پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دعوت رهبر کره شمالی از ترامپ برای سفر به کشورش

دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 700956
یک روزنامه کره‌جنوبی به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد، رهبر کره‌شمالی در نامه‌ای که ماه اوت ارسال شده، از رئیس‌جمهوری آمریکا دعوت کرده است که به پیونگ‌یانگ سفر کند.
دعوت از ترامپ برای سفر به کره شمالی
به گزارش جهان نيوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نامه کیم‌ جونگ اون، رهبر کره‌شمالی به دونالد ترامپ، دومین نامه او به رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه اوت است و در شرایطی ارسال شده که مذاکرات میان دو کشور در خصوص خلع سلاح کره‌شمالی متوقف شده است.

بر اساس گزارش رویترز، این نامه قبل از آزمایش موشک‌های کوتاه‌برد توسط کره‌شمالی، به ترامپ ارسال شده است.

روزنامه جونگانگ ایلبوی کره‌جنوبی به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک نوشت، در این نامه که هفته سوم اوت به ترامپ تحویل داده شده، کیم جونگ اون از تمایل خود برای داشتن ملاقاتی دیگر با رئیس‌جمهوری آمریکا سخن گفته است.

کاخ سفید، وزارت امور خارجه آمریکا و نمایندگی کره‌شمالی در سازمان ملل متحد تاکنون به گزارش مربوط به این نامه و دعوت اون از ترامپ برای سفر به پیونگ‌یانگ، واکنشی نشان نداده‌اند.

رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی گفت، تمایل دارد تا بار دیگر با رهبر کره‌شمالی در راستای از سرگیری مذاکرات خلع سلاح دیدار کند.

رهبر کره‌شمالی و ترامپ از ژوئن ۲۰۱۸ سه بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند. چندی پیش وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود، کشورش امیدوار است که طی روزها یا هفته‌های آینده به روند مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با کره‌شمالی برگردد.

پس از دومین نشست میان رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی که ماه فوریه در هانوی برگزار شد، مذاکرات میان دو طرف با هدف متوقف کردن برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ به بن‌بست رسید.

رهبران این دو کشور باری دیگر در ماه ژوئن در یک منطقه مرزی بین دو کره دیدار و توافق کردند که گفت‌وگوها از سر گرفته شود اما این اتفاق تاکنون به وقوع نپیوسته است.


منبع:ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *