کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اگر از برجام خارج شویم، آمریکا به ایران حمله می کند!

21 شهريور 1398 ساعت 9:18

این ادعای مضحک در حالی است که چندی پیش ایران، پهپاد متجاوز آمریکایی را سرنگون کرد. جریان سیاسی خاص در همان مقطع مدعی شد که واشنگتن زهر چشمی اساسی از ایران خواهد گرفت و جنگ نزدیک است.


به گزارش جهان نیوز، «فریدون مجلسی» دیپلمات سابق و از حامیان برجام در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ به این سوال که «با توجه به اتفاقات رخ‌داده و چشم‌اندازی که پیش‌روی ایران و کشورهای غربی و به‌خصوص آمریکا وجود دارد، آیا روزی را پیش‌بینی می‌کنید که برجامی وجود نداشته باشد؟» گفت:«با توجه به چشم‌انداز موجود به نظر می‌رسد فشار اقتصادی به ایران در آینده بیشتر خواهد شد و این فشارهای اقتصادی نیز ممکن است به نارضایتی‌هایی منجر شود. در چنین شرایطی تبلیغات کشورهای غربی علیه ایران و برخوردهایی که با نارضایتی‌های اقتصادی صورت می‌گیرد بیشتر خواهد شد...نکته حائز اهمیت این است که ممکن است در چنین شرایطی به بهانه‌های مختلف یک برخورد نظامی بین ایران و آمریکا و متحدانش رخ دهد که در نهایت همه چیز به آتش کشیده شود. این مسائل دغدغه‌هایی است که باید مورد توجه مسئولان جمهوری اسلامی قرار بگیرد. بدون‌شک اگر پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه صورت نگیرد ممکن است پیامدهای این قضیه خسارت‌های بیشتری به منافع ملی بزند».

مجلسی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«بدون‌شک پایان برجام به‌منزله نوعی اعلان رویارویی خواهد بود. در چنین شرایطی برجام از مسیر دیپلماتیک و مذاکرات بین دولت‌ها خارج خواهد شد. اگر روزی پایان برجام اعلام شود ایران تحت شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی قرار خواهد گرفت که به مراتب از تحریم‌های کنونی سنگین‌تر خواهد بود».
اکنون جنگ اصلی میان ایران و نظام سلطه به سرکردگی آمریکا در میدان اقتصادی است. آمریکا از تمامی ابزارها در حوزه تحریم علیه ایران استفاده کرده و به عبارتی تحریم ها به سقف خود رسیده و دست واشنگتن برای تشدید تحریم ها خالی است.

اما گویا یک جریان سیاسی خاص در داخل، ماموریت دارد که حواس افکار عمومی را از میدان اصلی نبرد-جنگ اقتصادی- منحرف کرده و بر همین اساس ادعای مضحک «جنگ نظامی علیه ایران» را مطرح  می کند.

این ادعای مضحک در حالی است که چندی پیش ایران، پهپاد متجاوز آمریکایی را سرنگون کرد. جریان سیاسی خاص در همان مقطع مدعی شد که واشنگتن زهر چشمی اساسی از ایران خواهد گرفت و جنگ نزدیک است. اما به فاصله کوتاهی از سرنگونی پهپاد متجاوز، ترامپ پس از لاف زنی و دریافت پاسخ قاطع از سوی مقامات کشورمان، از ایران بابت سرنگون نکردن هواپیمای دیگری که دارای سرنشین بود، تشکر کرد.

ناکامی های آمریکا در منطقه غرب آسیا اکنون به پرونده ای قطور تبدیل شده است. علاوه بر این، در حال حاضر آمریکا به طور رسمی و اروپا نیز به طور عملی از برجام خارج شده و تحریم ها نیز به سقف خود رسیده است. بنابراین، ترساندن مردم از فردای بدون برجام، صرفا ترفندی برای جاانداختن برجام های ۲ و ۳ و... است.

منبع: مشرق


کد مطلب: 700586

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/700586/اگر-برجام-خارج-شویم-آمریکا-ایران-حمله-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com