شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ویژگی های بهترین کرم ترک کف پا برای رفع خشکی و ترک پاشنه پا

شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 701514
به گزارش جهان نيوز، به نقل از متخصصین کلینیک زیبایی دکتر جمیلی ترک‌های پاشنه پا ناخوشایند به نظر می‌رسند و می‌توانند پوشیدن صندل را برای شما دشوار کنند. به جز ظاهر ناخوشایند پاشنه‌ها، همچنین ممکن است جوراب شما را پاره کرده و کفش‌های شما را از بین ببرند. چندین روش برای کمک به ترمیم ترک پاشنه و جلوگیری از آسیب بیشتر وجود دارد. استفاده از یک مرطوب کننده منظم روزانه به اندازه کافی برای رفع ترک‌های پاشنه پا موثر نیست. کرم‌های ضد ترک پاشنه در مقایسه با سایر درمان‌های پاشنه پا بهتر هستند. این امر به این دلیل است که یک کرم ترک پاشنه از موادی تشکیل شده که برای درمان کالوس‌های خشن و خشک شما تهیه شده‌اند. همچنین به اندازه کافی قوی هست که به تمام لایه‌های ضخیم و خشک پوست روی پای شما نفوذ کند.

محصولاتی که برای درمان ترک پاشنه در دسترس هستند، بسیار زیاد و متنوع است. از یک فرد معمولی انتظار نمی‌رود که پیچیدگی‌های هر محصول و مناسب بودن آنها را برای شرایط خاص و سبک زندگی خود درک کند.
بعد از تشخیص و درمان اولیه، خیلی اوقات این آسیب در خانه قابل درمان است. این کار می‌تواند با مشاوره و راهنمایی پزشک متخصص پدورتیک شما انجام شود

روند ایجاد ترک کف پا
 
 

ترک پاشنه یا کف پا، یک بیماری بسیار شایع است. در بهترین حالت آنها آزار دهنده هستند، در بدترین حالت نیز ناخوشایند و دردناک هستند. تا یک چهارم جمعیت در بعضی از مراحل زندگی خود ترک پاشنه را تجربه می‌کنند و از نظر آماری، زنان نسبت به مردان بیشتر دچار آن می‌شوند. اغلب اوقات پاها به عنوان بخشی تاثیر گذار بر سلامت کلی شما مورد غفلت قرار می‌گیرند. پاهای شما نسبت به سایر قسمت‌های بدن کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند و نسبت به تعداد قابل توجهی از تهدیدات سلامتی حساس هستند.

مورد غفلت قرار دادن این تهدیدات که به طور مداوم برای سلامتی پاهای شما مضر هستند، آسان است. همچنین نادیده گرفتن بروز یک مشکل بالقوه نیز بسیار آسان است، تا زمانی که شروع به تخریب کیفیت زندگی شما یا اعتماد به نفس شما کند. پوست شما به عنوان یک لایه بیرونی محافظت کننده از بدن شما عمل می‌کند، بنابراین سلامتی و نگهداری آن از اهمیت حیاتی برخوردار است.

پوست شما، محافظ و مدافع بدن شماست
به نقل از کلینیک سلامت پا امید پوست شما بزرگترین عضو بدن شماست و از هفت لایه تشکیل شده است. کف پا از سه لایه اصلی به اضافه لایه‌های زیرین آن تشکیل شده است. لایه‌های اصلی آن شامل اپیدرم، درم و لایه چربی زیر جلدی است. لایه بیرونی یعنی اپیدرم به ضخامت حدود 1.5 میلی متر و از سه زیر لایه تشکیل شده است که اولین آن لایه قشری است. این بخش از لایه‌های داخلی در برابر اشیاء خارجی محافظت می‌کند و به پوست خاصیت ضد آب می‌بخشد.

در زیر این قشر جایی است که سلول‌های سنگفرشی یافت می‌شوند. آنها به طور مداوم کار می‌کنند تا به جایگزینی مداوم سلول‌های خارجی بخش قشری کمک کنند. در زیر این لایه، لایه پایه قرار دارد. سلول‌های پایه به طور مداوم در حال تقسیم هستند و سپس به لایه‌های بالایی هل داده می‌شوند. بنابراین، یک اپیدرم سالم دائماً در حال تکامل و جوانسازی است.

هنگامی که لایه زیر بنایی این لایه زیرین تضعیف می‌شود، کل اپیدرم در معرض خطر است و ممکن است ترک پا ظاهر شود. ترک‌ها به وضوح ناخوشایند هستند و خیلی اوقات دردناک می‌شوند. هرچه این ترک‌ها عمیق تر شوند، لایه‌های داخلی پوست بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرند. در این مرحله آنها در برابر عفونت و خونریزی آسیب پذیر می‌شوند. از این رو، شناخت زودرس و توجه به آن بسیار مهم است.

علل اصلی ترک پاشنه چیست؟
 
  

از دست دادن رطوبت طبیعی پوست
شایع ترین علت آن، کمبود رطوبت است. پوست در قسمت زیرین پا مستعد خشک شدن و زبر شدن است. این به دلیل ناحیه‌ای است که دارای چگالی نسبتاً کمی از غدد عرق است. غدد عرق برای حفظ تعادل طبیعی رطوبت در و روی سطح پوست هستند. پوست پس از خشک شدن قابلیت لایه برداری و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و سپس در برابر ترک خوردگی آسیب پذیر می‌شود.

کمبودهای اساسی از طریق عادت‌های غذایی ضعیف
سطح سلامت عمومی یک فرد به داشتن یک سطح متعادل از ویتامین‌ها و مواد معدنی حاصل از مصرف یک رژیم غذایی سالم وابسته است. هر نقصی بر سلامتی بدن تأثیر منفی خواهد گذاشت و این شامل پاها نیز می‌شود. ویتامین‌های C ، D ، E و K از نظر داشتن تاثیر کافی روی برای حفظ سلامت پوست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

اثرات پیری
افراد مسن بیشتر در معرض خطر ترک پاشنه هستند. واضح است که با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. وقتی در مورد پاهای خود فکر می‌کنیم، می‌توان این واقعیت را متوجه شد. با از بین رفتن میزان الاستیسیته در هنگام خشک شدن، پوست روی پاشنه پا احتمالاً دچار ترک خوردگی می‌شود. درست همانطور که هر جنبه‌ای از سلامتی ما باید با افزایش سن مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

تأثیرات اختلالات اساسی در سلامتی
بسیاری از اختلالات دیگر می‌توانند در ترک خوردگی کف پا نقش داشته باشند. عارضه پای ورزشکار اغلب این درد اضافی را تجربه می‌کند. به ویژه افراد دیابتی در همه موارد از نظر سلامتی پا مستعد ابتلا به این درگیری‌ها هستند که اغلب به دلیل مشکلات گردش خون مرتبط با این بیماری است.

سایر اختلالات پوستی مانند پسوریازیس و اگزما و همچنین بیماری تیروئید باعث افزایش احتمال بروز ترک کف پای فرد می‌شود. هرکسی که از داروهای بدون نسخه استفاده می‌کند، باید آگاه باشد که برخی داروها می‌توانند در روند خشک شدن پوست نقش داشته باشند.

تأثیر اضافه وزن
چاقی یک نگرانی عمده برای سلامت کلی شما از جمله پا است. پوست روی پاشنه پا بسیار محکم است و به همین ترتیب در مقابل فشار پایدار یا بیش از حد آسیب پذیر است. تحمل وزن زیاد باعث افزایش فشار روی پا می‌شود. پاشنه پا، بیشترین فشار را از ایستادن تحمل می‌کند که وزن نیز روی آن تأثیر می‌گذارد. کاملاً بدیهی است، هرچه وزن بیشتری روی پاشنه پا قرار گیرد، خطر آسیب به پاشنه پا بیشتر می‌شود.

حفظ بهداشت برای داشتن پاهای سالم ضروری است
بهداشت از اهمیت ویژه‌ای برای سلامتی پاهای ما برخوردار است. تمیز کردن کامل پا برای سلامتی بدن شما ضروری است. زیرا آنها در تماس مداوم با زمین قرار داشته و در نتیجه پاها را در معرض انواع خطرات قرار می‌دهند. این خطر در ماه‌های گرم افزایش می‌یابد. این در شرایطی است که احتمال بیشتری وجود دارد که کفش‌های باز بپوشید، یا اصلاً کفش نپوشید. با قرار گرفتن پا برای مدت طولانی در معرض هوای آزاد، پوست آن خیلی سریع خشک می‌شود و پاشنه پا در برابر ترک خوردگی آسیب پذیرتر می‌شود. استفاده از محصولات صابونی مرطوب کننده و ضد باکتری باعث کاهش خطر پاشنه‌های ترک خورده می‌شود.

قرار گرفتن طولانی در معرض آب یا محیط‌ های مرطوب
قرار گرفتن در معرض محیط های مرطوب سبب افزایش ترک پاشنه پا می‌شود. خواه برای کار یا گذراندن اوقات فراغت باشد، قرار گرفتن طولانی مدت در این شرایط باعث می‌شود پا چربی طبیعی خود را از دست بدهد. این موانع دفاعی طبیعی پوست را از بین می‌برد و پوست را در معرض عناصر اطراف خود قرار می‌دهد و باعث ترک خوردگی بیشتر می‌شود.

در ماه های گرم مردم در اوقات فراغت بیشتر به سراغ شرایط مرطوب می‌روند. این اتفاق، همراه با تمایل به پوشیدن کفش‌های باز، یا پابرهنه شدن و احتمال خشک شدن پاشنه است و از بین رفتن خصوصیات دفاعی طبیعی آنها را بیشتر می‌کند.

انتخاب کفش مناسب برای حفظ سلامتی پا
کفش تأثیر زیادی در آسیب پذیر شدن فرد نسبت به ترک پاشنه دارد. این انتخاب کفش است که زنان را نسبت به آقایان حساس تر می‌کند. این روند سبک کفش‌های زنانه است که تا حدی متفاوت است و سبب میشود که پا تا حدی یا کاملاً در معرض آن قرار گیرد. این روند در مورد طراحی کفش های مردانه کمتر موضوع مسئله ساز است.

کفش‌هایی که باز هستند پوست را بیشتر در معرض عناصر اطراف قرار می‌دهند، این باعث می‌شود پوست خیلی خشک نشود. کفش‌های پشت باز اجازه می‌دهند پاشنه پا گسترش یابد، این باعث افزایش سطح پاشنه پا می‌شود. سپس پوست خشک‌تر و کشیده می‌شود و در نهایت آن، ترک خوردگی تقریباً اجتناب ناپذیر است. ماه‌های گرم‌تر بروز این اثر را برای زنان و مردان افزایش می‌دهد، زیرا به دلیل کفش‌های انتخابی تمایل بیشتری وجود دارد که پا در معرض عناصر دیگر قرار گیرد.

آیا باید از یک متخصص مشورت بگیرم؟
ترک پاشنه به خودی خود از بین نمی‌رود. اگر این عارضه بدون درمان بماند، ترک‌های پوستی عمیق تر و عمیق تر می‌شوند، تا زمانی که خونریزی کنند. آنها در معرض عفونت قرار گرفته و بسیار دردناک می‌شوند. تشخیص زودرس باعث صرفه جویی در وقت، پول و درد شما خواهد شد.

شما همچنین می‌خواهید در مورد ظاهر خود اعتماد بنفس داشته باشید، به خصوص در ماه های گرم که کفش‌های باز می‌پوشید، یا اصلاً کفش ندارید. بنابراین، پیش از تابستان باید به این فکر کنید، اگر می‌خواهید اعتماد به نفس داشته باشید و خوب به نظر برسید. اگر شروع به دیدن ترک‌های پوستی خشک کرده‌اید، به دنبال کمک گرفتن از یک متخصص باشید.
 
کرم ترک کف پا
به همان اندازه که محصولات رفع ترک کف پا شناخته شده هستند، هر نوع محصولی هم برای شما مناسب نیست. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید قبل از خرید یکی از آنها را در نظر بگیرید.

روغن و اسمیر
کرم ترک کف پا از ترکیبات روغنی تشکیل شده است که در نتیجه آن را به یک محصول روغنی تبدیل می‌کند. از آنجا که با مصرف این کرم، پوست کف پای شما همیشه روغنی خواهد بود. اگر به این مواد حساس هستید، می‌توانید سایر محصولات رفع ترک کف پا را انتخاب کنید.

مواد تشکیل دهنده
محصولاتی را که از مواد موجود در آن اطمینان ندارید خریداری نکنید. شما باید با موادی که بر روی پوست ترک خورده و حساس خود گذاشته‌اید، سازگار باشید. در مورد این امر بعداً در این متن صحبت خواهد شد.

وضعیت پا
برخی از شرایط عجیب پا مانند دیابت باعث ایجاد خشکی پاشنه می‌شود، شما باید مراقب محصولاتی که خریداری می‌کنید باشید. در حالی که برخی محصولات برای وضعیت پای شما مناسب هستند، برخی ممکن است برای آن بسیار مضر باشند.

پزشک پدورتیک شما بهترین شخصی است که می‌تواند برای شما یک محصول خوب را تجویز کند.

محصولات چند منظوره
ممکن است برخی از محصولات برای پاشنه، پا و دست مناسب باشند. برخی از محصولات رفع ترک کف پا حتی می‌تواند اگزمای شما را درمان کند و با خریداری آنها می‌توانید پول خود را پس انداز کنید.

نتایج
برخی از محصولات ممکن است نیاز به فشار داشته باشند تا از بطری بیرون بیایند. آنها ممكن است مملو از توده‌های كوچكی باشند كه در هنگام بیرون آمدن از ظرف مشكل ایجاد می‌كنند.

همچنین، نظرات مصرف کنندگان در مورد عطر و بوی محصول خود را بخوانید. برخی محصولات دارای عطرهای دلپذیر هستند. در حالی که برخی از آنها عطر کمتری دارند. ( برگرفته از سایت کلینیک زیبایی پوست و مو رازی)
 
مواد تشکیل دهنده کرم‌های رفع ترک کف پا
مواد ذکر شده در زیر برخی از ترکیباتی هستند که برای کسب نتایج شگفت انگیز باید روی کف پا قرار بگیرند. اگرچه همه مواد تشکیل دهنده را در این متن نیاورده‌ایم اما حداقل برخی از موارد زیر در اغلب کرم‌های رفع ترک پا حضور دارند. این لیست شامل موارد زیر است:

اوره
این ماده به مرطوب کردن و لایه برداری پوست خشن و خشک کمک می‌کند. اوره یک ماده طبیعی است که جذب و احتباس پوست را امکان پذیر می‌کند. این ماده همچنین باعث رفع سریع پوسته پوسته شدن پوست می‌شود.

از آنجا که اوره در اثر یکبار تماس با زمین، سایش مکانیکی یا تماس با آب پاک می‌شود، نیاز به تجدید آن برای بازگرداندن رطوبت وجود دارد. بنابراین، یک کرم رفع ترک پا باید حاوی اوره باشد.

لانولین
این ماده به ترمیم و حفظ تعادل رطوبت پوست کمک می‌کند. این امر باعث جلوگیری از خشک شدن و ترک خوردن پاشنه پا می‌شود. لانولین همچنین یک هیدراتاسیون با دوام را ایجاد می‌کند که باعث کاهش زبری پوست می‌شود.

بنزین
یک لایه از بنزین مانعی را روی سطح پوست تشکیل می‌دهد. با انجام این کار، از تبخیر رطوبت پوست و از بین رفتن آب آن نیز جلوگیری می‌کند. این ماده در تلاش است تا از پوست در برابر سختی‌های محیطی محافظت کند.

گلیکولیک اسید
این اسید به رفع خشکی، زبری و پوسته پوسته شدن پاشنه کمک زیادی می‌کند. همچنین به لایه برداری پوست مرده نیز کمک می‌کند.

آلوئه ورا
این ماده یک ماده درمانی طبیعی است که برای ترک پاشنه بسیار مفید است. این ماده به بهبود خواص مرطوب کننده کرم ترک پا کمک می‌کند. اجزای طبیعی موجود در آن به کاهش درد، قرمزی و التهاب ناشی از ترک پاشنه کمک می‌کند.

کره شی
این ماده یکی از بهترین مرطوب کننده‌های طبیعی است که برای انسان شناخته شده است. وجود آن به بهبود خواص مرطوب کنندگی کرم ترک پای شما کمک می‌کند.

آلانتوئین
این ماده دیگری است که به مرطوب شدن و حالت دادن پوست روی پاشنه کمک می‌کند. پاشنه پای شما همیشه در اثر این ماده موجود در کرم شما کرکی خواهد بود.

ویتامین E
این ماده تا حد زیادی به بهبود خاصیت آنتی اکسیدانی محصولی که خریداری می‌کنید، کمک می‌کند. ویتامین E تمایل به تحریک و التهاب را کاهش می‌دهد.

ال- آرژنین
هنگامی که این ماده در کرم رفع ترک پای شما وجود داشته باشد، پوست دوباره احیا می‌شود. همچنین باعث تقویت خاصیت ضد پیری کرم رفع ترک پای شما می‌شود.

دیمتکون
این ماده با ایجاد مانعی برای از جلوگیری از بین رفتن رطوبت کار می‌کند و به قفل شدن رطوبت در پاها کمک می‌کند.

سایر ترکیبات کرم ترک پا ممکن است شامل: نارگیل، سویا، آووکادو، آفتابگردان و روغن زیتون باشد. آنها برای خنک کردن پوست خشک، حفظ رطوبت و تسکین درد پاشنه‌های آسیب دیده کار می‌کنند تا بلافاصله پوست سالم را احیا کنند
.( https://dr-yadegari.ir)

گرفتن بهترین نتیجه از کرم رفع ترک پا
خیس کردن و لایه برداری
پوست اطراف پاشنه پا معمولاً خشک و ضخیم تر از بقیه بدن است که در نهایت منجر به ترک خوردگی آن می‌شود. این اتفاق بخصوص زمانی می‌افتد که فشار زیادی به آن وارد شود.

پاشنه پا را در آب گرم تا حدود 20 دقیقه بخیسانید. پس از آن از یک اسکراب پا یا سنگ پا استفاده کنید تا پوست مرده را از پاشنه پا جدا کنید. بعداً کرم رفع ترک را روی آن بمالید. می‌توانید پس از آن جوراب بپوشید تا رطوبت آن حفظ شود.

مرطوب کننده
هنگام وجود ترک پاشنه پا، اطمینان حاصل کنید که روزانه دو تا سه بار پاشنه پاهای خود را مرطوب می‌کنید. برخی از کفش‌های پاشنه دار بسته به محصول و میزان آسیب شما ممکن است خارش ایجاد کنند. موارد شدید ممکن است نیاز به یک کرم رفع ترک پا یا کرم استروئیدی برای کاهش التهاب و رفع خارش داشته باشند.

شما همچنین باید از کفش‌هایی استفاده کنید که از پاشنه پا محافظت کند تا از بروز سایر ترک‌ها در آن جلوگیری شود. محصول باید در اعماق پوست هیدراته شود و ترجیحا در هنگام شب استفاده شود. برخی از محصولات دارای چتکه‌ای برای مالیدن کرم روی پوست هستند تا دستان شما از کرمی شدن محفوظ بماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *