جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ماده مخدر «کمیکال» را بیشتر بشناسید

چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 700458
کمیکال ماده شیمیایی جدیدی است که مصرف آن فرد را به کمای کوتاه مدت می‌برد. مردانی که این ماده مخدر را مصرف می‌کنند هیچ گاه بچه‌دار نمی‌شوند.
ماده مخدر «کمیکال» را بیشتر بشناسید
به گزارش جهان نيوز، از سال ۱۳۸۸ مسئولان مبارزه با مواد مخدر از ورود ماده جدیدی به نام مراسوئیت به ایران خبر دادند که بعدها به نام کمیکال شناخته‌ شد. این ماده مخدر  از خانواده  AM بوده که شواهد نشان می‌دهد توسط یک دختر از رژیم صهیونسیتی وارد ایران شد.

پیش از این ماده مخدر، ۳ ماده دیگر به نام‌های آپولو، کوئین و آواتا را که هیچ نشانه‌ای از مخدر و کانابیس بر روی آن نبود  وارد ایران شد و در اختیار جوانانی قرار گرفت که گمان می‌کردند این ماده، خطری برای آن‌ها ندارد.

بسته‌بندی‌های این ماده‌ها نیز به جذابیت خرید آن افزود و وقتی تقاضا بیشتر شد که  مراسوئیت از  خاک ترکیه به شیراز و سپس به تهران آمد و با «مریم گلی» که نوعی گیاه است پخته و کمیکال به‌دست آمد.

روح الله سجادی در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: مهم‌ترین مشکل مصرف کمیکال استفاده طولانی مدت از آن است و زمانی خطرناک می‌شود که مصرف آن از ۶ ماه تا یک سال به طول انجامد.

وی افزود: این ماده خطرناک می‌تواند  D.N.A  بدن فرد مصرف کننده را تغییر دهد و باعث می‌شود مردانی که از این ماده مخدر استفاده می‌کنند هیچ‌وقت بچه‌دار نشوند.

این کارشناس حوزه مواد مخدر عنوان کرد: کمیکال به‌صورت اسپری یا سیگار مصرف شده و بیشتر در میهمانی‌ها و دورهمی‌ها استفاده می‌شود.

سجادی با اشاره به این‌که این ماده مخدر به‌دلیل ارزان بودن مورد توجه جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال است گفت:  نوع موسیقی که برای این ماده مخدر استفاده می‌شود نیز مورد توجه است و اصولاً در میهمانی‌های که این ماده مصرف شده، موسیقی سایکدلیک هم شنیده می‌شود.

این کارشناس مواد مخدر با اشاره به این‌که اعتیاد این ماده مخدر بسیار زیاد است خاطرنشان کرد: بونزای که ماده اولیه کمیکال است، خود به تنهایی به‌عنوان ماده مخدر قابل مصرف بوده و عوارض خاص خود را دارد. هنگامی که THC موجود در این مخدر  به گیرنده‌های مغز متصل می‌شود، فرد از نظر احساسی تحت تأثیر قرار گرفته و موجب تغییر عملکردهای مربوط به حافظه، لذت، تفکر و فعالیت‌های ذهنی می‌شود.

سجادی در این ادامه بیان کرد: سرگیجه و حالت تهوع  از عوارض مصرف این مخدر است.

توهم دیداری و شنیداری، سفر در مکان و زمان، احساس سرخوشی و خنده‌های زیاد از اثرات دیگر استفاده از کمیکال است. مصرف کمیکال سبب می‌شود فشار‌خون افراد بالا رفته و فرد در کمای کوتاه مدت فرو رود.

وی اضافه کرد: خواب پس از مصرف این ماده مخدر برای فرد مصرف کننده بسیار جذاب است و همین موضوع دلیل مصرف دوباره این ماده خطرناک است.

سجادی اظهار کرد: عدم مصرف این ماده مخدر بر روی فشار خون تأثیر مستقیم داشته و اگر فرد این دارو را مصرف نکند دچار کاهش فشار خون و تشنج شده و باید داروی ضد تشنج مصرف کند.

وی اضافه کرد: مصرف این مخدر معمولاً فرد را منزوی و بی‌مسئولیت می‌کند و سبب می‌شود فردِ مصرف‌کننده در ارتباطات اجتماعی با مشکل روبه‌رو شود؛ به همین‌دلیل برای درمان آن، فرد مصرف‌کننده باید علاوه بر ترک مصرف، تحت نظر کارشناسان روان‌شناسی نیز قرار گیرد.

منبع:آنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *