کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح دیدار روحانی و ترامپ یک کمدی است

20 شهريور 1398 ساعت 9:18

سفیر روسیه در تهران با کمدی خواندن طرح دیدار رؤسای جمهور ایران و آمریکا گفت: وزیر امور خارجه آمریکا ۱۲ شرط تحقیرآمیز را برای مذاکره مطرح کرده است که طبیعتا ایران آنها را نخواهد پذیرفت.


به گزارش جهان نیوز، مایک پمپئو روز گذشته در گفتگو با شبکه فاکس نیوز از احتمال دیدار حسن روحانی و دونالد ترامپ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخن به میان آورد و مدعی شد که رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران آمادگی دارد.

وی با پرداختن به موضوع اجلاس ماه جاری سازمان ملل متحد، درباره دیدار رؤسای جمهور ایران و آمریکا در حاشیه این نشست در نیویورک گفت: ترامپ درباره نتیجه مطلوب این دیدار احتمالی برای مردم آمریکا ارزیابی خواهد کرد، اما افرادی هم در ایران هستند که معتقدند چنین اتفاقی عاقلانه است.

رئیس دستگاه سیاست خارجی آمریکا بی‌آنکه متذکر ۱۲ شرط خود برای گفتگو با ایران شود، گفت: ما باید به طور مستقیم با مردم ایران گفتگو کنیم تا متوجه شوند که آمریکا به آن‌ها اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد.

پمپئو همچنین در گفتگو با شبکه‌ ای. بی. سی درباره دیدار روحانی و ترامپ در نیویورک، پاسخی متفاوت از آنچه به فاکس نیوز داده بود، ارائه کرد و گفت: این موضوع به این بستگی دارد که ایران در آینده خواستار در پیش گرفتن چه مسیری است.

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجه گروه بین الملل خبرگزاری آنا گفت: طرح مذاکره میان حسن روحانی و دونالد ترامپ چیزی در حد یک کمدی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده است که مذاکره دوجانبه میان ایران و آمریکا در سطح سران دو کشور هرگز انجام نخواهد شد و آمریکا اگر می خواهد گفتگویی انجام دهد، باید به جمع کشورهای ۱+۴ بپیوندد و تعهدات خود ذیل برجام را اجرا کند.

جاگاریان تأکید کرد: شرطی که ایران برای آمریکا مطرح کرده، کاملا روشن است. علاوه بر این مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ۱۲ شرط تحقیرآمیز را برای مذاکره مطرح کرده است که طبیعتا جمهوری اسلامی ایران آنها را نخواهد پذیرفت، لذا باید آمریکا از موضع غیر سازنده خود عقب نشینی کند و به برجام بازگردد.

منبع:آنا


کد مطلب: 700460

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/700460/طرح-دیدار-روحانی-ترامپ-یک-کمدی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com