جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳۸
تناقض‌گویی دولت درباره یک موضوع دست چندم؛

بالاخره تصمیم دولت درباره ورزشگاه رفتن زنان چیست؟/ وقتی یک موضوع جنجالی به منفعت اصلاح طلبان گره می‌خورد

جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 700590
در حیطه ورزشگاه رفتن زنان بازهم کار به منفعت های سیاسی جناحی اصلاح طلبان گره خورده است و این موضوع سبب گره افتادن در کار این مسئله جنجالی شده است.
بالاخره تصمیم دولت درباره ورزشگاه رفتن زنان چیست؟/ وقتی موضوع جنجالی به منفعت اصلاح طلبان گره می‌خورد
گروه سیاسی جهان نيوز: ورزشگاه رفتن بانوان به عنوان یک مطالبه القا شده در زنان از سوی جریان اصلاح طلب به جامعه تزریق شده است. اگر از بسیاری زنان بپرسید که آیا آنطورکه در جامعه به طور پرحجم و پرفشاردرباره  ورزشگاه رفتن زنان تبلیغ می شود خواهان حضور در ورزشگاه هستند، بسیاری از آنها این موضوع را تکذیب و حتی با آن بسیار بیگانه هستند. چه اینکه اگر قرار بر ورزشگاه رفتن زنان باشد و آنان علاقه مند دیدن بازی های حرفه ای فوتبال و والیبال هستند محیط بسیار مهیاست و می توانند به تماشای بازی های همجنسان خود بروند.

 این موضوع باعث رونق گرفتن ورزش زنان می شود که همیشه از آن شکایت دارند که بی توجهی به آن صورت می گیرد. درواقع اگر شرکت های تجاری و اسپانسرها متوجه شوند که ورزش زنان مخاطب دارد قطعا با تزریق پول به این ورزش باعث رونق و شکوفایی آن می شود. اما جریان سیاسی اصلاحات به فکر رونق ورزش زنان نیست و بیشتر به جنجال سازی و رسیدن به اهداف خود فکر می کند. البته باید گفت که یک نوع مردسالاری در زمینه مطالبه حضور زنان در ورزشگاه ها مستتر است. 

این روزها که یک ماجرای دورغین به نام «دختر آبی» هم در شبکه های اجتماعی توسط جریانات خاص ساخته شده است این موضوع بیشتر از قبل سرو صدا کرده است. دولتمردان هم هر یک به فراخور استفاده از این موقعیت که تا حدودی افکارعمومی را از مسائل اصلی خود یعنی اقتصاد و معیشت خانوارها دور کرده است سعی کردند نظر خود را ارائه دهند. البته آنچه مشخص است در دولت یک صدای واحدی در این حوزه نیست و بیشتر همین استفاده سیاسی از ماجرا برای دولتمردان مهم است. 

در همین رابطه، چند اظهار نظر خاص و متناقض دیده می شود. «علی ربیعی»، سخنگوی دولت درباره حضور زنان در ورزشگاه ها بیان کرد که به دنبال راه های تضمین شده هستیم. 

وی عنوان کرد که نظر دولت ورود زنان به ورزشگاه ها است اما باید معبر و مکان ها جداگانه باشد. 

سخنگوی دولت مطرح کرد: «هم اکنون  در تمامی بازی‌های ملی زنان می‌توانند به ورزشگاه‌ها بروند. زیرساخت‌ها در ورزشگاه‌ها فراهم است و این امکان وجود دارد که در بازی‌های لیگ هم حاضر شوند.»

«لعیا جنیدی»، معاون حقوقی رئیس جمهور نیز مطرح کرد که ورود زنان به ورزشگاه‌ها تصمیم جدی دولت است.

اما به نظر می رسد چندان که سخنگوی دولت بیان کرد نظر دولت حضور زنان در ورزشگاه ها نیست.

«محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور، با بیان این مطلب که فضای فعلی و این میزان فحش و درگیری حضور بانوان در ورزشگاه ها مصلحت نیست، گفت:« در دولت چند ماه قبل در این خصوص صحبت کردیم، اعتقاد ما این است که اگر فضای ورزشگاه‌ها مناسب حضور خانم‌ها باشد از نظر ما منعی ندارد، اما با فضای فعلی که طرفداران تیم‌ها علیه یکدیگر فحش می‌دهند و درگیری وجود دارد حضور زنان در ورزشگاه به مصلحت نیست.»

با همه این اوصاف نه تنها در دولت یک سخن واحد در خصوص این مسئله جنجالی نیست و حرف ها متناقض است بلکه بایستی گفت که دولت راه حلی هم برای اتمام این جنجال ارائه نمی کند. جنجالی که اصلاح طلبان قطعا دوست دارند ادامه یابد و حتی اگر مسئله ورزشگاه رفتن زنان محقق نشود بیشتر برای این جریان صرفه تبلیغاتی دارد. 

دولت نشان داده که برای بسیاری از مسائله راه حل ندارد. این در شرایطی است که کشور درگیر بسیاری از مشکلاتی است که این موارد رها شده هستند . این درحالی است که با یک راه حل ساده و منطقی می توان همه این موارد و مشکلات را رفع و رجوع کرد. موضوع ورزشگاه رفتن زنان یکی از همین موارد است که با فرهنگسازی درست می تواند به سمت ورزش حرفه ای زنان سوق یابد و باعث رشد و رونق ورزش زنان شود.

اما متاسفانه در این حیطه بازهم کار به منفعت های سیاسی جناحی اصلاح طلبان گره خورده است و این موضوع سبب گره افتادن در کار این مسئله جنجالی شده است. البته رسانه های اصلاح طلب هم در القاسازی این مطالبه دسته چندمی به جامعه و جنجالی کردن هر چه بیشتر آن هم نقش اساسی داشتند. اما دولت تنها نظاره گر جنجال سازی های جریان شریک خود است و در این حیطه تنها توان و ظرفیت اجتماعی جامعه صرف موضوعات دسته چندم شده است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خودشو نگران نکن برادر جهان یه تصمیمی میگرن
سعید۱۱۰
Iran, Islamic Republic of
یعنی دولت موسوم به تدبیر و امید! راهکار جدیدی برای کنترل نقدینگی و تورم و کاهش نرخ بیکاری و افزایش ظرفیت تولید، علی الخصوص مسکن پیدا کرده است؟! بطوریکه شنیدن واژه های بسیار رکیک صادر شده از دهان کثیف برخی تماشاگرنما توسط بانوان عفیف، همه مشکلات فوق الاشاره را حل خواهد نمود؟!
Iran, Islamic Republic of
شنيدن الفاظ ركيك به خود خانمها ربط داره نه به شما !
Iran, Islamic Republic of
...
Denmark
..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
گند کاری دولت منتخبتون به کی ربط داره و میخاد با این الفاظ رکیک امثالهم را باز مشغول کنه...
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله مشکل معیشت و ازدواج و .... زنان حل شده حالا برن داخل ورزشگاه اونم تو اون جمعیت بی در پیکر که هم فحش است و پاره آجر و تکه صندلی
Iran, Islamic Republic of
هیات فیفا داره چهارشنبه میاد ایران جهت بررسی این موضوع این خواست فیفا هست چه ربطی به دولت داره!!!!
Romania
واقعا جای تاسف داره که در دنیای امروزه باید درباره رفتن یا نرفتن خانمها به ورزشگاه صحبت بشه....!!
Denmark
...
حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
این کارها (ورزشگاه) برای جوانها کار !!!!! و برای مردم نون نمیشه !!!!!!!!!!!
مجید
Romania
به نظرم رفتن خانم ها به ورزشگاه ها رو آزاد کنند ولی مراجع اونرو برای زنان متدین مصلحت ندانند.
بگذاریم زنان خودشون از ورزشگاه رفتن فراری بشن همینطور که در حال حاضر بسیاری از آقایان بخاطر رفتارهای زشت در ورزشگاه ها، از رفتن به این مکان ها خودداری می کنند.
این بازی و نقشه اصلاح طلب ها و بیگانگان رو نقش بر آب کنیم.
Iran, Islamic Republic of
نان عده ای از سیاسیون در همین ممنوعیت است
Iran, Islamic Republic of
چون قراره با این قضیه خیلیها کاسبی کنند ...
Iran, Islamic Republic of
احسنت! این بهترین کار است.
Germany
آقا مجید خودت یه پا مرجع تقلیدی و خودت خبر نداری
Iran, Islamic Republic of
.....
امیر
Iran, Islamic Republic of
دولت که متولی وزارت ورزشه و کنترل استادیومها رو در اختیار داره برای ورود خانمها به استادیوم باید از چه کسی اجازه بگیره خیلی راحت می توانستند بخش از هر استادیوم به خانمها اختصاص دهند اما موضوع ظاهرا از قصد برای داشتن یه دست اویز کاملا شبیه گاو بنی اسراییل شده که انقدر با مسئله ور رفتند و بزرگش کردند که پای فدراسیون فوتبال و مراجع و خانمها و اقایان به این موضوع باز شده انوقت مرتب قصه بگیم ...
Iran, Islamic Republic of
باور کنید مدعیان اصلاح و اعتدال و برخی از مدعیان دروغین اصولگرایی به وجود اینگونه ممنوعیت ها نیاز دارند تا هر چند وقت یکبار موضوع را به خبر اول تبدیل کنند.با این کار ارز و اقتصاد به حاشیه می رود ...
Iran, Islamic Republic of
افرین اصل مطلب همینه
Iran, Islamic Republic of
بازی ورزشگاه رفتن زنان،در زمین سیاست پرسود و رای جمع کن است....
Iran, Islamic Republic of
اسلام مخالفِ اختلاط زن و مرد در همه محیط‌ها هستش....
Canada
...
United States
...
Iran, Islamic Republic of
...
صالح
Iran, Islamic Republic of
دولت اگه بفکر بانوان هست بهتره ورزش بانوان رو ترویج بده... هدف ورزش گم شده تو دنیا...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of

، در دوره رضا خان ( گور به گور شده) با فساد و بی عفتی آغاز شد و مردان و زنانی که تا قبل به فکر زندگی سالم بودند را به تدریج به فکر کاباره و محفل عیاشی رفتن انداختند تا اواخر دوره پسر حقیر و آواره اش با افتتاح استخر مختلط و برگزاری کشتی دختر و پسر و کاخ فساد جوانان و اردو های شب مانی مختلط دانش آموزان و ساختن روسپی خانه از زنان و دختران فراری و کدخدا پرستی و دریوزگی پیش غربی ها . حراج و تاراج ذخایر نفت ملت .....
United States
هر وقت جنگ خاله زنكي بين اصلاح طلبان و اصول گرايان تمام شد و يكدست و هموطن شدند اونوقت مشكلات ورزشگاه بانوان و ساير مشكلات معيشتي و اقتصادي و سياسي كشور حل خواهد شد.
مشكل هسته ا ي هم حل خواهد شد!!!
اکبر
Iran, Islamic Republic of
وضعیت مملکت خیلی خوب است فقط مانده زنان به ورزشگاه بروند!!!!
Iran, Islamic Republic of
باعث تاسف است دولت روحانی خود آتش بیار معرکه ای است که خود بپا کرده است و نشریات و رسانه های وابسته به آن که معلوم نیست از کدام لابی خط می گیرند به آن دامن می زنند ...
Iran, Islamic Republic of
ابتدا خانواده های دولت به استادیوم بروند بعد اجازه بدهند خانم های دیگر بروند دولت بهتر است تورم 3 رقمی را مهار کند
Iran, Islamic Republic of
دولتی ها اگر خانمها را بفرستند استاديوم چگونه راي جمع كنند بنابر اين فقط قولشو ميده كه راي جمع كند ولي امروز خانمها ديگه زبل شده اند و نسيه راي نميدن از انجاييكه برجام هم سوخت رفت هوا!!!
Iran, Islamic Republic of
..l
Iran, Islamic Republic of
چرا در اين شش سال يك استاديوم در خور حضور خانمها نساخت اين دولت
اکبر از میبد
Iran, Islamic Republic of
به نظر ما اینقدر این طیف به اصطلاح اصلاح طلب(در حقیقت به اصلاح طلبان باید گفت افسادطلب چون نانشان از طریق افساد بدست میاید)
ما میتوانیم با دههامورد ثابت کنبم اینهامنافق هستند
یادتان هست درسال 85احمدی نژادگفت باید زنان بایدبه ورزشگاه بروند

همه روزنامه های به اصطلاح اصلاح طلب باصدای بلنددادزدند که اسلام از دست رفت
ان وقت که احمدی نژادمحبوبیت داشت همه اصولکرایان گفتند

قداست زن بالاتر از این است که در این فضای ناسالم وارد شود
حالا هم همین حرف میزنند شاید دراینده این قضیه محقق شود

امابعد از ان دوره دائما بر این قضیه تکرار میکنندکه این نشانه نفاق انها است
در همه زمیته ها نفاق انها واضح است
درسال 66تا 70موضع اینها را دربرابر امریکاببینید
موضع امروز انها را هم ببینید
Iran, Islamic Republic of
در تماشای فوتبال بدترین فحش ها ردوبدل میشود برای پسرها بد است چه رسد به دخترها..!!!!!!؟_؟؟؟