کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاور خاتمی:

اصلاح‌طلبان اگر مشروط در انتخابات شرکت نکنند، پفیوز سیاسی قلمداد می‌شوند/ مذاکره با آمریکا مثل کنار آمدن با صدام هست

24 شهريور 1398 ساعت 18:51

معتقدم هیچ فرقی بین داماد آقای شریعتمداری با دو نماینده مجلس و آقای فاضل لاریجانی با مردم عادی نیست همه اینها در محکمه عمومی باید محاکمه بشوند تا همه باور کنند که مبارزه با فساد واقعی است


گروه سیاسی جهان نیوز: عبدالله ناصری، مشاور محمد خاتمی، در گفت‌وگو با خبرگزاری اصلاح‌طلب ایلنا، درباره مذاکره با آمریکا معتقد است: در هر شرایطی نفس مذاکره مثبت و به نفع مردم ایران و منافع ملی ماست.

وی گفته است: اصلاح‌طلبان باید بپذیرند اگر شرکت در انتخابات را مشروط نکنند، نزد جامعه مدنی و مردم به عنوان نامردان و پفیوز‌های سیاسی قلمداد خواهند شد. ناصری  حضور بدون شرط اصلاح‌طلبان در انتخابات را نامردی و دیاثت سیاسی خواند و آن را علتی برای طرد شدن این جریان سیاسی از جامعه دانست.

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات این چهره اصلاح طلب به شرح ذیل است:
* در هر شرایطی نفس مذاکره مثبت است. مذاکره با آمریکا برای ما دقیقا مثل کنار آمدن با صدام و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ است؛ باید به این نکته توجه کرد که سال ۶۶ اروپایی‌ها به ایران گفتند قطعنامه را بپذیرید اما آن را نپذیرفتیم؛ در سال ۶۶ فاو، جزیره‌مجنون و بخشی از مناطق مرزی عراق در دست ما بود و زمانی که‌ این مناطق را از دست دادیم، در مرداد ۶۷ مجبور به پذیرش قطعنامه شدیم در صورتی که چیزی در دستمان برای مذاکره نبود. بنابراین حتما شرایط مذاکره ما امروز بهتر از آینده خواهد بود و هر چه زمان را از دست بدهیم مثل برجام عایدات کمتری نصیب ملت خواهد شد.با آزاد شدن نفت‌کش «گریس۱» و زدن پهپاد ، در مجموع، شرایط برای ایران خیلی بهتر از گذشته شده و آینده برای مذاکره فراهم است و من تردیدی ندارم که این اتفاق بالاخره خواهد افتاد.

* هر چه دادگاه‌ها علنی‌تر باشد مردم راضی‌تر خواهند بود. معتقدم هیچ فرقی بین داماد آقای شریعتمداری با دو نماینده مجلس و آقای فاضل لاریجانی با مردم عادی نیست همه اینها در محکمه عمومی باید محاکمه بشوند تا همه باور کنند که مبارزه با فساد واقعی است.مردم باید شاهد و ناظر دادگاه‌ها از طریق رسانه‌های عمومی باشند تا مبارزه با فساد آقای رئیسی را به معنای واقعی باور کنند.

* اصلاح‌طلبان باید بپذیرند اگر شرکت در انتخابات را مشروط نکنند، نزد جامعه مدنی و مردم به عنوان نامردان و پفیوز‌های سیاسی قلمداد خواهند شد.بنابراین شرایط تاریخی اینگونه است که اصلاح‌طلبان نباید تنور انتخابات را برای جریان مقابل گرم کنند بلکه باید شرایط معقول بگذارند.معتقدم اگر یاران اصلی و اصیل اصلاحات  بنشیند شرایطی را برای انتخابات تعریف کنند می‌شود امیدوار بود که در سرنوشت مجلس تعیین‌کننده خواهند بود اما اگر اینگونه نباشد حتما باید نسبت به پیروزی اصلاح‌طلبان تردید کرد.


کد مطلب: 700918

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/700918/اصلاح-طلبان-اگر-مشروط-انتخابات-شرکت-نکنند-پفیوز-سیاسی-قلمداد-می-شوند-مذاکره-آمریکا-مثل-کنار-آمدن-صدام-هست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com