جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به بیانیه ضدایرانی نشست کمیته عربی در قاهره

پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 700613
سخنگوی وزارت خارجه گفت: از اینکه برخی به جاى تکیه بر قدرت کشورهاى حوزه خلیج فارس، ادعاهاى واگرایانه، بى پایه و غیر مستند در خصوص امنیت منطقه ابراز داشته و ادعاهای بیگانگان را با عجز خویش مورد استقبال قرار می‌دهند متاسفیم.
واکنش وزارت‌خارجه به‌ بیانیه نشست ضدایرانی قاهره
به گزارش جهان نيوز، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با رد اتهامات تکراری و مردود مطرح شده در بیانیه نشست دوازدهم کمیته عربى در قاهره علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش بی ثمر  برخى کشورهاى عربى در طرح ادعاهاى بى اساس را اصرار بر استمرار اشتباهات سیاسى گذشته دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران تکرار اتهامات بی اساس علیه حاکمیت ابدى بر جزایر سه گانه خود در خلیج فارس و فرافکنى برخی کشورهای عرب ناکام در سیاست منطقه‌ای را دلیل ناتوانی آن‌ها در درک واقعیت‌های منطقه و جهان می‌داند.

موسوی همچنین از اینکه برخی به جاى تکیه بر قدرت کشورهاى حوزه خلیج فارس، ادعاهاى واگرایانه، بى پایه و غیر مستند در خصوص امنیت کشتیرانى در این پهنه حیاتى و مطرح شده از سوی بیگانگان را با عجز خویش مورد استقبال قرار می‌دهند، ابراز تاسف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اصرار بر اشتباهات بی حاصل گذشته  را در شرایطی که منطقه نیازمند عقلانیت و واقع بینی است حرکت در مسیری غلط دانست که نتیجه‌ای جز افزایش مشکلات در منطقه به دنبال نخواهد داشت.


منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
در عراق، سوریه و یمن و... نظامیان تروریست سعودی مثل داعش مشغول آدم‌کشی هستند