سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۳

پادشاه سعودی: پس از انجام تحقیقات در مورد حمله به آرامکو اقدامات مناسب را اتخاذ می‌کنیم

شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 701578
پادشاه عربستان حمله علیه دو تاسیسات حیاتی شرکت آرامکو را تنشی بزرگ خواند و اعلام کرد: در راستای تضمین امنیت عربستان اقدامات مناسبی در پیش گرفته خواهد شد.
عربستان در فکر پاسخ به حملات آرامکو
به گزارش جهان نيوز، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در گفت‌وگوی تلفنی با شی جینپینگ، رییس جمهور چین به شدت حمله خرابکارانه علیه دو تاسیسات شرکت آرامکو در شهرهای بقیق و خریص را محکوم کرده و گفت: این حمله به منزله نقض بزرگ امنیت و ثبات عربستان بوده و بر بازار جهانی نفت تاثیر گذاشته است.

بن عبدالعزیز نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از رییس جمهور چین بابت محکومیت چنین "اقدامات مجرمانه‌ای که به منزله تنش و تهدید بزرگی برای امنیت و ثبات منطقه است"، تقدیر کرده و تاکید کرد: عربستان پس از انجام تحقیقات درباره حملات انجام شده علیه دو تاسیسات آرامکو اقدامات مناسبی را در پیش خواهد گرفت.

طبق گزارش واس، رییس جمهور چین نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تقدیر از اقدامات مثبتی که عربستان برای تضمین ادامه انتقال نفت در پیش گرفته است، بر مشارکت استراتژیک و همه‌جانبه موجود میان دو کشور، حمایت چین از عربستان و حمایت این کشور از امنیت و ثبات عربستان و تلاش‌هایش در راستای حفظ امنیت خود تاکید کرد.

رییس جمهور چین در این تماس تلفنی از همه طرف‌ها خواست از اقداماتی که موجب افزایش تنش‌ها در منطقه می‌شود، دوری کنند.

در همین حال، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان سعودی اعلام کرد: حمله اخیر علیه آرامکو موجب توقف تولید روزانه ۵.۷ میلیون بشکه نفت شد که این به منزله ۵۰ درصد از کل تولیدات نفتی عربستان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دو میلیون کارگر خارجی عربستان را ترک کردند
Iran, Islamic Republic of
اتوبوس مدرسه که با سلاحهای آمریکایی، کشورهای اروپایی و اسرائیلی درسایه سکوت سازمان های بین المللی دریک سال اخیر توسط عربستان و متحدانش کشته شدند اندازه نفت یک پالایشگاه ارزش نداشتند که صدای کسی دردنیا و سازمان ملل و... درنیامد
Iran, Islamic Republic of
یمنی‌ها پالایشگاه سعودی را زدند اما یک غیرنظامی را هم به قتل نرساندند ولی متاسفانه ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی درمدت 5 سال بیش از270 هزار نفر غیرنظامیان یمنی را با سلاح های ممنوعه و بمب خوشه ای ساخت آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیلی قتل عام کرده است و همچنان نیزادامه می دهد