جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۱۰۳

جیغ بنفش مخالفان شفافیت از پیشنهاد پناهیان +جزئیات

چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 700450
در میان کسانی که به پناهیان تاختند آنچه بیش از همه باعث تأسف می‌شود اظهارات نماینده‌ای است که عنوان ریاست فراکسیون شفافیت را یدک می‌کشد.
جیغ بنفش مخالفان شفافیت از پیشنهاد پناهیان +جزئیات
به گزارش جهان نيوز، مراسم عزاداری شب دهم محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی در هیئت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق(ع) دوشنبه ۱۸ شهریورماه برگزار شد، اما این سخنرانی واکنش‌های تندی از جانب گروهی از بهارستان نشین‌ها داشت. «جیغ بنفش» این طیف که ظاهرا عنوان وکالت مردم را به دوش می‌کشند تا آنجا رسید که برخی از آنان به توهین‌های بی‌شرمانه‌ای به پناهیان روی آوردند و او را «منبرنشین پاکتی»!، «لیاخوف زمانه»!، «عربده کش برای شفافیت»!، «ناآگاه و جاهل»! و... نامیدند.

سؤال این است که مگر حجت‌الاسلام پناهیان چه گفته که این حجم از توهین، ‌ترورشخصیت و وقاحت نسبت به او روا داشته شده است؟ چه چیزی این طیف را تا این حد آشفته و عصبانی کرده است؟

برای پی‌بردن به دلیل این عصبانیت شدید گروهی از نمایندگان مجلس باید سخنان پناهیان را مرور کنیم تا به دلیل روشن شدن آتش توپخانه‌ای که شخصیت یک منتقد را نشانه گرفته پی ببریم.

پناهیان چه گفته بود؟!
حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در مراسم دانشگاه امام صادق(ع) به سخنرانی با موضوع «آخرین آمادگی برای ظهور، اصلاح مدیریت در خانواده و جامعه» پرداخت و اظهار داشت: «بسیاری از تنش‌ها و گفت‌وگوهای سیاسی را باید در کشور حذف کرد. برای این امر، راه‌حلی دارم که ریشه آن در بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان در ماه رمضان است.»

وی با بیان اینکه با این روش‌های مدیریت در جایگاه اصلی خود قرار می‌گیرد، افزود: «بسیاری از مدیریت‌های کشور کاملاً فنی است و اصلا سیاسی نیست. مقام معظم رهبری ۱۰ راهکار ارائه دادند و فرمودند، می‌توان ۵۰ مورد دیگر مانند آن هم ذکر کرد که با انجام آنها دیگر تفاوتی ندارد، فرماندار، استاندار، نماینده مجلس، امام جمعه و... چه کسی باشد؟ زیرا این افراد در دایره خدمت به مردم می‌افتند.»

پناهیان ادامه داد: «ایشان فرمودند جوانان گروه‌های کاری برای فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، جهادی و... تشکیل دهند و فرمودند: فعالیت سیاسی نه برای گروه‌های حزبی بلکه فعالیت مستقل برای اجرای بهتر امور و بطور مثال گروه برای مطالبه‌گری تشکیل دهند.»

شفافیت؛ نقطه ضعف بسیاری از نمایندگان
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: «جوانان بر اساس بیانیه گام دوم و شرح مقام معظم رهبری باید فعال شوند و طرح بدهند که مشکلات را حل کنند و در این صورت مسئولین موظف به پاسخگویی هستند. مانند همین موجی که برای شفافیت آرای نمایندگان ایجاد شده است، این موج را جوانان ادامه دهند، مجلس مجبور است سریع‌تر تصویب کند تا علت تاخیر در پنهان‌کاری آرا خود را نشان دهد.»

بر پایه گزارش کیهان، چنانکه از سخنان پناهیان پیداست آنچه نمایندگان مجلس را برآشفته کرده طرح موضوع «شفافیت» است. به‌نظر می‌رسد طرح این موضوع هم به تنهایی این حجم از عصبانیت و نگرانی را نمی‌تواند به دنبال داشته باشد بلکه دعوت پناهیان از جوانان برای راه‌اندازی مطالبه‌ای عمومی و فراگیر در جامعه برای شفافیت عامل اصلی این عصبانیت است.

در این‌باره لازم به یادآوری است که ابتدا طرح اولیه با عنوان شفافیت آرا از سوی برخی از نمایندگان به مجلس ارائه شد که این طرح با حاشیه‌سازی فراکسیون امید به جایی نرسید. این طرح توسط حاجی دلیگانی به مجلس ارائه شده بود. پس از گذشت ماه‌ها و در همین اواخر حجت‌الاسلام ذوالنور، نماینده مردم قم طرحی را که از قبل وعده داده بود به صحن علنی آورد. طرحی که شامل شفافیت آرا و عملکرد نمایندگان بود اما این طرح نه قید دو فوریت و نه قید یک فوریتش رای نیاورد. با این حساب این طرح به مجلس دهم نخواهد رسید. آنچه پناهیان گفته انتقاد از همین عملکرد نمایندگان است.
شفافیت برای همه جز مجلس!

بیشتر بخوانید:
پناهیان: آی مجلس شورای اسلامی؛ آدم باش! +فیلم
توهین یک نماینده مجلس به خطیب انقلابی


برای آنکه بدانیم پناهیان دقیقاً از چه چیزی سخن می‌گوید کافی است به روزی که طرح شفافیت به صحن آمد بازگردیم و سخنان مخالفان این طرح را مرور کنیم. لاهوتی نماینده لنگرود در روز بررسی طرح شفافیت به‌عنوان مخالف این طرح به ایراد سخن پرداخت و گفت: «غیبت نمایندگان و یا آرای آنها فوریت مهم امروز کشور نیست، باید مسائل اقتصادی و گرفتاری‌های مردم را دنبال کنیم. باید به سمت بازگشت اموال نامشروع، شفاف‌سازی[!!] و ریشه‌کن کردن فساد برویم نه اینکه در مورد شفافیت عملکرد نمایندگان که درخصوص آن قانون داریم، گام برداریم.»

چنانکه خواندید این نماینده طرح شفافیت آرا و عملکرد نمایندگان را به ساعات ورود و خروج نماینده تقلیل داده‌اما نکته قابل تأمل آنکه این نماینده به صراحت می‌گوید ما باید به سمت «شفاف سازی» برویم اما این شفاف‌سازی برای مجلس خوب نیست! یعنی شفافیت برای همه جا خوب است جز مجلس!

رئیس فراکسیون شفافیت علیه شفافیت
در میان کسانی که به پناهیان تاختند آنچه بیش از همه باعث تأسف می‌شود اظهارات نماینده‌ای است که عنوان ریاست فراکسیون شفافیت را یدک می‌کشد. او در متن خود به‌گونه‌ای برخورد کرده که گویا فقط او و هم قبیله‌های او اجازه سخن گفتن از مردم سالاری را دارند!

محمود صادقی نماینده لیست امید و رئیس فراکسیون شفافیت در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: «شفافیت از لوازم دموکراسی است؛ عربده کشی برای شفافیت از جانب‌اشخاصی که به سینه زنی برای تمامیت خواهی شهره‌اند بیشتر به جوک[!] شبیه است.»

فلاحت‌پیشه دیگر نماینده‌ای بود که با الفاظ به غایت توهین‌آمیز به ‌ترور شخصیت پناهیان پرداخت. او در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: «شخصا با مصاحبه‌های هر روزه‌ام، هیچ رای پنهانی نداشته‌ام[!] اما باید به حال و روز مجلس ایران‌گریست که برخی منبرنشین‌های پاکتی این‌گونه بی‌ادبانه به آن توهین می‌کنند. کاش خودشان جهت روشنگری ملت شفاف بگویند برای پراکندن این عربده‌های غیراخلاقی، پاکت چند میلیونی دریافت می‌کنند؟»

ادعای رای پنهانی نداشتن از جانب فلاحت پیشه با این همه عصبانیت از سخنان یک منتقد جمع اضدادی است که مضحک می‌نماید. چرا که اگر رای پنهانی نداشتند این همه مخالفت و حتی توهین لازم نبود.

شباهت سخنگوی لیست امید به لیاخوف
شبیه اظهارات بی‌ادبانه فلاحت پیشه را نماینده دیگری از لیست امید تکرار کرد. لازم به توضیح است این لیست امید همان لیستی است که اخیرا از جانب برخی از خود اصلاح‌طلبان به بی‌کفایتی متهم شده‌اند. برخی از اصلاح‌طلبان وضع وجود مجلس دهم را حاصل عملکرد همین لیست امید دانسته‌اند. «عبدالکریم حسین‌زاده» نماینده مردم نقده و ‌اشنویه و نائب رئیس فراکسیون امید در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «دستگاه نظارتی متوجه هست که رد نفوذ را در جایی جست‌وجو کند که لیاخوف زمانه در لباس روحانیت در راس منبر حسینی می‌نشیند و مجلس را به توپ وقاحت کلامی‌می‌بندد؟ بیطرفانه ورود کنید و این اهانت به رای ملت را بی‌پاسخ نگذارید. پناهیانِ نگرانِ شفافیت، به طرفدارانش بگوید قیمت توهین‌پراکنی چند؟»

به عبارتی سخنگوی لیست امید یک انتقاد را با به توپ بستن مجلس توسط لیاخوف یکی می‌کند! با این حال عملکرد این نماینده لیست امید که به ‌ترورشخصیت یک منتقد پرداخته به لیاخوف نزدیکتر است یا پناهیان که یک انتقادکه خواسته همه مردم است را مطرح کرده؟ اگر این نماینده مجلس در میان مردم یک‌بار پرس و جو کند خواهد دید که خواسته مردم به پناهیان نزدیکتر است یا به رای و نظر او؟

جامعه عقب‌مانده!
علی مطهری دیگر نماینده لیست امید نیز گفته است: «شفافیت آرای نمایندگان با توجه به شرایط کنونی کشور به صلاح نیست؛ هر وقت رشد اجتماعی لازم در قشری از مردم ایجاد شد آنگاه شفافیت آراء می‌تواند مفید باشد.» که باید پرسید که چطور در زمینه‌های دیگر جامعه به رشد و آگاهی رسیده و تنها در این یک مورد است که جامعه را عقب‌مانده می‌دانند؟

در این میان بهروز نعمتی عضو هیئت‌رئیسه مجلس برای آنکه در صف‌آرایی نمایندگان ضدشفافیت علیه پناهیان حضور داشته باشد به همان ‌ترفند قدیمی ‌روی آورده که شفافیت آراء برای بگیروببند است! حالا این اظهارات را در مقابل اظهارات فلاحت‌پیشه بگذارید که مدعی است با مصاحبه‌هایش هیچ رای پنهانی نداشته! به عبارتی کدام حرف را باید باور کرد چرا که با این وصف حداقل یکی از این دو نماینده خلاف واقع می‌گویند.

نعمتی گفته است: «خوب است ایشان و دوستانشان بگویند هدف از شفافیت چیست. اگر قرار است در پی شفافیت بگیر و ببند راه بیفتد که همیشه هست! اما اگر قرار است موضوعات شفاف شود، سؤال اینجاست چرا در مجالس هفتم و هشتم که دولت و مجلس یکصدا بودند، این کار انجام نشده است.»

همکاران محترم چرا برآشفته‌اید؟!
در این میان اما بودند نمایندگانی که جانب حقوق مردم را گرفتند و از شفافیت آرا حمایت کردند. احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در پی انتقادات تعدادی از نمایندگان به اظهارات حجت‌الاسلام پناهیان در اعتراض به عدم تصویب طرح شفافیت آرا در مجلس شورای اسلامی، در پیامی ‌در صفحه شخصی خود نوشت: «همکاران محترم چرا آشفته می‌شوید؟ چه ‌اشکالی دارد مردم بدانند رای مخالف دادیم یا موافق؟ چقدر حقوق می‌گیریم؟ و  اموالمان را  شفاف اعلام کنیم؟ ما نمایندگان حقوق اساسی مردم را در شفافیت آرا سلب کرده‌ایم، بنده باز هم پیگیر شفافیت آرا خواهم بود.»

سید امیرحسین قاضی‌زاده ‌‌هاشمی‌ عضو هیئت رئیسه مجلس و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی نیز در صفحه خود نوشت: «فارغ از نوع مطالبه و بیان مطالبه‌گران، اینکه آرای نمایندگان علنی باشد حق طبیعی مردم است تا بدانند منتخبین آنها از طرف آنها به چه چیزی، چه رأیی می‌دهند. این مطالبه مردم است نه یک فرد. باقی بهانه‌گیری و فرصت برای فرافکنی است. خوب است برای حفظ حرمت مجلس به شفافیت روی آورد.»

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی نیز در مصاحبه‌ای گفته است: «مردم باید نظر نمایندگان را به‌عنوان وکیلشان بدانند؛ برای نمونه مطلع شوند که نماینده در برجام، قراردادهای نفتی، لایحه تجارت و یا بعضی از معاهدات که دولت به مجلس می‌آورد، چه رأی‌هایی می‌دهد. عدم انتشار آراء خلاف حق مردم است، در مجلس حاضر و به‌ویژه در میان نمایندگانی از لیست امید، موضوع شفافیت آراء با مخالفت مواجه شده است و متناقض عمل می‌شود.»

حجت‌الاسلام احد آزادی خواه، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی نیز خاطرنشان کرد: «از اینکه تذکر یک منبری باعث برآشفتن برخی همکارانم شده تعجب می‌کنم. عزیزان آن روزی که با شفافیت آرای نمایندگان مخالفت می‌کردید باید به فکر جایگاه مجلس می‌بودید.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بگذارید شفاف شود تا خلافکاران را بگیرند و ببندند و آبروی شما که پاک پاک هستید، در گیرودار مخفی کاری دچار خدشه نشود و تر و خشک با هم نسوزند. بدها را بگیرند و ببندند، شما خوب ها همچنان مشغول خدمت باشید!
واقعاً به نظر شما منطقی نیست آقای نماینده؟!
Iran, Islamic Republic of
...
هاشمی
United States
یکی از مهم ترین نتایج شفافیت این است که دیگر نماینده ای جرات ندارد به موضوعاتی که خلاف منافع مردم و کشور است رای دهد ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سانسور چی اگه سانسور نکنه میشه یه بحث خوبی اینجا راه انداخت
Iran, Islamic Republic of
به هیچ عنوان نباید رای نمایندگان علنی و شفاف باشه چون مثلث شوم زور و زور تزویر روی رای نماینده تاثیر میزاره!!!1
Iran, Islamic Republic of
نماینده ای که بترسد به چه درد میخورد
Iran, Islamic Republic of
مگر نه اینکه در حوزه های انتخاباتی نمایندگان نظرات خودرا در موضوعات خاص بدون لکنت زبان بیان میکنند پس چه ایرادی داره همان نظرات را شفاف وواضح بیان نمایند
رضا
Portugal
چی میگی تو!!!!! یعنی اجازه بدیم هر نماینده ای هر کاری دلش میخواد بکنه؟
Iran, Islamic Republic of
شفافیت یا برای همه یا هیچکس
Iran, Islamic Republic of
البته بفرمایید خلاف نظر دلواپسان ، نه منافع ملی!!!!
چرا فقط مجلس
Iran, Islamic Republic of
فقط مجلس شفاف باشد؟
محمد-ص
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز این مجلس با نظرات حضرات همسو نیست باید کوبیده بشه والا اگه الان مجلسی مثل مجلس هفتم داشتیم کسی حق نداشت بهشون بگه بالای چشمتون ابرو!!!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
دقيقاً ! مگه نمى بينيد زاكانى عضو مجلس هفتم و رئيس سابق همين جنجال نيوز چه يقه اى براى مبارزه با فساد جر ميده و چه نمايشى راه انداخته ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا شورای نگهبان شفاف نباشد؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم که با این وضعیت اقتصادی هنوز دنبال اصولگرا اصلاح طلب هستید هنوز نمیدونید که داریم چوب نگاه حزبی و قومی و رای به آشنا و فامیل و رای با پول رو میخوریم.این بنده خدا داره میگه آدم مدیر و متخصص بیاد سرکار غیر منطقیه چرا بهتون فشار اومده...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
شاپور
Iran, Islamic Republic of
شما خودش رو ناراحت نكن، درد اين منبري اينه كه مچ نماينده هايي كه ساز مخالف ميزنن رو بگيره!
Iran, Islamic Republic of
درد این منبری
روشنگری پا منبری ها برای اطلاع از صداقت منتخبین خودشان است .
پامنبری باید بدونه گفته با عمل منتخب خودش همخوانی داره
پامنبری باید بدونه منتخب خودش صداقت داره
پامنبری ای باید بدونه یا ندونه!
Iran, Islamic Republic of
.....
حيدر
Iran, Islamic Republic of
خيلي واضحه درد اين جماعت چيه ...!!
Iran, Islamic Republic of
البته بد هم نیست شفافیت از شورای نگهبان و مجمع تشخیص شروع شوند تا نمایندگان هم کم کم یاد بگیرند.
Iran, Islamic Republic of
داداش مجلس در راس اموره. اول مجلس بعد بقیه ...
Iran, Islamic Republic of
مجلسی که درچارچوب نظام اسلامی رای بدهد
محمد
Iran, Islamic Republic of
برادر اعضا شورای نگهبان و مجمع تشخیص در معرض انتخاب مردم نیستند تا شفافیت آرا آنها برای مردم ضرورت پیدا کنه
Iran, Islamic Republic of
وو.....
Iran, Islamic Republic of
..
رضا
Iran, Islamic Republic of
آخه جهان نيوزِ آ … ل ! تو خودت اگه سانسور نكنى شبت روز نميشه چطور طرفدار شفافيتى ؟!
خيلى رو داريد بخدا !
Iran, Islamic Republic of
پناهیان : نمایندگان می گویند مردم برای شفافیت هنوز به رشد کافی نرسیده اند !.این توهین به مردم نیست؟! آن وقت چه غلطی می کنید توهین است؟!
Iran, Islamic Republic of
اگه به رشد عقلی رسیده بودن به بنفش و لیست امید رای نمیدادن!!
كاظمي
Iran, Islamic Republic of
آره خب هر كي به امثال شما راي نده ميشه بي عقل
Iran, Islamic Republic of
مردم خیلی عاقلن و بصیرت دارن و میفهمن چکار میکنن
Iran, Islamic Republic of
دلار ۲۰۰۰۰ نشون میده حرفمون درسته
Iran, Islamic Republic of
وقتی مهنی تحریم و جنگ اقتصادی دشمن رو نمیفهمی بیشتر از این ازت انتظاری نیست!
شاکی
Iran, Islamic Republic of
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته و به تحریم ها مربوط نیست .
Iran, Islamic Republic of
مردم اگر از روی آگاهی و شناخت رای می دادند امروز اینقدر مشکلات اقتصادی و معیشتی نداشتند خود کرده را تدبیر نیست.
Iran, Islamic Republic of
مردم اگه به برادران رای بدن میشن آگاه و الا ناآگاه و بی بصیرتن
Iran, Islamic Republic of
توهینی بالاتر از این.
جالب اینجاست همین ها که مردم را فاقد رشد کافی برای اطلاع از شفافیت میدانستد در جاییکه حفظ منافع آنها در میان بود اومدن واستانی شدن انتخابات را بیان کردن یعنی اگر در مسیر منافع ما باشید رشد کافی دارید اگر در مسیر منافع ما نباشید هنوز رشید نیستید بلکه سفیه هستید.
حالا
خوب شد استاد پناهیان این مطلب را بیان کردن تا ما بتوانیم از نوع برخورد نمایندگان مجلس با کسانیکه آنها را انتخاب کردند مطلع گردیم .کسانیکه ما را رشید فرض ننموده اند چطور میتونن مشکلات ما را حل کنند.
آقای صادقی، شما که همه حیثیت خودت را از اعتبار پدرت داری، بیا و چند روزی هم قدرشناس مردمی باش که به حرمت خون شهدای 7 تیر، ... به تو رأی داده اند؛ بیا و به آنها احترام بگذار و شفافیت رفتار خود و نمایندگان دیگر را به آنان هدیه بده، باشد که بدین وسیله قدرشناسی کرده باشی!
Iran, Islamic Republic of
اقای پناهیان درست گفته وحرف ملت هم همین است مردم. باید بدانند ....
سرور
Iran, Islamic Republic of
با این روش رای دادن و دنباله روی دولت مجلس نه در صدر امور است و نه در ذیل آن. الان شان مجلس شورای اسلامی واقعا تبدیل شده است به هیچکاره امور.
Iran, Islamic Republic of
دیگه اینه عملکرد مدعیان شعارهای دروغین شفافیت، مردم سالاری، آزادی بیان، استبداد ستیزی، آزادی فکر و صدها شعار درغ دیگر
Iran, Islamic Republic of
برای شفاف‌سازی باید از خودمان شروع کنیم ،...
اصغر
Iran, Islamic Republic of
خب از خودتان شروع کن. این که بد نیست.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
برای تعطیل نشدن دکان ، های وهوی دلواپسان باید شفاف‌سازی صورت گیرد...!!!!
اصغر
Iran, Islamic Republic of
خودت متوجه شدی چی گفتی جناب های و هوی؟
Iran, Islamic Republic of
از سانسور چی سایت بپرس که جمله های مستند را قیچی میکنه
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همین طوره ، هرکس وفق نظر دلواپسان رای نداد در کوچه وبازار آبروی وی را ببرند.!!!!
Iran, Islamic Republic of
زنده باد استاد پناهیان ..
Iran, Islamic Republic of
شفافیت رای خیلی خوبه اما نه فقط برای مجلس شورای اسلامی چه خوب بود این واعظ عزیز درخواست شفافیت رو برای جاهای ...دیگه هم میخواستن ....
Iran, Islamic Republic of
قانون گذار مملکت از ارکان کشور و رؤوس کشور است به چه دلیل باید پنهانی رای دهد؟...
مهمترین جا برای شفافیت مجلس است بقیه جاها نیز بعد از مجلس شفاف می شوند.
ممد
Iran, Islamic Republic of
همينطور مجمع تشخيص، شوراي نگهبان، خبرگان و .. هم اگه لطف بفرمايند شفاف بشن سپاسگزار ميشيم. از طرف مردم
Iran, Islamic Republic of
چرا اول مجلس؟
Iran, Islamic Republic of
اگر شورای نگهبان شفاف جلسات بررسی صلاحیت نمایندگان را شفاف اعلام کند خیلی بهتره
Iran, Islamic Republic of
چون در راس اموره
الویت شفاف سازی با شورای نگهبانه
Iran, Islamic Republic of
کاندیداهی مجلس و دولت اول باید از فیلتر شورای نگهبان رد بشن پس الویت شفاف سازی با شورای نگهبانه
Iran, Islamic Republic of
اگه بتونیم کسانیکه مستقیم با آرای خودمون انتخاب کنیم را شفافیت به عنوان یک مطالبه عمومی قرار دهیم بقیه جاها هم میتوانیم به این مهم دست یابیم.
درواقع استاد پناهیان مطالبه عمومی شفافیت را بعنوان یک نقطه آغازین از همین منتخبین خود مردم شروع کردن.
Iran, Islamic Republic of
حرف درست را پناهيان زده ...
Germany
...
Iran, Islamic Republic of
...
ب
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کاش این به اصطلاح نمایندگان مردم اینقدر به شعور ما مردمی که بهشون رای دادیم توهین نکنن
آقای پناهیان درست به خال زده از ناله های ترکش خورده ها کاملا معلوم است!
رضا
Iran, Islamic Republic of
اگر شفاقیت را نمایندگان بپذیرند آنوقت برای روشن شدن شعار خدمت به مردم و نوکری آنها تعدادی از آنها باید بگن که هزینه میلیاردی انتخابشان را از کجا آورده اند و....!!!
Iran, Islamic Republic of
...
مهدی م
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دانستن حق مردم است تئوری حجاریان و لیست امید بوده اما انگار واژه ها را باید براساس مفهوم مخالفشان فهماند ...1
حق گو
Iran, Islamic Republic of
این آقایان روششان همین هست هر کس ضد آنها حرف بزند جیغشان در میاد و انواع انگها را به او می زنند ...
سعید ب.
Iran, Islamic Republic of
مشکل در مفاد و فحوای کلام جناب پناهیان مبنی بر شفافیت آرا نیست. اشکال نحوه بیان، فریاد کشیدن و گفتن جمله وهن‌آلود "مجلس شورا آدم باش" است. منصف باشیم!!!
Iran, Islamic Republic of
مشکل در خلط کردن مباحث است
جاییکه شمای عزیز بعنوان یک رای دهنده باید از عملکرد منتخ خودت اطلاع داشته باشی حالا از نوع بیان استاد پناهیان ایراد میگیرد!...
Iran, Islamic Republic of
اساسا حرف‌هاي آقاي پناهيان دلسوزانه نبوده و اغلب موارد بوي سياسي و جناحي‌ مي‌دهد...!!!!11
ولایت
Iran, Islamic Republic of
با سلام وخدا قوت بگذارید یه مقداری سختی ها را که مردم میچشند شما هم بی نصیب نباشید ....
Iran, Islamic Republic of
اقای پناهیان در مورد خودش و پسرش هم شفافیت بخرج بدهند؟!!!1
Iran, Islamic Republic of
داداشی، فرافکنی نکن. اول مجلس که به طور مستقیم با شئونات ملت سروکار داره باید شفاف شه
Iran, Islamic Republic of
جای تهمت زدن هر نقطه سیاهی از استاد پناهیان وبستگان درجه یکشون دارید بیان کنید!
جای استاد پناهیان بیان کنید چرا همین مجلس وهمین نمایندگان در خصوص طرح بازگشت افراد درجه یک مسئولین به کشور هیچ اقدامی انجام نداده اند...
Iran, Islamic Republic of
حالا نویسنده چرا اینقدر از ایشون با اینهمه مشکلی که پیش، آورده دفاع میکند. منبر امام حسین جای اینهمه تندی و زشت حرف زدن نیست. ....!!!
مهدی
Australia
باسلام
اتفاقاً منبر جای این حرفهای بیدارکنده است .
Iran, Islamic Republic of
شفافیت برای همه جا نه فقط مجلس
Soheil
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا"!
Iran, Islamic Republic of
شمابفرماروی منبر!!!
Iran, Islamic Republic of
عربده کشی برای تحقق شفافیت به شعار دروغین نسبت به شفافیت و مخالفت با تصویب علنی شدن رای نمایندگان شرف دارد.
Iran, Islamic Republic of
پس حتما" خبریه که می خواهند پنهان باشند. باشه توهین بکنید ولی شفاف باشید.
Iran, Islamic Republic of
از شورای نگهبان شروع کنید
دانا
Romania
شنیدم نماینده ای گفته ایشون معنی فوریت رو نمی دونه گفته طرح شفافیت از دستور فوریت مجلس خارج شده از دستور مجلس خارج نشده و بعدا بررسی می شه، خواستم بگم شما که می دونید فوریت برای کشور چیه و معنیش رو بلدین به ما بگید مبارزه با جنگ اقتصادی شامل فوریت می شه یا نه ؟ طرح شفافیت یک تاکتیک مبارزه با جنگ اقتصادیه چون همه ما می دونیم طرح ها و لوایح اقتصادی از تصویب مجلس می گذره، بودجه سال ها از تصویب مجلس می گذره، پروژه ها و قراردادها با کشورهای خارج از تصویب مجلس می گذره و خیلی موارد وابسته اقتصادی دیگه، جدای از اینها، بعضی از طرح و لوایح سیاسی و غیره هم که رو اقتصاد تاثیر می ذاره از تصویب مجلس می گذره مثل برجام و تحریم ها، خواهشا منافع جناحی رو به منافع مردم و آینده کشور ترجیح ندید٭
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان محترم مجلس با مردم شفاف باشید این خواست فقط آقای پناهیان عزیز نیست خواست تمام مردم و دلسوزان ایران. یعنی باید شفافیت ما از بلاد کفر کمتر باشد!!!کمی تامل کنید.
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ملت ایران چندین سالست که به حال و روز خود می گرید....!!!
Iran, Islamic Republic of
بعد از 88همه انتخاباتو به بصیرت ملت باختین
علی
Iran, Islamic Republic of
انقلاب غربال است بمرور زمان نا اهلان به ملت و مملکت خودشان را نشان می دهند و رسوا می سازند!!!
بهنام
United Arab Emirates
شما نماینده ها به شفافیت رای بدید، بعد وقتی همه مردم متوجه دیدگاه شمای موافق یا مخالف شدند، اگر واقعا رای شما به درد منافع کشور بخوره، شما رو میشناسن و توی انتخابات تازه رای بیشتری میاورید. ...
Iran, Islamic Republic of
بله!درسته.اینجوری نفوذیهاشناسایی میشن ویاجرات تصویب قوانین خلاف قانون شرع ‌ندارن!
1987
Iran, Islamic Republic of
حرف ملت حرف آقای پناهیان است... احسنت بر پناهیان.. ما مردم ما خانواده های شهدا پشت ولایت و رهبری وپناهیان ایستاده ایم.. لعنت بر دزدان اختلاص گران حرام خوران.. مال مردم خوران رانت خوران.. وطن فروشان خائن
امامزاده بيژن
Iran, Islamic Republic of
من كه موافقم. ولي اين شفافيت در مورد شوراي نگهبان هم باشه. شوراي 12 نفره كه تمام مقدرات كشور را در دست دارند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
این آشفتگی ساده است
زیرا نماینده ای در صبح طرح استیضاح را مطرح میکند وبعد از ظهر امضاها را از استیضاح پس میگیرد
یا
نماینده ای که در حوزه انتخابیه خود مطالبی را بیان میکند که دال بر اجماع برای رسیدن به مطلبی دارد ( مثلا برگرداندن اعضا درجه یک مسئولین کشور) وبه تعریف وتمجید از این طرح می پردازد اما در مجلس جری دیگر ماجرا رقم میخورد
ومواردی فراوان از این دست
همه وهمه از اعتقاد به شفاف نبودن آرا وتصمیمات خود دارد .
بخوان حدیث مفصل........
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار است شفافیت با شد بایدهمه جا باشد
Iran, Islamic Republic of
ایرج نیکو کسیکه حسابش پاک است ازمحاسبه چه باک است دولت روحانی دم ازشفاهیت میزند درحالیکه تمام قراردادهای خارجی نظیر توتال قرارداد نفتی که خسارات سنگینی بما زده است دربرجام بی برجام حتی نسخه فارسی ندارد این مهم محرمانه است درحالیکه شعاردانستن حق مردم است گوش فلک راکرگرده است وقتی دولت زیربارشفافیت نمی‌رود مجلس باغوغا سالار وفحاشی به به این وآن مشغول است وقتیکه نماینده درموقع تبلیغات انتخابات موضعگیری می‌کند ودرموقع رای دادن درمجلس یکصدوهشتاد درجه تغییر موضع می‌دهد چرامن. موکل نیایدازرای نماینده خود مطلع باشم ...
France
برای بهرهمندی از نعمات شفافیت بهتر است نهادهای انقلابی چون شورای نگهبان آغازگر باشند تا درس مردمداری به غربگرایان وطنی دهند
Iran, Islamic Republic of
پنا هیان در پناه خدا باشی