پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در اشتغال‌زایی

جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 701413
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط فعلی تحریم می‌توانند در گشایش برخی از امور و اشتغال‌زایی برای قشر تحصیلکرده و گشودن راه‌های جدید در صنعت موثر واقع شوند.
نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در اشتغال‌زایی
به گزارش جهان نيوز، محمود صادقی نماینده مردم  تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان مبتنی بر دانش روز است و امروز توانایی و ظرفیت خوبی دارند که در شرایط فعلی تحریم می‌توانند در گشایش برخی از امور و اشتغال‌زایی برای قشر تحصیلکرده و گشودن راه‌های جدید در صنعت موثر واقع شوند.

وی با اشاره به حمایت‌هایی که از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است، افزود: عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها خوب و قابل قبول بوده و این صندوق در مجموع جزء نهادهایی است که در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان عملکرد خوبی از خود نشان داده است،  البته کم‌کردن بوروکراسی اداری و چابک‌سازی عملکرد و همچنین ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان واقعی می‌تواند این صندوق را در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان موفق‌تر از گذشته نشان دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه عملکرد شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های اخیر را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: میزان پیشرفت این شرکت‌ها در سال‌های گذشته خوب بوده است و قانون تشکیل شرکت‌های دانش بنیان که در مجلس تصویب شد و با همکاری دستگاه‌های مختلف همراه بود گامی مثبت در پیشرفت این شرکت‌ها به شمار می‌آید.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده، یکی از حوزه‌هایی که عملکرد و پیشرفت خوبی طی چند سال اخیر داشته، شرکت‌های دانش‌بنیان بوده‌اند، این شرکت‌ها آینده اقتصاد کشور را رقم خواهند زد، لذا باید به طور واقعی از آنها حمایت شود، یکی از نهادهای حمایت‌کننده این شرکت‌ها صندوق نوآوری و شکوفایی است که امید می‌رود با تقویت این صندوق، شرکت‌های دانش بنیان نیز از قدرت مالی خوبی برای پیاده‌سازی ایده‌های خود برخوردار شوند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
جناب تا بحال که همه شعار بوده وهست با آن هم کار درست نمی شود. چرا کسانی که بی رویه کا لاها وارد می کنند واستفاده ها آنچنانی میکنند. با رانت رانت بازی باعث همه این گرفتاری هستند تا کی خدا می داند؟؟؟