جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

خطر مرگ؛ به فوتبال نزدیک نشوید

سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 701158
زمانی که چند هفته مسابقات فصل نوزدهم لیگ برتر به تعویق افتاد، مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ ادعا کردند که این تاخیر به خاطر تامین امنیت ورزشگاه‌ها است اما این امنیت در نخستین هفته‌ها قربانی گرفت.
خطر مرگ؛ به فوتبال نزدیک نشوید
به گزارش جهان نيوز، شب گذشته و پس از بازی تیم‌های فوتبال «پرسپولیس» و «صنعت نفت آبادان» تراژدی از مرگ شکل گرفت که تمام تبلیغات امن کردن محیط ورزشگاه‌ها را به چالش کشید. برق‌گرفتگی یک کودک ۶ ساله اتفاقی بود که شب گذشته پس از پایان بازی خبر آن به سرعت در رسانه‌ها پیچید. «عماد صفی یاری» که آمده بود تا در واپسین روزهای تابستان نظاره‌گر بازی تیم محبوبش باشد با حادثه‌ای مواجه شد که در نهایت بهار زندگیش را در ایستگاه ششم متوقف کرد. داستان، تاسف‌بارتر از بازی‌گوشی‌های کودکانه است.

عماد پرسپولیسی در آخرین دقایق بازی تیم محبوب در حالی با زندگی وداع کرد که آمده بود تا در آخرین روزهای تابستان با برد تیم محبوب خود و تعطیلات طولانی مدت تابستان وداع کند اما این ‌ِآمدن نه تنها بازگشتی نداشت بلکه وی قربانی امنیت پوشالی ورزشگاه‌ها شد. امنیتی که چند هفته رقابت‌های لیگ برتر را به خاطر آن تعطیل کردند و ثمره این شیوه از برقراری نظم، عزادار کردن خانواده‌ای است که باید تا چند روز دیگر جشن ورود فرزندانشان را به مدرسه برگزار می‌کردند.

گویا عماد به یکی از میله‌های داربست کنار گیت بلیت‌فروشی تکیه داده و دیگر نتوانسته از آن جدا شود. شاهدان می‌گویند او نزدیک به ۱۵ دقیقه در این حالت بود و کسی تصور برق‌گرفتگی نداشت. عماد در تنهایی کودکانه‌اش طعمه برق فشارقوی شد.

اما پس از این حادثه هر بخشی، گروه و بخش دیگر را مقصر قلمداد کرد و شعار «کی بود، کی بود، من نبودم» در اطراف ورزشگاه پیچیده شد.

سوای اینکه مقصر این اتفاق کیست، لازم است تمام بدنه فوتبال و مسوولان ورزشگاه آزادی پاسخگو باشند. آنان باید به این پرسش پاسخ دهند که چرا ابتدایی‌ترین مسائل ایمنی در ورزشگاه را رعایت نکرده یا آن را مورد کم‌توجهی قرار دادند. آیا سطح درک آنان از خطر به گونه‌ای است که هنوز از این مساله آگاه نیستند که آهن از آلیاژهای رسانا است که بدون پوشش عایقی برای هر موجود زنده‌ای خطر مرگ را در پی دارد؟!

اما اگر آنان نسبت به خطرآفرین بودن این شیوه از تامین امنیت ورزشگاه آگاه بودند چرا اخطارهای لازم را به تماشاگران ندادند و این امر یک پرسش جدی به شمار می‌رود. چرا میله داربست متصل به برق باید بدون هیچ حفاظ و علامت هشدار دهنده‌ای در کنار گیت بلیت‌فروشی قرار گیرد؟

این سوالات هرچند که در ذهن بسیاری از مخاطبان وجود دارد اما بدون‌شک پاسخ آن دیشب در خلال دیدار ۲ تیم پرسپولیس و صنعت‌نفت توسط گزارشگر بازی داده شد. پیمان یوسفی چند بار در جریان بازی اعلام کرد که مسوولان سختگیری‌های لازم برای بلیت الکترونیک داشتند و این امر یک تمرین جدی برای شهرآورد است که هفته آینده برگزار می‌شود.

امید می‌رود تا این سختگیری‌ها باعث اتفاقات ناگوارتری در دیدار شهرآورد که بی‌تردید با استقبال بسیار بیشتر هواداران روبه‌رو خواهد شد، نشود.
 
منبع: ایرنا
برچسب ها: خطر مرگ فوتبال
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *