کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روزنامه اصلاح طلب: هپکو را «حلقه نیاوران» زمین زد

1 مهر 1398 ساعت 19:48

​​​​​​​نهادهای ذیربط اکنون باید به دقت نقش افرادی همچون زنگنه، آخوندی، مسعود نیلی، سعید لیلاز و...در ماجرای هپکو را بررسی کنند.


به گزارش جهان نیوز، روزنامه صدای اصلاحات در گزارشی با عنوان «هپکو را حلقه نیاوران زمین زد» نوشت: «از اوایل دهه هشتاد شمسی، همزمان با دولت دوم اصلاحات، مجموعه‌های مطبوعاتی وابسته به جریان کارگزاران در روندی هدفمند شروع به تبلیغ مبانی اقتصاد نولیبرالی در ایران کردند. چهره‌هایی از قبیل موسی غنی نژاد، سعید لیلاز، مسعود نیلی، عباس آخوندی و محمود سریع القلم، که جز مسعود نیلی هیچکدام تحصیلات اقتصادی پیوسته ندارند و حتی نیلی هم فارغ التحصیل مهندسی عمران بود که در تحصیلات تکمیلی وارد رشته اقتصاد شد. این افراد تبدیل به مهمان‌های ثابت نشریاتی به سردبیری محمد قوچانی (عضو کنونی شورای مرکزی حزب کارگزاران) شدند تا از آنچه "اقتصاد دولتی" می‌خواندند، هیولا و از آنچه که به عنوان "اقتصاد آزاد" یاد می‌کردند، فرشته بسازند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اکنون نیز شاکله اقتصادی دولت یازدهم و دوازدهم را کسانی تشکیل دادند که جزو محفل موسوم به "حلقه نیاوران" بودند و به شدت معتقد به نوعی از آزادسازی رادیکال در اقتصاد کشور با هدف کم کردن تعهدات دولتی و زمینه سازی برای حضور شرکت‌های خارجی و در نهایت هضم در سیستم سرمایه داری جهانی...تصاویر و ویدئوهایی که در روزهای اخیر از کارگران معترض هپکو منتشر شده، در کنار گزارش‌هایی که از روند صفرشدن تولید و قرارگرفتن این برند پرافتخار صنعت ایران در معرض ورشکستگی کامل منتشر می‌شود، یک بار دیگر نشان داد که ترجمه نسخه‌های نولیبرالی اقتصاد و برنامه خزنده جریان غرب شیفته (که نزدیک به سه دهه است که عملاً سیستم مدیریت اجرایی کشور را در تیول خود دارند) چه ضربات مهلکی به صنعت بومی و اقتصاد ملی وارد کرده است».

لازم به ذکر است که در فروردین سال ۸۶، بیژن زنگنه رییس هیات مدیره هپکو شد.

نهادهای ذیربط اکنون باید به دقت نقش افرادی همچون زنگنه، آخوندی، مسعود نیلی، سعید لیلاز و...در ماجرای هپکو را بررسی کنند.


کد مطلب: 701842

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/701842/روزنامه-اصلاح-طلب-هپکو-حلقه-نیاوران-زمین-زد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com