کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پناهیان:

برخی سیاسیون تحمل گفت‌وگوی منطقی را ندارند

27 شهريور 1398 ساعت 8:19

استاد حوزه علمیه گفت: برخی سیاسیون تحمل گفت‌وگوی منطقی را ندارند و با بمباران رسانه‌ای اقدام به تخریب منتقدان می‌کنند چون با گفت‌وگوی منطقی حق و باطل بودن سخنان آشکار می‌شود.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در مراسمی ‌که به مناسبت دهه دوم ماه محرم در دانشگاه هنر برگزار شد، گفت: راه‌های مختلفی برای تعامل با جهان وجود دارد و سیاسیونی که خواستار این تعاملات به اسم مذاکره هستند باید با کلام منطقی دلایل خود را از مذاکره بیان کنند نه اینکه با دوقطبی‌سازی جامعه، دست به‌ دروغ‌پردازی و بزک کردن بزنند و با خفیف کردن ملت فضای جامعه را مسموم کنند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: متأسفانه امروز این افراد تحمل گفت‌وگوی منطقی را ندارند و با بمباران رسانه‌ای اقدام به تخریب منتقدان و معترضان می‌کنند و اجازه نمی‌دهند گفت‌وگوی منطقی در کشور شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام پناهیان اضافه کرد: با گفت‌وگوی منطقی است که حق و باطل بودن سخنان آشکار می‌شود؛ برای مثال اینکه دختران بروند ورزشگاه یا نروند یک بحث فنی است و با صحبت‌های منطقی باید مسئله حل شود اما عده‌ای اجازه این صحبت‌های منطقی را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه تیتر زدن مخرب توسط بعضی از رسانه‌ها هنر نیست، گفت: رسانه خوب تأثیرگذار است ولی تأثیرگذار مطلق نیست بلکه دیگری را وادار به تفکر می‌کند؛ رسانه‌ای حق ندارد مخاطب را مسحور کند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه مخاطبان رسانه‌ها و جریانات سیاسی نباید پیام غیرعقلانی و بی‌تجربه را بپذیرند، گفت: کسی نمی‌تواند مخاطب واقع‌بین را سرگرم حواشی جامعه کند. لازم است مخاطبان به مسائل حواشی جامعه مشغول نشوند و واقعیت‌ها علیه رانت‌خواری‌ها و دزدی‌ها و مشکلات موجود به‌صورت علمی برای مردم تحلیل شود و این امر با شفافیت‌سازی امکان‌پذیر است.

حجت‌الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: مشکل امروز ما شفاف‌سازی نیست بلکه موانعی است که برخی افراد بر سر راه شفاف‌سازی ایجاد حمی‌کنند و نباید کسی این امر را تحمل کند.

بیشتر بخوانید:
ایمن‌آبادی: پناهیان دنبال شهرت و ديده شدن است
«عربده‌کش» و «منبری پاکت بگیر میلیونی»!


کد مطلب: 701194

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/701194/برخی-سیاسیون-تحمل-گفت-وگوی-منطقی-ندارند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com