جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی آسان است؟

چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 701234
آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی آسان است؟
به گزارش جهان نيوز، زبان ترکی استانبولی یکی از زبان های محبوب در دنیا می باشد و افراد زیاد به این زبان صحبت می کنند. برای برخی از زبان آموزان یادگیری و استفاده از این زبان آسان است و برای برخی دیگر ممکن است دشوار باشد. اما اگر که شما خود را با برخی از قوانین آشنا کنید، به سرعت قادر خواهید بود که با این زبان آشنا شوید و در صحبت کردن و نوشتن از آن استفاده کنید.

علاوه بر مطالعه و تمرین هایی که در منزل انجام می دهید، برای اینکه بتوانید به صورت روان به این زبان صحبت کنید، یادگیری در دوره های آموزش مکالمه زبان ترکی استانبولی را نیز به شما پیشنهاد می دهیم تا بتوانید با به کار گیری آنچه که در کتاب ها خوانده و آموخته اید در صحبت های خود بتوانید مهارت مکالمه زبان ترکی خود را نیز بهبود بخشید. دوره های آموزش زبان دایلو در این زمینه بسیار مفید و موثر می باشد.
با کمی مطالعه و بررسی متوجه خواهید شد که یادگیری زبان ترکی استانبولی به دلیل ساختار و قواعدی که دارد آسان می باشد و در صورتی که به صورت منظم تمرین و مطالعه کنید، می توانید به خوبی این زبان را بیاموزید. همچنین بهتر است برای اینکه بتوانید اشکالات خود را به صورت اصولی بر طرف کنید، از دانش و تجربه یک معلم نیز استفاده کنید تا به طور پیوسته مسیر صحیح را ادامه دهید.

برخی از ویژگی های زبان ترکی استانبولی که موجب می شود یادگیری آن آسان گردد:
از جمله ویژگی های زبان ترکی استانبولی که باعث می شود برای بسیاری از زبان آموزان یادگیری آن آسان باشد، در ارتباط با مهارت های خواندن و نوشتن است.
هنگامی که شما در ابتدا به یادگیری الفبای زبان ترکی استانبولی می پردازید، متوجه خواهید شد که در این زبان هر حرف بیانگر یک صدا می باشد. به عبارت دیگر هر صدا متعلق به یک حرف از حروف الفبا است.

در چنین حالتی شما با خواندن یک متن به سادگی تنها حروفی را که مشاهده می کنید تلفظ خواهید کرد و در هنگام نوشتن جملات شما کلمات را با توجه به تلفظ آن ها می نویسید. از طرف دیگر در برخی از زبان ها برخی از حروف الفبا دارای چندین صدا می باشد.

یکی دیگر از جنبه های زبان ترکی استانبولی که موجب می شود یادگیری آن برای بسیاری از زبان آموزان در سراسر دنیا آسان باشد، استفاده از حروف لاتین در این زبان است. در چنین شرایطی نیاز نیست که زبان آموزان به یادگیری حروف الفبای کاملا نا آشنا بپردازند و تنها کافیست خود را با چند حرف جدید آشنا کنند. همچنین با یادگیری الفبای زبان ترکی استانبولی متوجه خواهید شد که این زبان با زبان آلمانی نیز شباهت هایی دارد.

برای برخی زبان آموزان یکی از دشواری های بزرگ مرتبط با به خاطر سپردن حرف های تعریف و جنسیت اسم ها می باشد. اما در زبان ترکی استانبولی حرف تعریف و جنسیت وجود ندارد. در نتیجه لازم نیست که زبان آموزان زمان خود را صرف یادگیری مونث و یا مذکر بودن کلمات همانند یادگیری اکثر زبان های اروپایی کنند. همچنین در زبان ترکی تفاوتی میان ضمایر فاعلی او (مذکر)، او (مونث) و او (اشیاء، حیوانات) وجود ندارد و به جای آن ها از تنها یک ضمیر استفاده می شود و این امکان نیز وجود دارد که هرگز از ضمیر استفاده نکنید.

تنها در صورتی که قصد تاکید کردن داشته باشید می توانید از ضمایر فاعلی استفاده کنید. استفاده بیش از حد از ضمایر فاعلی موجب می شود که صحبت های شما کمی غیر طبیعی به نظر برسد. هنگامی که شما از اعداد قبل از اسم ها استفاده می کنید ممکن است که اسم را به شکل جمع بیان کنید. اما در زبان ترکی استانبولی اینگونه نیست. در این زبان در صورتی که از اعداد بیش از یک استفاده کنید، اسم شما به شکل مفرد باقی می ماند.

کلیه این ساختار ها و قواعد موجب می شود که نسبت به برخی از دیگر زبان ها، زبان ترکی برای یادگیری و استفاده در صحبت کردن و نوشتن آسان باشد. برخی دیگر از ساختار ها و قواعد در زبان ترکی استانبولی به خصوص می باشد و برای برخی زبان آموزان آسان تر است. برای مثال ترتیب کلمات در زبان ترکی در مقایسه با زبان انگلیسی معکوس می باشد.

در زبان انگلیسی که بسیاری از افراد با آن آشنا هستند، در یک جمله در ابتدا از فاعل، سپس فعل و در پایان از مفعول استفاده می شود. اما در زبان ترکی ترتیب کلمات به صورت فاعل، مفعول و در پایان فعل است. به عبارت دیگر افعال در پایان جملات به کار برده می شوند.

اما اعداد در زبان ترکی به چه صورت هستند؟
کلیه اعداد در زبان ترکی استانبولی از چپ به راست خوانده می شود که همانند زبان های دیگر همچون زبان انگلیسی می باشد. در بیان کردن اعداد بین 11 الی 19 نیز به چنین شکلی صحبت می شود. برای مثال اگر که بخواهید بگویید هفده، در ابتدا می گویید "ده" و سپس "هفت" که معادل با 17 می باشد.

در زبان ترکی استانبولی بر خلاف برخی دیگر از زبان ها، کلمات به یکدیگر متصل می شوند. در انتهای کلمات عبارت هایی اضافه می شود که نشانگر جمع بودن، زمان گذشته، اشخاص و بسیاری از موارد دیگر است، اما کلمه اصلی تغییر نمی کند. همچنین در این زبان از حروف اضافه نیز استفاده نمی شود.

بسیاری از زبان آموزان با تمرین و تکرار قادر هستند به خوبی به زبان ترکی استانبولی مکالمه کنند و نوشتن به این زبان را نیز بیاموزند. اما به خاطر داشته باشید که تنها مطالعه و تکرار موجب پیشرفت شما در یادگیری این زبان نخواهد شد. برای درک بهتر و بالا بردن سطح زبان خود لازم است که اعتماد به نفس خود را نیز بالا ببرید و با انگیزه بیشتری به یادگیری این زبان بپردازید.

همچنین برای اینکه دایره لغات خود را گسترش دهید و بتوانید بهتر زبان ترکی را متوجه شوید، مطالعه متون با موضوعات مختلف نیز به شما کمک بسیاری خواهد کرد. سعی کنید با انجام یک برنامه ریزی در طول هفته به مطالعه متون با موضوعات گوناگون همچون علمی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و غیره که به آن علاقه مند هستید نیز بپردازید تا به شکل بهتری زبان ترکی استانبولی را بیاموزید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *