پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

قدیمی‌ترین شرکت گردشگری انگلیس ورشکسته شد

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 701824
قدیمی‌ترین شرکت گردشگری انگلیس موسوم به «تامس کوک» در رقابت با سایت‌های اینترنتی گردشگری و ‌بحران‌های اقتصادی ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، امروز (دوشنبه) ورشکست شد و میلیون‌ها مسافر را سرگردان کرد.
قدیمی‌ترین شرکت‌گردشگری انگلیس ورشکسته شد
به گزارش جهان نيوز، در حال حاضر تمامی پروازها و برنامه های مسافرتی این شرکت گردشگری لغو و از مسافران خواسته‌ شده تا از سفر به فرودگاه خودداری کنند.

این شرکت که اولین بار در سال ۱۸۴۱ میلادی توسط یک کابینت ساز انگلیسی تشکیل شد، تلاش می کرد تا برای فرار از ورشکستگی ۲۰۰ میلیون پوند به‌دست بیاورد اما موفق نشد.

با این حال ۲۱ هزار کارمند این شرکت گردشگری کار خود را از دست داده و برنامه سفر میلیون ها مشتری به هم خورده است.

مقامات انگلیسی در تلاش هستند تا از طریق هماهنگی با دو شرکت «بریتیش ایرویز» و «ایزی جت» دست کم ۱۵۰ هزار مسافر انگلیسی را دردو هفته آینده به این کشور برگردانند.

«گرنت شاپس» وزیر حمل و نقل انگلیس این رویداد را عمیقا ناراحت کننده توصیف و تصریح کرد که دولت تلاش می کند تا تعهدات باقیمانده این شرکت را اجرا کند.

«تامس کوک» با ۲۰ میلیون مشتری، ۱۰۵ هواپیما و ۲۰۰ هتل در ۱۶ کشور در اختیار داشت.

تحولات اقتصادی و تجاری انگلیس در آستانه خروج رسمی این کشور از اتحادیه اروپا تعریف چندانی ندارد و بانک مرکزی انگلیس پیش‌ بینی کرده که این کشور ممکن است در سال جاری دچار رکود اقتصادی شود.

پیش‌ از این اتاق بازرگانی انگلیس نیز هشدار داده بود که هزاران شرکت فعال خارجی به فکر خروج از این کشور افتاده‌اند.

رئیس شرکت هواپیماسازی ایرباس درباره خروج از کارخانه‌های این شرکت به خارج از انگلیس هشدار داده و تاکنون بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این کشور تعطیل و یا نیروهای خود را تعدیل داده‌اند.

بر اساس برنامه اعلام‌ شده انگلیس کمتر از ۳۸ روز دیگر رسماً از اتحادیه اروپا خارج می‌شود، اما هنوز درباره نحوه اجرای برگزیت به توافق نرسیده است.

منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *