پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳

وجود یک رخنه امنیتی در متروی تهران!

سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب: 701134
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران گفت: ما هم معترضیم که وقتی یک دستفروش بار خود را به مترو می‌آورد ممکن است هر چیز دیگری نیز با خود همراه داشته باشد و این امر یک خطر بالقوه برای شهر است.
وجود یک رخنه امنیتی در متروی تهران!
به گزارش جهان نيوز، محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران درباره آخرین اقدامات صورت‌گرفته برای مدیریت دستفروشی در مترو و توجه به ابعاد امنیتی این مسئله اظهار کرد: دست‌فروشی دارای دو بُعد اجتماعی و امنیتی است؛ اصولا بُعد امنیتی آن در مترو به‌عهده ما نیست اما ما هم معترضیم که وقتی یک دستفروش بار خود را به مترو می‌آورد ممکن است هر چیز دیگری نیز با خود همراه داشته باشد و این امر یک خطر بالقوه برای شهر است.

وی درباره اینکه اگر حادثه‌ای در مترو رخ دهد، انگشت اتهام به‌سمت شهرداری خواهد بود چرا که بستر فعالیت دستفروشان در مترو فراهم شده است، تصریح کرد: ما بستر را فراهم نکرده‌ایم و سعی‌مان بر این بوده تا جلوی فعالیت دستفروشان را بگیریم؛ طبق قانون مسئولیت امنیت مترو به‌عهده پلیس است و اصلاً به مترو ارتباطی ندارد چرا که مترو یک سازمان خدمتگزار به مردم است و مسائل امنیت مردم برای مبارزه با تروریسم، بمب‌گذاری یا ... متوجه پلیس است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه پلیس می‌تواند دستورالعملی تعیین کند تا طبق آن مسافری با ساک وارد مترو نشود، اظهار کرد: شورای امنیت کشور دستورالعمل حفاظت مترو را تعیین کرده و طبق آن وظیفه هر سازمانی مشخص است؛ در این دستورالعمل مطرح شده مترو در حفاظت فیزیکی از ایستگاه و پلیس در حوزه امنیت مترو مسئول است.

وی خاطرنشان کرد: این نکات را پلیس می‌‌داند اما وقتی یک مسئله اجتماعی می‌شود، برخی موضوعات را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ در فضای اجتماعی بخشی از مردم حامی دستفروشان هستند، اگر مردم از آنها خرید نکنند به‌طور خودکار دست‌فروشی برچیده می‌شود اما خرید مردم به‌معنای حمایت از فعالیت آنهاست بنابراین تا زمانی که این حمایت وجود دارد پلیس هم نمی‌تواند از آوردن بار مسافران به مترو جلوگیری کند چرا که هر برخوردی هم به قانون و هم حمایت اجتماعی نیاز دارد.

پورسیدآقایی متذکر شد: وقتی هنگام برخورد با یک دستفروش بخشی از مردم معترض می‌شوند و از این عمل فیلمبرداری می‌کنند، پلیس و مترو نیز مجبور می‌شوند محتاطانه برخورد کنند.

وی در پایان یادآور شد: جلسات با دست‌فروشان هنوز کمکی به ما نکرده و عملاً این یک واقعیتی است که پذیرفته شده و در سطح شهر نیز وجود دارد اما جمع‌بندی ما این است که حداقل اجازه ندهیم فعالیت آنها روی سکوی ایستگاه‌ها تسرّی و گسترش پیدا کند.

منبع:تسنیم
برچسب ها: امنیت مترو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
گرای چه چیزی را به چه کسی میدهید ؟؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بیا ایستگاه بازاروترمینال ببین ....