جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۵

تبلیغ رسانه دولتی آلمان برای استایل‌ محرمی! +عکس

شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 700797
بیگانگان با آگاهی از ظرفیت عمیق و الهام‌بخش شعائر حسینی، در تلاشند تا حد ممکن بر زوایای فرعی تکیه کرده و ذهن مخاطب را از پرداختن به اصل ماجرا، همچنین آثار و آموزه‌های مترتب بر آن بازدارند.
به گزارش جهان نيوز، رسانه‌های بیگانه همه‌ساله با فرا رسیدن ایام سوگواری شیعیان ایرانی در ماه‌های محرم و صفر، حاشیه‌های این مراسم آئینی ـ اعتقادی را برجسته می‌کنند و می‌کوشند با پرداختن به آسیب‌ها، نکات مثبت را از منظر افکارعمومی دور نگاه دارند.

پایگاه آلمانی "دویچه وله" در همین راستا گزارش داد: امسال در ایام عزاداری ماه محرم، حضور جوانانی با "استایل" متفاوت باز هم جلب توجه کرد؛ پوششی که در سال‌های اخیر به بحث‌های زیادی دامن زده است.
 

این منبع افزود: شب‌های محرم محلات و کوچه‌ها در شهرهای ایران حال و هوای خاصی پیدا می‌کنند. رنگ مشکی، رنگ غالب در روزهای عزاداری شیعیان ایران در ماه محرم است. البته تصاویر روی تی‌شرت‌ها و خالکوبی‌ها هم از "روح زمانه" سخن می‌گویند!

پایگاه دویچه وله با استناد به چند عکس نوشت: در سال‌های اخیر تغییراتی در سبک و آداب رسوم برخی از عزاداری‌ها به وجود آمده است. نقش "جمجمه" بر روی تی‌شرت مد شده و به نقش قالب در این روزها تبدیل شده است.
 

در واقع رسانه‌های بیگانه با آگاهی از ظرفیت عمیق و الهام بخش شعائر حسینی، در تلاشند تا حد ممکن بر زوایای فرعی تکیه کرده و ذهن مخاطب را از پرداختن به اصل ماجرا، همچنین آثار و آموزه‌های مترتب بر آن بازدارند.

منبع: جام جم آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجتبی
Canada
منبع اصلی خبر جام نیوزه
شما با تصاویر مشرق منتشر کردید و زدید به نقل از جام جم انلاین
کپی کارهای محض!
حسین
Iran, Islamic Republic of
این مساله یعنی تی شرت های مشکی با تصاویر چاپ شده نامتعارف با محرم حداقل امسال خیلی به چشم می آمد ...
Iran, Islamic Republic of
هر که با آل علی(ع) در افتاد ور افتاد. امام حسین(ع) عشق است با این استایلها(خخخ)، نمی تونند عشق رو از ما بگیرند.
حسینی
Iran, Islamic Republic of
بنده در یک هیات نسبتا بزرگ در یک شهر از شهرستان دماوند فعالیت میکنم امسال پیراهن های با طرح جمجمه انسان ،مومیایی ،طرح سگ و ترکیب انسان و گرگ دیدم که با تذکر بخشی از اون رفع شد
اما اینقدر با سرعت توزیع شد که من حس میکنم در بخش فرهنگی مملکت مدیر کل و یا رییس سازمان ترویج ابتذال داشته باشیم وگرنه از خارج نمیتونن این کار رو بکنن
ممد
United States
تیپ و تتوهای بعضی جوانها در ایام محرم انسان را به یاد باندهای گانگستر موتور سوار مشکی پوش نژادپرست آمریکایی میاندازد...