پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اعتراض‌ها در مصر؛ بیش از 650 نفر بازداشت شدند

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 701781
منابع حقوقی مصری از بازداشت بیش از 650 معترض دولت عبدالفتاح السیسی در روزهای گذشته خبر دادند.
اعتراض‌ها در مصر؛ بیش از 650 نفر بازداشت شدند
به گزارش جهان نيوز، منابع حقوقی مصر در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری عربی‌۲۱ گفتند تعداد بازداشت شدگان روزهای گذشته در مصر در تمامی استان‌ها از ۶۵۰ نفر فراتر رفته است.

به گفته این منابع، ۳۰۰ نفر از بازداشت شدگان شب گذشته (یکشنبه) به دادسرای عالی امنیت احضار شده‌اند تا بازجویی شوند. ۶۰ نفر نیز صبح دیروز به این دادسرا فراخوانده شده بودند که برای تمامی آنها قرار بازداشت ۱۵ روزه صادر شد تا روند تحقیقات صورت گیرد.

به گفته وکلا بسیاری از این ۶۰ تن از دستفروشان خیابانی بودند که در هنگام تظاهرات در خیابان حضور داشتند. عمده بازداشت شدگان از استان‌های قاهره، اسکندریه و سوئز هستند.

همزمان با بازداشت‌ها یک نهاد دیده‌بانی اینترنتی نیز از محدودیت دسترسی به فیسبوک، وبگاه بی بی سی، پایگاه خبری الحره و چندین سایت دیگر خبر داد.

این بازداشت‌ها و محدودیت‌ها در حالی است که مسئولان مصری وجود اعتراضات را رد کرده و آن را تحریک برخی رسانه‌های وابسته به ترکیه و قطر می‌دانند. از جمله «سامح الشکری» وزیر خارجه این کشور که روز گذشته اعتراضات را غیر واقعی دانست.

تظاهرات علیه السیسی از روز جمعه گذشته آغاز شده و به دعوت احزاب سیاسی قرار است در روزهای آتی نیز ادامه یابد.

اعتراضات پس از آن آغاز شد که فردی به نام «محمد علی» تاجر و هنرمند مصری که می‌گوید سال‌ها با ارتش مصر همکاری کرده و اکنون در اسپانیا به سر می‌برد؛ ویدئوهایی از ساخت کاخ‌های بزرگ ریاست‌جمهوری و همینطور فساد درون ارتش و خانواده السیسی منتشر کرد و سه‌شنبه گذشته برای اولین بار مردم را به تظاهرات در روز جمعه فراخواند.

منبع:فارس
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *