سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
تا پایان مرداد؛

تولیدات سایپا از مرز ۱۴۷ هزار دستگاه گذشت

يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 701660
بررسی آمارهای منتشره در سامانه کدال، حاکی از تولید ۱۴۷ هزار و ۵۸۸ دستگاه خودرو از سوی گروه سایپا از ابتدای امسال تا پایان مرداد است.
تولیدات سایپا از مرز ۱۴۷ هزار دستگاه گذشت
به گزارش جهان نيوز، برپایه آمارهای منتشره در این سامانه، در این مدت ۷۵ هزار و ۵۲۵ دستگاه پراید و ۶۴ هزار و ۵۹۳ دستگاه تیبا در سایپا تولید شد که به ترتیب بیشترین تولیدات این گروه خودروسازی را به خود اختصاص داده است.

بررسی آمارها در مرداد امسال نیز حاکی از تولید ۱۵ هزار و ۱۹۹ دستگاه پراید و ۹ هزار و ۳۹۱ دستگاه تیبا در سایپا است.

در پنج ماهه نخست امسال، همچنین سه هزار و ۶۳۰ دستگاه سراتو در این گروه تولید شد.

به‌دنبال پیروی غیرمنطقی شرکای خارجی صنعت خودرو ایران از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و بدعهدی آنان در تامین قطعات، شرکت کیاموتورز کره‌جنوبی نیز ایران را ترک کرد و به همکاری خود با گروه سایپا پایان داد.

به‌دنبال این تصمیمِ شرکت کره‌ای، تولید خودرو کیاسراتو در سایپا نیز اواسط مرداد متوقف شد.

بررسی آمارهای یاد شده حاکی از تولید ۶۸۶ دستگاه سراتو در مرداد امسال است که آخرین تولیدات این خودرو در کشورمان بود.

در پنج ماهه امسال، دو هزار و ۴۸۰ دستگاه چانگان سی. اس ۳۵ و ۱۲۰ دستگاه آریو نیز در سایپا تولید شد که تولید آنها در مرداد به ترتیب ۳۴۴ دستگاه و صفر بود.

در آمارهای منتشر شده در سامانه کدال، تولید هزار و ۲۴۰ دستگاه اس. کی. دی (SKD) از آغاز امسال تا پایان مرداد (۴۰۰ دستگاه در مرداد) نیز به چشم می خورد که به گفته مسئولان سایپا، برای تولید خودرو در سایت های خارجی این شرکت مورد استفاده قرار گرفته اند.

SKD  (Semi Knocked Dawn) یا همان قطعات نیمه کامل، شیوه ای است که در کارخانجات داخلی انجام می شود و در آن یکسری از قطعات به دلیل فناوری بالا، پروسه تولید خاص  و غیره به صورت آماده از کشور مبدا وارد و در شرکت های داخلی سرهم بندی می شود.

منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *