جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

آثار مهم گام سوم

سیدحسین نقوی حسینی
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب: 700400
خوب بود در گام سوم متعرض بازرسی‌ها می‌شدیم یا افزایش ضریب غنی‌سازی یا افزایش ذخایر اورانیوم یا آب‌سنگین را مطرح می‌كردیم.
جهان نيوز - دکتر سیدحسین نقوی حسینی: اروپایی‌ها نشان دادند در بدعهدی فرقی با آمریكا ندارند و همان مسیر را می‌روند و به همین دلیل، ایران كاهش تعهدات را در دستور كار قرار داد و تاكنون سه گام را برداشته است. در هر گام نیز، دو ماه به طرف مقابل فرصت دادیم ولی با این‌حال اروپایی‌ها اگرچه در اظهار نظر، مسائلی را مطرح كردند اما نتایج عملی از پیشنهادهای آنها استخراج نشد و ایران تصمیم گرفت در گام سوم، همه محدودیت‌های تحقیق و توسعه را در زمینه هسته‌ای بردارد.
این گام در درازمدت، گام مهمی است زیرا از این به بعد روی پیشرفته‌ترین ماشین‌ها كار كرده و زمینه بهره‌مندی از آنها را فراهم می‌كنیم. البته انتظار بود گام سوم، گام مهم‌تری نسبت به دو گام قبلی باشد كه اروپا را وادار به اقدام عملی برای رفع تحریم‌ها كند. هدف از برداشتن گام‌ها همین است و اگر تحریم‌ها باقی بماند و ما همین‌طور گام‌های متوالی را بدون هیچ دستاوردی برداریم، فایده‌ای برای ما ندارد.
خوب بود در گام سوم متعرض بازرسی‌ها می‌شدیم یا افزایش ضریب غنی‌سازی یا افزایش ذخایر اورانیوم یا آب‌سنگین را مطرح می‌كردیم. گام سوم باید خیلی مهم‌تر از دو گام قبلی بود ولی به هرحال تصمیم‌گیری با مسؤولان است و در نهایت گام سوم را در این زمینه به این شكل برداشتند.
همان‌طور كه اشاره شد برداشتن محدودیت در زمینه تحقیق و توسعه در بلند مدت آثار خیلی مهمی دارد ولی این موضوع با تعیین مهلت دو ماهه خیلی سازگار نیست و بعید است در دو ماه، نتیجه خیلی مهمی از این حوزه به دست بیاید. 
منبع:جام جم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
دولت که گوش شنوایی برای این حرفها نداره ....
Iran, Islamic Republic of
گمان می کنم دچار خوشبینی شده اید.