نیست، از سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار درخواست افزایش قیمت می‌کنند و هر بار نیز با این درخواست‌ها موافقت می‌شود، اما با گذشت یکی دو ماه از دریافت مصوبه جدید، مجددا شروع به افزایش قیمت خودسرانه می‌کنند تا بیش از پیش مصرف کنندگان را تحت فشار قرار دهند.

در جدیدترین تخلف برخی از شرکت‌های لبنی بدون داشتن هیچگون مصوبه ای اقدام به افزایش قیمت شیر در بازار کردند، در حالی که قیمت شیر بطری یک لیتری کم چرب طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار ۴۹۰۰ تومان است، اما این شرکت‌ها این محصول را با قیمت‌های ۵۴۰۰، ۵۶۰۰ و ۵۷۰۰ تومان عرضه می‌کنند.

همچنین در حالی که قیمت مصوب شیر بطری یک لیتری پر چرب ۵۳۰۰ تومان است از سوی این شرکت‌ها با قیمت ۶۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.


با توجه به تخلف آشکار این شرکت‌ها باید از سازمان حمایت که وظیفه آن نظارت بر بازار است پرسید، بازرسین این سازمان چگونه بازار را رصد و پایش می‌کنند که تخلفاتی چنین آشکار را نمی‌بینند و با آن برخورد نمی‌کنند.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *