کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خودزنی آبی و برد رویایی سرخ

دربی 90 صحنه واقعی نبرد گلادیاتوری!

1 مهر 1398 ساعت 9:02

پرسپولیس با برد در دربی 9 امتیازی شد و به رده دوم صعود کرد و استقلال که از 3 بازی قبلی‌اش 2 امتیاز گرفته بود با باخت در دربی نتایج ضعیفش را کامل کرد تا به رده پانزدهم سقوط کند..


به گزارش جهان نیوز، دربی 90 بیشتر از آنکه مسابقه فوتبال باشد صحنه جنگ و جدال و درگیری و دعوا بود؛ چیزی شبیه نبرد گلادیاتورها. سرهای  شکسته، پنالتی مشکوک، پنالتی از دست‌رفته، اخراجی و باران سنگ و کارت زرد.

اولین دربی سرخابی با مربیان آرژانتینی و ایتالیایی توقعات را بالا برده بود اما به لحاظ فنی تقابل پرسپولیس و استقلال در سطح پایینی بود و تک‌گل بازی هم نه روی تاکتیک خاصی که روی اشتباه دروازه‌بان استقلال و خوش‌شانسی سرخ‌ها به دست آمد.

آندره‌آ استراماچونی که به خاطر نتایج ضعیف تیمش در ابتدای فصل تحت فشار بود و حتی گفته می‌شد دربی آخرین فرصت اوست استقلال را با ترکیب سیدحسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان، آرش رضاوند و مرتضی تبریزی به میدان فرستاد؛ ترکیبی که بیش از حد دفاعی به نظر می‌آمد.

در مقابل گابریل کالدرون پرسپولیس را با ترکیب علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری، محمد انصاری، احمد نوراللهی، وحید امیری، مهدی ترابی، سیامک نعمتی، علی علیپور و جونیور به میدان روانه کرد و همانطور که از قبل هم اعلام شده بود سیدجلال حسینی به خاطر مصدومیت غایب بزرگ سرخ‌ها بود. در نیمه نخست بازی نبود بازیکن طراح در 2 تیم مشهود بود.

خط هافبک پرسپولیس خواسته یا ناخواسته به کناره‌ها متمایل بود و با خط حمله فاصله زیادی داشت و استقلالی‌ها هم نمی‌توانستند تبریزی را که تک مهاجم‌شان بود به خوبی تغذیه کنند.

تنها صحنه مهم نیمه نخست خطای بازیکن پرسپولیس روی داریوش شجاعیان و اعلام پنالتی به سود استقلال بود که البته روی صحت آن تردید و تفسیرهای زیادی وجود داشت.

پنالتی را علی کریمی نواخت اما بهتر از او بیرانوند بود که مثل ضربه پنالتی رونالدو در جام‌جهانی آن را مهار کرد تا باز هم استقلالی‌ها در حسرت گل زدن از روی ضربه پنالتی بمانند؛ اتفاقی که در دربی قبلی هم رخ داد و فرشید اسماعیلی ضربه پنالتی استقلال را با یک ضربه چیپ بیرون زد تا آبی‌ها آن دربی را هم با تک گل احمد نوراللهی به سرخ‌ها واگذار کنند.
   
نیمه دوم شرایط کمی بهتر شد اما نبود بازیساز همچنان مشکل اصلی 2 تیم بود و آن‌ها توان رسیدن به دروازه را نداشتند و نهایتا توپ‌ها تا پشت محوطه جریمه می‌رفت و به مقصد نمی‌رسید.

البته در این نیمه تماشاگران و فوتبال‌دوستان انواع و اقسام فنون رزمی، کشتی کج و جودو را در زمین فوتبال شاهد بودند و باران سنگ و کارت هم چاشنی‌اش بود و در صحنه‌ای هم سر کنعانی‌زادگان، مدافع پرسپولیس و بازیکن سابق استقلال شکست و بازی چند دقیقه‌ای متوقف شد.

هرچه بازی به دقایق پایانی نزدیکتر می‌شد بازی احساسی و هیجانی شدت می‌گرفت تا این‌که کالدرون در دقیقه 80 برگ برنده‌اش را رو کرد تا نشان دهد دود از کنده بلند می‌شود و استراماچونی کم‌تجربه‌تر از آن است که دست او را بخواند.

او عبدی را به جای وحید امیری به میدان فرستاد و بازیکن جوان و تازه‌وارد و البته کم‌نام و نشان سرخ‌ها از راه نرسیده صاحب توپ شد و در اوج غافلگیری و جاگیری اشتباه دروازه‌بان استقلال دروازه این تیم را باز کرد؛ گلی که استقلال توان جبرانش را نداشت و در دقایق پایانی بازی با اخراج علی کریمی که یکی از بدترین و ضعیف‌ترین بازیکنان دربی بود 10 نفره شد و حتی شانس آورد گل دوم را نخورد.

پرسپولیس با برد در دربی 9 امتیازی شد و به رده دوم صعود کرد و استقلال که از 3 بازی قبلی‌اش 2 امتیاز گرفته بود با باخت در دربی نتایج ضعیفش را کامل کرد تا به رده پانزدهم سقوط کند و اوضاعش کاملا بحرانی شود؛ استقلالی که بزرگتر ندارد، گلر کم‌تجربه‌اش یقه خودشان را گرفت و علی کریمی ملی‌پوش که هم پنالتی از دست داد و هم بعد از آن سایه‌ای از او درون زمین بود و درنهایت هم اخراج شد؛ بازیکنی که مدت‌ها در تمرینات غایب بود و در بازگشت قاتل تیمش شد.

منبع: خراسان


کد مطلب: 701728

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/701728/دربی-90-صحنه-واقعی-نبرد-گلادیاتوری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com