جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

وزیر خارجه فرانسه: اولویت ما کاهش تنش در منطقه خاورمیانه است

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 701730
وزیر امور خارجه فرانسه یکشنبه شب گفت که اولویت اول ابتکار دیپلماتیک پاریس، برگزاری دیدار روحانی و ترامپ نیست، بلکه کاهش تنش در منطقه است.
اولویت ما کاهش تنش در منطقه خاورمیانه است
به گزارش جهان نيوز، خبرگزاری رویترز گزارش داد «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه  به خبرنگاران گفت: دیدار میان رئیس جمهوری ترامپ و رئیس جمهوری روحانی اولویت اول نیست. موضوع دارای اولویت این است که بتوانیم مسیر کاهش تنش با بازیگران مختلف را از سر بگیریم.
 
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز ماه گذشته در حاشیه نشست سران گروه 7 اعلام کرد که تلاشی دیپلماتیک برای هماهنگی دیداری میان حسن روحانی و دونالد ترامپ رئیسان جمهوری ایران و آمریکا آغاز کرده است.

پس از این اظهارات مکرون، رئیس جمهوری اسلامی ایران با رد دیدار احتمالی با ترامپ اعلام کرد: تا زمانی که آمریکا تحریم‌های خود را لغو نکرده و به برجام بازنگردد، مذاکره‌ای میان مقامات طرفین رخ نخواهد افتاد.

عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز هفته گذشته در این باره گفت: نه این دیدار در دستورکار ما هست و نه فکر می‌کنم چنین اتفاقی در نیویورک رخ دهد. ما به دیدار برای عکس گرفتن حساب نمی‌کنیم، بلکه دیدار باید دستور کار و نتایج ملموس داشته باشد.

در همین حال ترامپ نیز که تاکنون بارها برای دیدار بدون پیش‌شرط با مقام‌های ایرانی اعلام آمادگی کامل کرده بود، روز یکشنبه اعلام کرد که هیچ قصدی برای دیدار با مقامات ایران ندارد.

رئیس جمهوری برای سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، امروز دوشنبه اول مهرماه به نیویورک سفر می کند.

روحانی در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی، با مدیران ارشد و نخبگان رسانه‌ای حاضر در نیویورک و جمعی از نخبگان سیاست خارجی آمریکا نیز دیدار و گفت وگو خواهد داشت.

منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
حرف پارلمان اروپا جنایتکار شماره یک دیگرچه اعتباری دارد؟ چه کسی باور می کند پارلمان اروپا جنایتکار شماره یک نگران حقوق بشر درمنطقه خاورمیانه و جهان است؟ ...