سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۹

پاسخ مدیر شبکه ۳ به شایعه ریاستش بر صداوسیما

پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 701341
مدیر شبکه سه به شایعات پیرامون ریاستش بر سازمان صداوسیما پاسخ داد و اعلام کرد که توفیقات شبکه سه سیما به لحاظ کلان مدیریتی همگی ثمره حمایت و راهبری علی عسکری رئیس رسانه ملی است.
پاسخ فروغی به شایعه ریاستش بر صداوسیما
به گزارش جهان نيوز، پس از انتشار شایعاتی در فضای مجازی پیرامون تغییر رئیس رسانه ملی و نام بردن از گزینه های مختلفی نظیر «علی فروغی» مدیر شبکه سه سیما، این مدیر جوان در نامه ای به شایعات پاسخ داد و این موضوع را تکذیب کرد.

بنا بر این گزارش، متن کامل این نامه که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته، به شرح زیر است:

بسمه تعالی
در روزگار مناظره‌ نامه‌ها و منازعه‌های بی‌ثمر، طبیعی است که رسانه‌های جریان غربگرا کیفور و سرمست از صدای صور اختلاف‌ها، بساط گمانه‌زنی روی دکه‌های روزنامه فروشی پهن کنند و بنگاه‌های خبرپراکنی، به دنبال مستاجرین جدیدی برای طبقه‌ آخر ساختمان شیشه‌ای بگردند که شاید کمیسیونی هم گیر آنها بیاید که البته قابل پیش‌بینی هم بود.

اوضاع نامه نگاری‌ها که این باشد، تو خود حدیث مفصل بخوان از اوضاع روزنامه نگاری‌ها.

شایعه نکنند چه کنند؟ البته با آنکه قبله‌ همه این رسانه‌ها یکی است و رو به غرب اقامه صلاه می‌کنند، الحمدالله در میدان شایعه‌پراکنی، بسیار تکثرگرا هستند. در بساط‌شان از وزیرکشور دولت فعلی هست که تحلیل کنان و تدبیرکنان به سمت مراسم معارفه‌اش در جام جم می‌رود تا وزیر دولت مهرورز که تهلیل کنان و تسبیح کنان، قبای ریاست صداوسیما را بر تن او اندازه می‌کنند.

یک روز کلید جام جم را به شیوخ تعارف می‌کنند و دیگر روز، به شباب. مبدا هم چندان در این تور شایعه گردی مهم نیست و بالای شهر و پایین شهر هم ندارد. یک روز پاستورنشین‌ها، روز دیگر جردن نشین‌ها. نوبتی از اردوگاه یاران گرمابه و «گلخانه» و نوبت دیگر از رقبای در «کابینه‌». مهم مقصد است که یکی است؛ جام جم.

در چنین کارزاری ناگهان نام خود را در معرکه‌ این شیطنت‌های مطبوعاتی به مقصد ریاست جام جم یافتم. پس بی‌تفاوتی را نوعی عافیت طلبی و معادل محافظه‌کاری یافتم که به روایت رهبری، قتلگاه انقلاب است. بر آن شدم در این «عصر جدید»، نکاتی را به عرض برسانم به امید آنکه به سیاق حدیث نفس نباشد:

1- هنوز ایامی نگذشته از روزهایی که دکتر علی عسکری کلیددار فعلی بزرگترین مجموعه‌ رسانه‌ای انقلاب، رسانه‌ ملی را در سراشیبی ورود به شعب ابی‌طالب ناشی از تحریم ارباب بودجه و در متلاطم‌ترین روزهای از بدو موجودیتش تحویل گرفت. از فتنه‌ی خبرنگار سابق آسوشیتدپرس که بعد ها مدیر شبکه شد تا قصه‌ فتانه‌‌ بازرس ویژه، هاله‌ای از ناامیدی و بلاتکلیفی را بر سر جام جم گسترانیده بود.

عده‌ای از مجموعه‌ای که نمی‌توانست حقوق مادی کارکنانش را تقبل کند، به حق توقع داشتند حق انقلاب و حقوق مردم را محقق نماید. یادمان نرفته که آهنگسازانی هماهنگ با اربابان مو بور فرنگی خود، «نغمه‌ی بدرود صداوسیما» و «درود بر ماهواره» را سر می دادند و نوازندگانی مزدور، به تکلیف «ساز»مانی‌شان بر ریتم مزبور ساز کوک می‌کردند و خوانندگانی وزوز کنان این ترانه را زمزمه می‌کردند.

اما تلاشی «بدون توقف» برای ناکوک کردن این ساز به رغم همه‌ آفت‌ها و مخالفت‌ها، آغاز شد. در قدم نخست، تزریق آرامش و ثبات به این اقیانوس ناآرام و ورود نیروهای تازه نفس در «گام دوم»، کم کم، کابوس تکرار روزهای تلخ پیشین را به خاطره‌ای دور تبدیل کرد. با تحقق این ثبات نسبی، جوانگرایی به منظور تغییر آرایش سازمان، در دستور کار قرار گرفت و سلیم غفوری، مسعود معینی‌پور، جواد رمضان نژاد، مجید زین‌العابدین، جلال غفاری، سعید اشناب، جواد شیخ اکبری، مهدی رحمتی، برنا فیروزی، محمدحسین رنجبران، حمید رهبری‌فر، صادق امامیان، غلامرضا نوری، محمد شریف خانی، مهدی عرفاتی، محمدمهدی نراقیان، شهاب اسفندیاری، حمید زندی، مهدی اسماعیلی و بسیاری دیگر در لایه‌ی ارشد مدیریتی سازمان و ده‌ها نفر در لایه‌ی مدیران مهم سازمان مسئولیت گرفتند. کدام مجموعه را در کشور می‌شناسید که لبیکی این چنین رسا، به ندای جوانگرایی رهبری در میانه‌ی میدان سر داده باشد؟

حالا این روزها آنهایی که باد در گلو انداخته و آروغ روشنفکری نشخوار می‌کردند که «مگر کسی هم دیگر این تلویزیون را می‌بیند؟» به جرگه معترضین بالا تا پائین برنامه‌های رسانه‌ی ملی از نخستین دقایق بامدادی تا واپسین ثانیه‌های شامگاه پیوسته‌اند و همچنان با ژست«ندیدن»، گاه در مورد فلان میان برنامه‌ یک دقیقه‌ای در فلان برنامه در فلان شبکه‌ی نوپا و تخصصی مقاله‌ها می‌نویسند و توئیت‌ها می‌زنند و جیغ‌های بنفش می‌کشند. شاهد مثال، همان سلبریتی پرمدعا و منتقدی که با کلی سروصدا در صفحه‌ اینستاگرامش شب عیدی به بهانه‌‌ای نسخه‌ تحریم صداوسیما و شبکه‌‌‌ «رادیکالِ سه» را می‌پیچد و به فاصله یک ماه و نیم، در همان صفحه‌ اینستاگرام طاقت نمی‌آورد و می‌گوید هر شب ماه مبارک رمضان پای سریال همان شبکه‌ رادیکال و همان صداوسیما اشک می‌ریزد!

2- برای آنهایی که دامنه شایعه اخیر را تا مدیریت شبکه سه رسانده‌اند، به صراحت و شفافیت تمام اعلام می‌کنم که اگر «عصر جدید» رکوردشکن و جریان‌ساز می‌شود و مقبول میفتد، اگر جسارت و شجاعت «گاندو» بهانه ای می‌شود برای احیای حس غرور ملی در روزگار حضیض دیپلماسی، اگر «ستاره‌ساز» در فضای «ستاره سالاری» و «سلبریتی زدگی» تلاش می‌کند شمایی از عدالت ورزشی را به رخ بکشد و علی العموم تمام توفیقات احتمالی شبکه‌ سه، به لحاظ کلان مدیریتی، همگی ثمره حمایت و راهبری دکتر علی عسگری است و هیچ یک از این موارد، بدون اطلاع و حمایت ایشان امکان پذیر نبوده و نیست. ختم کلام برای اصحاب شایعه اینکه سابقه‌ی ایشان در انقلاب، دفاع مقدس، سپاه، دانشگاه و رسانه تقریبا به سنین عمر بنده می‌رسد و فاصله‌ی‌ چون منی با ایشان خیلی بیش از اینهاست.

3- آیا اصحاب شایعه و ارباب جراید انگلوفیل و آمریکوفیل نمی‌دانند و نمی‌فهمند که دیر یا زود چنانکه رحمانی فضلی و مهرداد بذرپاش و دکتر حسینی شایعه‌ی ریاستشان را تکذیب کردند، دیگر شایعه‌ها هم به همین سیاق، برچسب تکذیب خواهد خورد؟ پس چرا آبروی خود را متاع هر بازار می‌کنند و به ثمن بخس به حراج می‌گذارند؟ مگر نه اینکه سرمایه‌ی یک رسانه و اعتبار آن، به صحت اخباری است که منتشر می‌کند؟ پس چه دستاورد مهمی در انتشار این اخبار علیه رئیس صدا و سیما نهفته که چنین ثلمه‌ای به اعتبار رسانه‌ای خویش را به بهای به دست آوردن آن به جان می خرند؟ چه لطمه‌ای به غرب‌گراها و لیبرال‌های داخلی از سوی رسانه‌ی ملی خورده که آنها را عقرب‌وار وادار به زدن نیش مرگ و به عبارت دقیق‌تر خودکشی رسانه‌ای کرده تا طرف مقابل را به حربه‌ی زهر شایعه بگزد؟

در پایان خواهشمندم که برادران پاکدامن و خردمند رسانه‌ای ام در دام دمندگان به شایعه نیفتاده و با اصلی فرعی کردن مسائل، به پشت پرده‌های این شایعات توجه نمایند. باشد که سیه روی شود هر که در او غش باشد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نوشته نشون میده فروغی جان بدش نمیاد رئیس بشه ... از افعال معکوس استفاده کرده بلا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حالا جوگیر نشو بابا
Sweden
...
Iran, Islamic Republic of
همین شبکه سه سیما هم برای شما خیلی زیاد بود !
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
جوانگرایی خوبه به شرطی که فقط جوانان از چند دانشگاه و ارگان خیلی خاص نباشند!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مثلا اون دانشگاه خاص
Iran, Islamic Republic of
...
رضا
Iran, Islamic Republic of
این شایعه را خودشان ساخته اند. شاید.....