سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

شرط نتانیاهو برای کناره‌گیری از صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی

شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 701581
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که نخست وزیر این رژیم به دنبال آن است که به شرط تبرئه شدن از اتهامات، از صحنه سیاسی این رژیم کناره گیری کند.
شرط نتانیاهو برای کناره‌گیری از صحنه سیاسی
به گزارش جهان نيوز، شبکه ۱۳ اسرائیل اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ماه‌هاست که در تلاش است تا از روون ریولین، رئیس این رژیم درخواست عفو کرده و در ازای آن از صحنه سیاسی کناره گیری کند.

طبق این گزارش، نتانیاهو دست‌کم در این باره با یک فرد ناشناس صحبت کرده اما وی نسبت به موافقت ریولین با این خواسته خوش بین نیست.

این شبکه همچنین گزارش داد که آویخای مندلبلیت دادستان کل رژیم صهیونیستی هم قاطعانه با درخواست نتانیاهو مخالفت خواهد کرد، چرا که این اقدام نقض قانون است.

شبکه ۱۳ اسرائیل در ادامه گزارش خود آورده است، این احتمال وجود دارد که "اسحاق هرتزوگ"، رهبر سابق جناح اپوزیسیون حلقه ارتباط میان نتانیاهو و ریولین برای ارائه این پیشنهاد باشد که به نظر می‌رسد، هرتزوگ ورود به این موضوع را نپذیرفته است.

نتانیاهو و همسرش سارا در چهار پرونده متهم به فساد شده‌اند؛ آنها در پرونده موسوم به "۱۰۰۰" متهم به دریافت هدایای غیرقانونی از یک بازرگان آمریکایی به نام "ارنون ملچن" از بزرگترین فعالان سینمای هالیوود هستند.

در پرونده "۲۰۰۰" هم نتانیاهو متهم به امضای قرارداد غیرقانونی با ناشر روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" به منظور بهبود وجهه نخست وزیر و تبلیغات به نفع وی در این روزنامه در قبال تعطیلی روزنامه "اسرائیل الیوم" رقیب یدیعوت است.

پرونده سومی هم که نتانیاهو به موجب آن به فساد مالی متهم شده به پرونده "۳۰۰۰" معروف است که در قالب آن شبهات فساد و منافع مشترک در قالب قراردادهای خرید زیردریایی از یک شرکت آلمانی برای ارتش صهیونیستی مطرح است.

پرونده جدید فساد مالی بنیامین نتانیاهو موسوم به "پرونده ۴۰۰۰" است و گفته شده است که خطرناک‌ترین پرونده در نوع خود علیه نتانیاهو است. این پرونده مربوط به زد و بند نخست وزیر رژیم صهیونیستی با شائول آلویچ مالک شرکت "بزک" بوده  که خود صاحب امتیاز پایگاه خبری "واللا" است.

طبق اعلام رسانه‌های صهیونیستی، نتانیاهو در ازای پوشش خبری مناسب از خودش و همسرش تسهیلاتی را به آلویچ داده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *