جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵
پرویز سروری:

نیت اصلاح‌طلبان از کارگروه تعامل با شورای نگهبان فقط هوچی‌گری است

چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 701192
دبیر اجرایی شورای وحدت نیروهای انقلاب گفت: دوستان جناح اعتدال و اصلاحات استاد تحریک فضای انتخاباتی هستند اما آنقدر عملکردشان برای جامعه حساسیت برانگیز شده که مردم از دست آنها عصبانی هستند بنابراین اگر بخواهند ورود زودهنگامی به این حوزه داشته باشند حتما با واکنش تند مردم مواجه می شوند.
کارگروه تعامل با «شورای نگهبان» هوچی‌گری است
به گزارش جهان نيوز، ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی 9 آذرماه آغاز می شود اما دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب در سکوت به سر می برند و هیچ کنش و واکنشی برای گرم کردن فضای سیاسی کشور انجام نمی دهند.

پرویز سروری دبیر اجرایی شورای وحدت نیروهای انقلاب معتقد است «ورود زودهنگام به انتخابات نه تنها روی مشارکت اجتماعی اثر مثبت نمی گذارد بلکه مردم را از صندوق های رأی دور می کند».

مشروح گفتگو با پرویز سروری را در ادامه بخوانید.
*****
انتخاباتی‌کردن زودهنگام جامعه هیچ توجیهی ندارد
با وجودی که 2.5 ماه تا ثبت نام داوطلبین نمایندگی مجلس زمان باقی است، چرا فضای انتخاباتی را در کشور شاهد نیستیم؟
به صلاح کشور نیست که تنور انتخابات زود داغ شود. در اوضاع سختی که مردم به سر می برند تند و رادیکال شدن فضای جامعه تحت تأثیر رقابت های سیاسی هیچ توجیهی ندارد.

اعتدال و اصلاحات دنبال ایجاد دوقطبی‌های کاذب است
اما الان وضعیت به طوری است که به سکوت سیاسی جناح ها می توان آن را تعبیر کرد، نظر شما چرا دو جناح پرهیز دارند که مقدمات ایجاد نشاط سیاسی را در کشور پدید بیاورند؟
خیر، این طور نیست. کشور در شرایط ویژه ای قرار دارد. مردم با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می کنند. برخی حتی برای تأمین نیازهای اولیه زندگی با چالش های جدی مواجه هستند. در این اوضاع و احوال تحریک زودهنگام فضای سیاسی کشور با واکنش منفی افکارعمومی مواجه می شود چون مردم واقعا کلافه هستند و آمادگی ورود به فضای انتخاباتی را ندارند.

البته دوستان جناح اعتدال و اصلاحات استاد تحریک فضای انتخاباتی هستند اما آنقدر عملکردشان برای جامعه حساسیت برانگیز شده که مردم از دست آنها عصبانی هستند بنابراین اگر بخواهند ورود زودهنگامی به این حوزه داشته باشند حتما با واکنش تند مردم مواجه می شوند. معتقدم آنها این واقعیت را می دانند و به همین خاطر دنبال حاشیه سازی و ایجاد دوقطبی های کاذب هستند.

خیلی لاکچری است که ورود بانوان به ورزشگاه مسئله اصلی جامعه شود
مثل ورود زنان به ورزشگاه؟
بله. این موضوع و موضوعاتی که امروز مسئله مردم نیست. مردمی که در تأمین نیازهای اولیه شان مشکل دارند خیلی لاکچری است که ورود بانوان به ورزشگاه مسئله اصلی جامعه شود. بانوان به ورزشگاه بروند یا نروند چه تأثیری روی وضعیت عمومی مردم دارد؟ اما الان می بینیم که یک خط پرشتاب و پرحجم سیاسی طوری به این موضوع می پردازد که گویی اولویت مردم رفتن بانوان به استادیوم است.

علت را در چه می دانید؟
چون نمی خواهند اجازه دهند مردم به بلیه ای که دولت بر اثر عملکردش در حوزه معیشت و اقتصاد پدید آورده، فکر کنند بنابراین می کوشند ذهن جامعه را درگیری یکسری مسائل فرعی و حاشیه سازی ها کنند.

مردم امروز از عملکرد اصلاح طلبان شکار هستند
اصلاح طلبان کارگروه تعامل با شورای نگهبان راه انداختند، آیا به نتیجه می رسند؟
این کار بیشتر بازی سیاسی است. اصلاح طلبان می خواهند افکارعمومی را مدیریت و این پیام را القا کنند که «شورای نگهبان از الان به دنبال حذف آنها از گردونه رقابت های انتخابات مجلس است و برای پیشگیری از این اتفاق جریان اصلاحات دنبال تعامل با شورای نگهبان است». حال آنکه این طور نیست. مردم امروز از عملکرد اصلاح طلبان در مجلس و دولت و مدیریت شهری شکار هستند و قصد حذف آنها را دارند.

در واقع می فرمایید اصلاح طلبان با طرح ایجاد کارگروه تعامل با شورای نگهبان دنبال هوچی گری سیاسی هستند؟
بله، دقیقا همین طور است. به نظرم هیچی در این کارگروه نیست و شاید آنها هیچ اقدامی هم برای ارتباط با شورای نگهبان انجام ندهند. معتقدم با طرح چنین موضوعاتی دنبال صحنه سازی و مظلوم نمایی نزد افکارعمومی هستند.

اصلاح طلبان از تدوین میثاق نامه انتخاباتی گفتگوی ملی خبردادند، آیا با شورای وحدت هم نشستی داشتند؟
در جریان مفاد این میثاق نامه نیستم و اساسا هیچ ارتباطی بین ما و آنها تا الان برقرار نشده است.

منبع:نامه نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شفاف سازی را از شورای نگهبان شروع کنیم چون رییس دولت و نمایندگان باید از فیلتر آنجا گذر کنن
Iran, Islamic Republic of
مجلس در راس امور است.
Iran, Islamic Republic of
كدوم امور رتق و فتق امور اقا زاد ها
Iran, Islamic Republic of
..م
Iran, Islamic Republic of
تعامل با شورای نگهبان یعنی چه!