پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۲۵
وزیر کشور:

وزیرکشور: حداکثر ۱۰ درصد افراد در جامعه نسبت به حجاب بی‌توجه هستند.

يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 700848
رحمانی‌فضلی گفت: موضوع حجاب یک مسئله بین بخشی بوده و گزارش‌ها حاکی است که حداکثر ۱۰ درصد افراد در جامعه نسبت به حجاب بی‌توجه هستند.
حداکثر ۱۰ درصد جامعه نسبت به حجاب بی‌توجه هستند
به گزارش جهان نيوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در صد و بیست و سومین جلسه شورای اجتماعی کشور که صبح امروز در وزارت کشور با موضوع حجاب و عفاف برگزار شد، طی سخنانی گفت: موضوع حجاب یک مسئله بین‌بخشی بوده و گزارش‌ها حاکی است که حداکثر ۱۰ درصد افراد در جامعه نسبت به حجاب بی‌توجه هستند.

وی افزود: نوع بیان و داوری نسبت به این موضوع به دلیل تنوع گونه‌ای بوده که عده‌ای می‌پندارند که این عدد شاید بالاتر بوده است. البته حتی یک درصد این عدد هم مهم است و باید برای آن برنامه‌ریزی و نگاه واقع بینانه داشت.

وزیر کشور گفت: موضوع کشف حجاب برای ما در اولویت است که باید برخورد جدی و پیشگیرانه داشته باشیم و اولویت بعدی، موضوع سازمان یافته عمل کردن در این موضوع می‌باشد و اماکن عمومی نیز از اولویت‌های مدنظر ما در این زمینه ست.

رحمانی فضلی با بیان اینکه سعی داریم که برای این موضوع ستاد تشکیل دهیم، اظهار داشت: با ستاد میتوان بخوبی کار را پیش برد و می‌توان به فراتحلیل رسید.
 
وی با تاکید براینکه مسئله حجاب یک موضوع اعتقادی، قانونی و اجتماعی ماست، تصریح کرد: باید با این موضوع اجتماعی، به صورت اجتماعی برخورد و باید با مشارکت مردم و با ایجاد مشوق‌های برای مردم به این موضوع ورود کرد.

وزیر کشور گفت: در ایام عاشورا که آن را پشت سر گذاشتیم، کسی در کشور نبود که احساس مشترک عزاداری نداشته است و همه عزاداری کردند، باید موضوع حجاب را به این رساند که همه احساس مشترک داشته باشند. در صورت مواجهه با موارد علنی، قانون مصرّح است و دستگاه‌های قانونی باید ورود کنند. نگاه ما به این مسئله باید ۹۵ درصد ایجابی و ۵ درصد سلبی باشد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، مجلس، قوه قضائیه بر این موضوع تاکید داشته و بیش از ۹۰ درصد مردم هم حجاب را رعایت می‌کنند. نقش فضای مجازی در این مسئله مشهود است و فضای مجازی می‌تواند وسیله‌ای برای افزایش علم و سهولت باشد، ولی دستگاه‌ها برای مقابله با آسیب‌های فرهنگی آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

وزیر کشور گفت: باید از سیاسی شدن و دو قطبی شدن موضوع حجاب پرهیز شود و نباید با اعتقادات جامعه به عنوان ابزار سیاسی برخورد کرد.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: ما در موضوع حجاب ظرفیت‌های زیادی داریم که در این زمینه فعالیت می‌کنند. کارخانه‌ای را در چهارمحال بختیاری دیدم که به صورت سه شیفته چادر مشکی تولید می‌کرد و می‌گفتند که کالا در انبار نداریم و تولیدات خود را روانه بازار کرده‌ایم. پیشنهاداتی نیز دربازه تقویت تولید چادر مشکی ارائه شده است و پیشنهادی نیز مبنی بر اینکه تا زمانی که نیاز ورود چادر مشکی به کشور وجوددارد، عوارض آن را صفر کنیم.

وی گفت: باید در این موضوع مخاطب‌شناسی صورت بگیرد و نمی‌توان با نسخه‌ای واحد برای کل کشور اقدام کرد، باید تفاوت‌ها و تشابه‌ها در نظر گرفته مد نظر قرار داده شود. با جامعه‌ای از جوانان مواجهیم که نسبت به شرعی و ضروری بودن حجاب اقناع سازی نشده‌اند و باید در این زمینه اقناع سازی شود.
 
منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
جناب وزیر شماها باعملکرد خودتان اعتقادی هم . برای مردم وبخصوص برای جوانان باقی گذاشتید؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شما حجاب را آزاد کنی یعنی فقط ۱۰ درصد بی حجاب میشن؟...
Romania
این امار هم مثل امار اقتصادی اینهااست.اقایان شما اقتصاد را درست کنید حجاب هم درست می شود.ولی اگر در خیابان راه بروید بجای ماشینهای شیشه های دودی می بینید که این امار خیلی بالا تر از این حرف هااست
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ان ده درصد اصلاح طلب هستند
Iran, Islamic Republic of
یعنی 90درصد اصولگرا داریم!؟
Iran, Islamic Republic of
هرکی اصلاح طلب نیست معنایش اصولگرا بودن نیست.
ممکنه انقلابی باشه!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تاکه مفسر باشد!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما تو خيابون هاي تهران و شيراز و مشهد تشريف ببر اونوقت ميفهمي 10 درصده يا 90 درصد
United States
10 درصد نسبت به رعایت حجاب بی توجه نیستند
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر تو ایران زندگی میکنید؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...!!!!!!!
ممد
United States
۱۰ درصد بی توجه یعنی بود و نبود حجاب برایشان مهم نیست ....!!! ۸۰ درصد و ۱۰ درصد و ۱۰ درصد بی توجه!!!
Iran, Islamic Republic of
جناب وزیر به فرض صحت فرمایشات شما با این رویکرد و عملکرد دولتمردان نسبت به امر حجاب با معکوس شدن این نسبت فاصله چندانی نداریم ...
قطعا بسیار بیشتر از 10 درصد است.بسیار بسیار بیشتر
آدمیزاد
Colombia
برادران و خواهران عزیز اصولگرا ، پروژه حجاب اجباری شکست خورده است ، ایا بهتر نیست تا خود اصولگرا ها پیشگام بشوند تا بیشتر از این در جامعه کینه و تشنج بیهوده ایجاد نکنند ؟
Iran, Islamic Republic of
دو راهبرد اضلال طلبان 1- فشار از طریق بی عفتی و حمایت از عمله های آن 2- حمله و توهین به مقدسات و ماله کشی بر آن ؛ سوابق الف) - در دوره خاتمی با مقاله عاشورا را نتیجه خشونت دانستند ! ب)- در دانشگاه امیرکبیر همین افرادی که هم اکنون در آمریکا پناهنده شدند به ساحت مقدس امام زمان (عج) در نشریه اهانت کردند ج)- در فتنه 88 در روز عاشورا اهانت را به اوج رساندند د)- اخیر با مقاله به لباس سیاه عزاداران در محرم یورش بردند و... .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بنظر من امتياز تشويقي به خانمها با حجاب بدن بطور مثال وام كم بهره و يارانه بيشترو اولويت در استخدام و سهام شركت و غيره بهرحال با توپ و تشر نميشود
Iran, Islamic Republic of
استاديوم ورزشي را چرا دولت مهيا نكرد كه خانها بروند ورزشگاهها