پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

دستگیری ۴۰۸ نفر از اراذل و اوباش پایتخت

سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 701129
رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۴۰۸ نفر اراذل و اوباش توسط مأموران پلیس امنیت خبر داد.
دستگیری ۴۰۸ نفر از اراذل و اوباش پایتخت
به گزارش جهان نيوز، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه طرح دستگیری اراذل و اوباش در جمع خبرنگاران در مقر پلیس امنیت عمومی تهران اظهار داشت: دومین مرحله عملیات سراسری برخورد با اراذل و اوباش و مزاحماننوامیس با دو ماه کار اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت پایتخت و شناسایی مخفیگاه این افراد و کنترل فضای مجازی توسط ماموران پلیس تهران رقم خورد.

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان این مطلب که شناسایی اماکن و محلاتی که پاتوق اراذل و اوباش در دستور کار پلیس است، تصریح کرد: با آماده‌باش پلیس امنیت در ۴۸ ساعت گذشته ۱۴۲ پرونده تشکیل و ۲۰۷ منطقه در تهران پاکسازی شد.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: مناطقی مانند تهرانپارس، خاک سفید، مشیریه، خزانه، فلاح، ابوذر، سیزده آبان، شهرری، فرحزاد و ... در این طرح پاکسازی شدند.

وی گفت: ۱۱۳ قهوه‌خانه، ۲۷ باشگاه بدنسازی و ۴۹ بوستان و تفرجگاه که محل پاتوق اراذل و اوباش بودند پاکسازی شد؛ در این راستا ۴۰۸ نفر از افرادی که اقدام به تخریب، شرارت و مزاحمت برای نوامیس می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.
 
سردار رحیمی اعلام کرد: ۶۸ نفر از دستگیر شدگان که سطوح جرائم پایین داشتند با توجیه و ارشاد و اخذ تعهد آزاد شدند.

وی گفت: از مجموع اراذل و اوباش دستگیر شده ۱۲۸ نفر جزء عاملین اصلی تخریب، نزاع و درگیری بودند؛ همچنین ۲۵۳ نفر از آن‌ها به دلیل مزاحمت نوامیس و بر هم زدن نظم و امنیت عمومی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت به شناسایی و انهدام ۸ باند توزیع مشروبات الکلی، سلاح و مواد مخدر اشاره و اظهار داشت: ۲۳ نفر در رابطه با حمل سلاح شناسایی و دستگیر شدند؛ ۸ قبضه سلاح از آن‌ها کشف شد که ۴ قبضه جنگی و ۴ قبضه شکاری بوده است؛ ۱۳ قبضه شبه سلاح، ۵۴۰ عدد فشنگ و ۵۴ قبضه سلاح سرد کشف شد.

وی ادامه داد: در این طرح یازده دستگاه خودرو و موتور سیکلت که مورد استفاده اراذل و اوباش بود توقیف شد.

فرمانده انتظامی پایتخت به کسانی که اقدام به مزاحمت، شرارت، عربده‌کشی و رفتار‌های خارج از عرف می‌کنند هشدار جدی داد که پلیس با قدرت و قاطعیت با آن‌ها برخورد خواهد کرد و طبق هماهنگی با مقام قضایی احکام سنگینی درمورد آن‌ها اجرا خواهد شد.

وی به بازگشایی مدارس اشاره و اعلام کرد: پلیس اطراف مدارس حضور فعال دارد و با کسانی که بخواهند اعمال مجرمانه از جمله مزاحمت برای نوامیس و توزیع مواد مخدر انجام دهند با شدت و حدت برخورد خواهد کرد.

سردار رحیمی به رژه نیرو‌های مسلح در ۳۱ شهریور پرداخت و با اعلام تبریک آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: پلیس تهران برای برگزاری رژه باشکوه نیرو‌های مسلح تدارک ویژه داده و تیم‌های نیروی امنیتی و اطلاعاتی در این خصوص تشکیل شده‌اند.

وی گفت: از هم اینک پلیس اطلاعات و امنیتی، یگان امداد و پلیس راهور برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و سعی کرده‌ایم که کمترین محدودیت ترافیکی را در حاشیه رژه ۳۱ شهریور ماه قائل شویم تا برای شهروندانی که قصد ورود و خروج به تهران یا انجام پرواز را دارند مشکلی بوجود نیاید؛ پیش‌بینی‌های لازم از لحاظ اطلاعاتی و عملیاتی در محدوده ۵ تا ۱۰ کیلومتری مراسم رژه انجام شده است.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
يك محتكر مسكن با هزار اراذل و اوباش برتبري ميكند