جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۹

ماکرون از وقوع اتفاقات درباره ایران در نیویورک گفت

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 701837
رئیس جمهور فرانسه در جمع خبرنگاران همراه خود در مسیر سفر به نیویورک گفت که درباره ایران در نیویورک به صورت مفصل بحث و رایزنی خواهد شد.
ماکرون از وقوع اتفاقات درباره ایران در نیویورک گفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از یورو نیوز، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه در مسیر پرواز از پاریس به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران همراهش گفت، «درباره پرونده ایران، ممکن است اقدامی در نیویورک رخ دهد.»

رئیس جمهور فرانسه جزئیات بیشتری در این زمینه و اینکه منظورش چیست ارائه نکرده است.

ماکرون با اشاره به این که پس از حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی تنش‌ها افزایش یافته است، گفت: «چالشی در نیویورک مطرح است. دو بازیگر این بحران آنجا هستند. وحدت مکانی وجود دارد اما نه لزوما وحدت رویه و اقدام. ما در عربستان سعودی نیستم اما چیزی می تواند اتفاق بیافتد.»

ماکرون همچنین گفته است که پس از حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی شانس ملاقات میان ایران و آمریکا «قطعا افزایش نیافته است».

او در جمع خبرنگاران همراهش در داخل هواپیمای عازم نیویورک گفت که این اجلاس به ما اجازه می‌دهد اقدامات ناتمامی که در جریان اجلاس گروه‌۷ در شهر بیاریتز در جنوب فرانسه انجام داده‌ایم را در نیویورک پیگیری کنیم.

ماکرون در جریان نشست گروه 7 تمرکز زیادی روی مساله ایران داشت و حتی محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران را برای دیدار و رایزنی درباره مسائل مربوط به برجام به شهر محل این نشست دعوت کرد.

ماکرون درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو نیز روز دوشنبه به روزنامه لوموند گفت: فرانسه در خصوص نسبت دادن حمله به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی به کشوری خاص بسیار محتاط است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کسی برای مردم فرانسه شمع روشن نمی‌کند؟
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی درمدت 5 سال است ازبمب های خوشه ای ساخت انگلیس استفاده می کند.
Iran, Islamic Republic of
داعش‌ مورد حمایت عربستان و متحدانش مسئولیت حمله‌تروریستی کربلا را برعهده‌گرفت
عربستان متهم ردیف اول حمله‌تروریستی به کربلا است.
Iran, Islamic Republic of
حمله آرامکو پاسخ طبیعی به تداوم تجاوز عربستان علیه یمن بود
United Arab Emirates
آمریکا 200 کامیون سلاح دیگر به شرق سوریه برای تروریست ها فرستاد
United Arab Emirates
اگر دشمن غلطی کند قطعاً پاسخ کوبنده‌ای دریافت خواهد کرد
United Arab Emirates
‌ کسی که از آتش‌‌بیاران فتنه 88 بوده است چطور حرف از آشتی ملی به میان آورده است مملکت را به آشوب کشیده و گرفتار تحریم‌های سنگین کرده‌اند بعد آمده‌اند می‌گویند چرا با ما آشتی نمی‌کنید! مردم دیگر به این جماعت مشکل آفرین اجازه دخالت در امور کشور را نمی‌دهند.
United Arab Emirates
یمنی‌ها پالایشگاه سعودی را زدند اما یک غیرنظامی را هم به قتل نرساندند ولی متاسفانه ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی درمدت 5 سال بیش از270 هزار نفر غیرنظامیان یمنی را با سلاح های ممنوعه و بمب خوشه ای ساخت آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیلی قتل عام کرده است و همچنان نیزادامه می دهد
اتوبوس مدرسه که با سلاحهای آمریکایی، کشورهای اروپایی و اسرائیلی درسایه سکوت سازمان های بین المللی دریک سال اخیر توسط عربستان و متحدانش کشته شدند اندازه نفت یک پالایشگاه ارزش نداشتند که صدای کسی دردنیا و سازمان ملل و... درنیامد
ممد
United States
ماکارون جان شما ماکارونی ات را بخور!!!