جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲۱

آمریکا در پیوست ویزای ظریف چه نوشته است؟

يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 701638
وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما اطمینان داریم که جنگی را آغاز نخواهیم کرد اما همچنین اطمینان داریم که آغاز کننده جنگ، پایان دهنده آن نخواهد بود.
آمریکا در پیوست ویزای ظریف چه نوشته است؟
به گزارش جهان نيوز،محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان در جریان سفر خود به نیویورک در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس در پاسخ به سوالی درباره حمله اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو گفت که آمریکا پس از حمله به پالایشگاه عربستان با اعزام نیرو و تجهیزات دفاعی به منطقه در حال ژست گرفتن است.
 
وی تصریح کرد: از نظر من آمریکا در حال ژست گرفتن است. من فکر می‌کنم که این کشور در رسیدگی به این مسئله تماما مسیر اشتباه را پیش می‌رود.

شنبه گذشته حوثی‌های یمن حمله گسترده‌ای را علیه تاسیسات نفتی آرامکو واقع در شرقی‌ترین نقطه عربستان انجام دادند که در نتیجه آن تولید نیمی از نفت این کشور متوقف شده است.

حوثی‌ها پس از انجام این عملیات پهپادی به‌طور رسمی و صریح مسئولیت حمله را بر عهده گرفتند. با این حال، مقامات آمریکایی و سعودی تلاش می‌کنند با طرح ادعاهایی بی‌اساس ایران را برای این حمله مقصر جلوه دهند.

ظریف در بخش‌هایی از این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه ایران هیچ نقشی در حمله به آرامکو نداشته است، خاطر نشان کرد که ایران احتمالا نتیجه تحقیقات سازمان ملل را در این زمینه نخواهد پذیرفت.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز پنج‌شنبه اعلام کرد که کارشناسان برای بررسی درباره این حمله راهی عربستان شده‌اند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: سازمان ملل ما را در جریان قرار نداده است. سازمان ملل با ما مشورت نکرده است. ما نمی‌دانیم که بر چه اساسی قرار است این کار انجام شود اما ما اطمینان داریم که اگر سازمان ملل تحقیقاتی عادلانه و درست انجام دهد، به این نتیجه خواهد رسید که حمله توسط ایران صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اطمینان دارد ایران قادر است مانع از وقوع جنگ شود، اظهار اشت: من اطمینان دارم که ما آغاز گر جنگ نخواهیم بود اما همچنین اطمینان داریم، کسی که جنگ را آغاز می‌کند پایان دهنده آن نخواهد بود. این، بدان معنی است که یک جنگ محدود نخواهد بود.

ظریف در ادامه مصاحبه خود درباره سفرش به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت که آمریکا به صراحت به او گفته است که از حضور او در مجمع عمومی استقبال نمی‌کند، هرچند که روادید دریافت کرده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از نظر او صدور روادید از سوی آمریکا نشانه‌ای از تمایل واشنگتن برای مذاکره است؟ تصریح کرد: نه ضرورتا. آمریکا به عنوان میزبان مقر سازمان ملل ملزم است برای کشورهای عضو روادید صادر کند. بنابراین، آنها طی یک نامه‌ پیوست به روادید من به روشنی مشخص کردند که من واجد شرایط دریافت روادید نیستم اما این کار را بر اساس چشم‌پوشی انجام می‌دهند. پس آنها می‌خواستند من متوجه شوم که قرار نبوده اینجا باشم.
 
منبع:ایسنا
برچسب ها: محمد جواد ظریف
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عاقبت لبخند زدن به دشمن رو عینا لمس کن جواد جون
Romania
کشورهای عربی جنایتکار شماره یک و کشورهای غربی جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون به سرکردگی آمریکا جنایتکارشماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک درافغانستان، لیبی، عراق و منطقه خاورمیانه آدم می کشند، دونالد ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهورآمریکاجنایتکارشماره یک دنبال محکوم کردن ایران است.
Romania
رژیم سرطانی و غده چرکین صهیونیستی در کشور آمریکا بزرگ‌ترین تولید‌کننده محصولات سرطانزای تراریخته است....
Romania
وقتی خدا اراده کند پهپادهای انصار او از هر مانعی عبور خواهند کرد. تا حال گوشه کوچکی از خسارت‌های وارده بر پالایشگاه‌های عربستان اعلام شده است برکات این پیروزی برای جبهه مقاومت زیاد است و از این بابت شاکر هستیم.
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
عزت پاسپورتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت را بر می گردانیم ...!!!!
Romania
یمنی‌ها پالایشگاه سعودی را زدند اما یک غیرنظامی را هم به قتل نرساندند ولی متاسفانه ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی درمدت 5 سال بیش از270 هزار نفر غیرنظامیان یمنی را با سلاح های ممنوعه و بمب خوشه ای ساخت آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیلی قتل عام کرده است و همچنان نیزادامه می دهد
Romania
عربستان 368 کودک یمنی را کشته است
ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، مسئول مستقیم مرگ 368 و مجروحیت 300 کودک در یمن است.
Romania
امروز باید عملاً در مقابل آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ایستادگی کنیم
Iran, Islamic Republic of
هنوز هم ته دلش دوست داره بره مذاکره کنه و با ترامپ و پمپئو قدم بزنه و عکس یادگاری بگیره
Iran, Islamic Republic of
حضور نیروهای تروریست آمریکا به نفع منطقه نیست
Iran, Islamic Republic of
زخمی شدن 15 فلسطینی در شرق قدس اشغالی
زخمی شدن 15 فلسطینی در شرق قدس اشغالی
شنبه 30 شهريور 1398 - 23:47

دست کم ۱۵ فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در شرق شهر قدس اشغالی زخمی شدند.
Iran, Islamic Republic of
که ایران بیش از999 هزار بار در رسانه ها و... اعلام کرده که قصد دستیابی به سلاح هسته‌ای را ندارد ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شجصیت فرانسه جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک تاکنون درک نمی کنند و نمی فهمند.
Iran, Islamic Republic of
نتیجه توافق هسته‌ای به آمریکا و اروپا اجازه داد به امور داخلی ایران دخالت کنند.
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اینکه ایران و روسیه مورد تحریم‌های آمریکا هستند، باید دو‌ کشور هرچه بیشتر به هم نزدیک شده و همکاری‌های خود را در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی گسترش دهند.
Iran, Islamic Republic of
سرنوشت برجام چه خواهد شد ؟...
Iran, Islamic Republic of
مگر رئیس‌جمهور محترم در کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای» توافقات 82 تا 84 اظهار نمی‌دارند (قریب به این مضمون) که اروپا به تنهایی قادر به حل مسئله نیست... و حتی توان فروش هواپیمای تولید خویش را بدون هماهنگی با آمریکا ندارد؟ حال با توجه به عدم انجام تعهدات اروپا در برجام چرا بیش از یک سال است که کشور را رها و تمام هم و غم خویش را برای اروپایی‌های بدعهد و مطیع آمریکا گذاشته‌اند؟! ...!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا کمیسیون امنیت ملی و نمایندگان مجلس وزیر امور خارجه را به خاطر سخنان نسنجیده اخیر درباره امکان استفاده آمریکا از سلاح‌های نامتعارف علیه ایران به مجلس فرا نمی‌خوانند؟!
Iran, Islamic Republic of
مدعیان اصلاحات 8 سال را صرف شعار گفت‌وگوی تمدن‌ها کردند که حاصلش معرفی ایران به عنوان محور شرارت شد. 6 سال اخیر را هم صرف مذاکرات هسته‌ای و شعار تعامل با غرب کردند که این بار حاصلش تشدید تحریم‌ها و مداخله بیگانگان در امور داخلی‌مان بود. ...
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک ایرانی کرد و همشهری آقای فلاحت‌پیشه رئيس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس به ایشان عرض می‌کنم دفاع فاقد عمق تحلیلی و صرفا احساسی‌تان از اینستکس اروپایی‌ها، قربانی کردن منافع ملی برای حفظ منافع حزبی و جناحی است....
مجید
Iran, Islamic Republic of
پاسپورت ایرانی اعتبار پیدا کرد ..یه زنگی به کری بزن بگو چه شد.
Iran, Islamic Republic of
..