جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سکوت وزارت ورزش درباره آینده دوومیدانی

چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 701232
نزدیک به دو هفته از پایان دوره ریاست مجید کیهانی در فدراسیون دوومیدانی می‌گذرد، اما هنوز وزارت ورزش تکلیف این فدراسیون را مشخص نکرده است.
سکوت وزارت ورزش درباره آینده دوومیدانی
به گزارش جهان نيوز، کمتر از یکسال تا آغاز بازی‌های المپیک 2020 توکیو زمان باقی مانده است و کشورهای مختلف با شیوه‌های گوناگون به دنبال حضور و افتخار‌آفرینی در این رویداد بزرگ هستند.

ایران نیز همچون دیگر کشورها در المپیک توکیو حضور خواهد داشت، اما شرایطی که در حال حاضر و برای برخی رشته‌ها وجود دارد، به هیچ عنوان شرایط یک رشته المپیکی نیست.

یکی از رشته‌های مدال‌آور ایران در تاریخ المپیک، دوومیدانی است؛ رشته‌ای که به لطف مدال نقره احسان حدادی در المپیک 2012 لندن توانسته خودش را در کنار کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری قرار بدهد. دوومیدانی همچنان به لطف حضور حدادی و رکوردها و تمرینات این پرتابگر دیسک امیدوار به کسب مدال در توکیو 2020 است، اما ممکن است این موضوع به دلیل عدم ثبات در رأس فدراسیون به خطر بیفتد.

دوره ریاست چهار ساله مجید کیهانی در فدراسیون دوومیدانی روز 15 شهریور ماه به پایان رسید، اما کیهانی هنوز در این پست حضور دارد و به فعالیتش ادامه می دهد. نزدیک به دو هفته از پایان دوره کیهانی گذشته و هنوز تکلیف فدراسیون مشخص نیست.

وزارت ورزش و جوانان همواره در پایان دوره ریاست هر یک از فدراسیون‌ها، بلافاصله اقدام به معرفی سرپرست می‌کرد تا شرایط برای برگزاری انتخابات فراهم شود و مشکل قانونی نیز وجود نداشته باشد. این رویه برای دوومیدانی تا امروز رخ نداده و دلیلش نیز اعلام نشده است.

از گوشه و کنار اخبار متناقضی پیرامون مدیریت این فدراسیون مطرح شده است. شنیده می‌شود که قرار است کیهانی تا یک ماه دیگر به حضورش ادامه بدهد. در این باره مشخص نیست که امضاهای کیهانی وجاهت قانونی دارد یا نه، چون مهدی مستجاب‌الدعوه بازرس فدراسیون و مسئول امور مجامع فدراسیون‌ها در وزارت ورزش چندی قبل گفته بود که کیهانی از 15 شهریور به بعد حق امضا ندارد.

نکته مهم در این میان سکوت عجیبی است که مسئولان وزارت ورزش و جوانان در پیش گرفته‌اند و ظاهراً قصد شکستنش را هم ندارند. خبرنگار تسنیم طی روزهای اخیر چندین بار با شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها تماس گرفته، اما او هرگز تن به پاسخگویی نداده است.

درست است که مجید کیهانی همچنان در فدراسیون حضور دارد، اما چه خوب است که همه اقدامات وزارت ورزش قانونی باشد تا حرف و حدیث کمتری نیز پیش بیاید. اقدام قانونی درخصوص دوومیدانی همان انتصاب سرپرست است. در واقع وزارت ورزش با این کار می‌تواند دوومیدانی را از حالت بلاتکلیفی خارج کرده و هرچه زودتر نیز تکلیف انتخابات را مشخص کند.

باید به این نکته اشاره کرد که چنین شرایطی پیش از این برای فدراسیون تنیس نیز به وجود آمده است. این فدراسیون با وجود حضور شایسته، چندین ماه بلاتکلیف بود، تا اینکه چندی قبل بالاخره سرپرست معرفی شد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *