سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۷
بخش اول// پشت پرده بیعت علنی حزب الله و انصارالله با رهبر انقلاب

آیا تحولات خاصی در منطقه در حال وقوع است؟!/ چرا نصرالله با ادبیات عاشورایی با رهبر انقلاب سخن گفت؟!

چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 700490
برخی شاید تصورشان این باشد که در پشت پرده تحولات منطقه اخبار پنهان و رویدادهای در حال اتفاق است که کار به چنین ادبیات علنی و خاصی رسانده است. این نکته مهم را نباید غفلت کرد که موقعیت ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام و رهبر محور مقاومت در منطقه شباهتی به موقعیت کربلا ندارد بلکه تهران در شرایط بدر و خیبر است.
آیا تحولات خاصی در منطقه در حال وقوع است؟!/ چرا نصرالله با ادبیات عاشورایی با رهبر انقلاب سخن گفت؟!
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: چندی قبل نمایندگان انصارالله یمن به ایران آمدند و با رهبر انقلاب به عنوان ولی و نائب امام بیعت کردند و اینک نیز دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی کم نظیر با ادبیات شب عاشورا با رهبر انقلاب بیعت مجدد کرد. ماجرا چیست؟! برخی شاید تصورشان این باشد که در پشت پرده تحولات منطقه اخبار پنهان و رویدادهای در حال اتفاق است که کار به چنین ادبیات علنی و خاصی رسانده است.

اما یک بررسی کوچک نشان می‌دهد که تحولات منطقه همچنان بر مدار پیروزی محور مقاومت در حال حرکت است و اتفاق بزرگ و جدیدی در حال رخدادن نیست. بنابراین به یک معنا این سخنان را باید از حوادث روزمره منطقه باید جدا دانست و برای آن یک فلسفه عمیق‌تر بیان کرد.

در ابتدا باید در مورد سخنان اخیر نصرالله توجه کرد که او ادبیات عاشورایی را درباره گزینه جنگ آمریکا و اسرائیل در برابر ایران بکار برد. یعنی اگر با ایران جنگ بشود، حزب الله بی طرف نیست و از حسین زمان دفاع خواهد کرد و نکته اصلی نیز در همین جا نهفته است. در صورت آغاز جنگ با ایران، حزب الله در خط مقدم جنگ – بخوانید در شبیه ترین موقعیت به کربلا – قرار خواهد گرفت. یعنی اگر جنگی با ایران صورت بگیرد، رزمندگان حزب الله، دست به اقدام -به ظاهر انتحاری- همانند شهدای کربلا خواهند زد و خط مقدم جنگ با ایران را صدهاکیلومتر دورتر از تهران خواهند کشاند و خود نیز در این خط مقدم، کاری کربلایی خواهند کرد.

درباره گروه انصارالله نیز همچین نکته‌ای نهفته است. کیست که نداند این روزها برخی مناطق یمن شرایطی همانند کربلا را تجربه می‌کند. همچنانکه رهبر انصارالله در سخنرانی روز عاشورا، صحنه یمن را «کربلای معاصر» خواند. ضمن اینکه در واقع  انصارالله در حال حاضر به نیابت از انقلاب اسلامی به جنگ با یزید زمانه رفته است.

بنابراین هم عبدالملک الحوثی و هم سیدحسن نصرالله چون خود را چون در موقعیت کربلایی هستند و همچنین می‌خواهند برای عاشورهای پیش رو  آماده باشند، طبیعی است که ادبیاتشان متناسب با حال و هوای شب دهم محرم است و همانند رزمنده آماده رزم، با «حسین زمان» خود سخن می‌گویند.

 اما این نکته مهم را نباید غفلت کرد که موقعیت ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام و رهبر محور مقاومت در منطقه شباهتی به موقعیت کربلا ندارد بلکه تهران در شرایط بدر و خیبر است. این شرایط را نیز مدیون افرادی همچون نصرالله، عبدالمالک الحوثی، مدافعین حرم و افسران سبزپوشی است که در خط مقدم – موقعیت کربلای جهان اسلام- وظیفه خود را به نحو احسن انجام می‌دهند.

توضیح اصلاحی: باتوجه به برخی نواقص فنی، دوستان علاقه مند می توانند، یادداشت‌ها و تحلیل‌های مدیر مسئول جهان نيوز را در کانال های اجتماعی به آدرس‌های ذیل دنبال کنند:

*آدرس تصحیح شده تلگرام:https://t.me/mahdi_jahantighi

*ایتا:https://eitaa.com/mahdi_jahantighi
*سروش:http://sapp.ir/mahdi_jahantighi
*بله:https://ble.im/mahdi_jahantighi
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *