سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۴

بهترین خوراکی برای سرماخورده ها

جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب: 701454
درد و خارش گلو، سرفه خشک و کوتاه و گرفتگی بینی از علائم رایجی هستند که معمولا همه ما در هنگام سرماخوردگی آنها را تجربه می کنیم.
بهترین خوراکی برای سرماخورده ها
به گزارش جهان نيوز، معمولا درمان کامل سرما خوردگی حدود 5 روز طول می کشد اما اگر رژیم غذایی و روش زندگیمان را تغییر دهیم می توانیم سیر بهبود این بیماری ویروسی را سریع تر کنیم:

سوپ مرغ بخورید: این نوع سوپ حاوی ماده‌ای به نام سیستئین است که می ‌تواند به بهبود مخاط و گرفتگی گلو کمک کند. همچنین خوردن آن می ‌تواند از التهاب ریه‌ ها بکاهد.

ماست را فراموش نکنید: ماست و همچنین دیگر مواد لبنی، سرشار از روی، هستند که به بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن کمک می ‌کنند.

مرکبات و توت‌ها را به رژیم غذایی بیفزایید: این را بدانید که ویتامین ث، جلوی سرماخوردگی را نمی ‌گیرد، اما خوردن میوه ‌هایی که سرشار از این ویتامین هستند، به شما کمک می‌کند تا هر چه سریعتر بهبود یابید. همچنین این دست از میوه‌ ها اندکی خاصیت ضد حساسیت دارند که به کاهش ناراحتی‌ های تنفسی نیز کمک می ‌کنند.

از ادویه‌ جات بهره ببرید: سیر، زردچوبه، فلفل تند و سایر ادویه‌ جات طعم دهنده می‌ توانند منجر به باز شدن مجراهای تنفسی و سینوسی شوند.

گوشت قرمز و غذاهای دریایی مصرف کنید: این دسته از موادغذایی را به خاطر میزان پروتئین موجود در آنها انتخاب کنید و به خاطر داشته باشید که آنها منابع غنی روی هستند.

الکل ننوشید: زمانی که شما سرماخورده هستید، بهتر است با نوشیدن زیاد مایعات به مبارزه بیماری بروید. اما نوشیدن مشروبات الکلی تنها وضع را بدتر و رگهای کوچک را گشاد می ‌کند. این موضوع منجر به ایجاد حس گرفتگی در سینوس‌ها می ‌شود و توان بدن برای مبارزه با عفونت کم می گردد.

به اندازه کافی بخوابید: وقتی می خوابید و یا استراحت می کنید، در واقع به بدنتان اجازه می دهید که همه انرژی خود را برای مبارزه با سرماخوردگی بکار گیرد. خوابیدن و استراحت کردن باعث می شود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما افزایش یابد و همه توانایی خود را برای مبارزه با ویروس سرما خوردگی استفاده کند. بنابراین حداقل8 ساعت در شب بخوابید و علاوه بر آن در طول روز هم حتما چند خواب کوتاه داشته باشید.

قهوه ننوشید: مصرف نوشیدنیهایی مثل قهوه و چای سیاه غلیظ خودداری کنید. زیرا این نوشیدنی ها به جای آنکه به بدن شما آبرسانی کنند، آب بدن شما را کم می کنند. در عوض نوشیدن آب زیاد به بدن شما کمک می کند که سموم و مواد زائد را سریعتر دفع کند و باعث می شود که خون و سلولهای شما به خوبی کار کنند.

منبع: آوای سلامت
https://jahannews.com/vdciwzay5t1au52.cbct.html
jahannews.com/vdciwzay5t1au52.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یه بار متن را بخونید و بعد منتشر کنید.
وقتی در کشور اسلامی که مصرف الکل هم حرام و هم غیرقانونی است، در متن، خیلی راحت اشاره به عدم مصرف الکل در دوره بیماری می شود در واقع به نوعی مصرف الکل را در وضعیتهای دیگر عادی جلوه می دهد...
Iran, Islamic Republic of
این دیگه چه جور توصیه پزشکی هست؟
وقت سرما خوردین، نباید چیزهای سرد مصرف کنید. ماست و غذاهای دریایی، سردی هستند و نباید مصرف شوند.
ضمنا مگر یک مسلمان در حالت عادی الکل مصرف میکند که در سرماخوردگی مصرف نکند؟! أین تذهبون؟!
Iran, Islamic Republic of
همه که مثل شما مسلمون نیستن شاید یه غیر مسلمون مثل من هم این مطلب رو بخونه اگه جاتونو تنگ نکردیم
Iran, Islamic Republic of
خوب گفتی .