کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«مونالیزای موصل» ۲ سال پس از آزادی + عکس

16 شهريور 1398 ساعت 16:29

دختربچه‌ای که لبخند غمگینش او را به «مونالیزای موصل» مشهور کرد، دو سال پس از آزادی موصل از محاصره داعش بار دیگر مقابل دوربین عکاسی قرار گرفته است.


به گزارش جهان نیوز، ‏اوایل سال ۱۳۹۶ بود که انتشار عکسی از یک دختربچه فراری از چنگ داعش، در شبکه‌های مجازی فارسی‌زبان، «وایرال» و دست به دست شد. 
 

 
این عکس برای اولین بار توسط آژانس رویترز منتشر شد که او را «مونالیزای موصل» معرفی کرد. به این دختربچه «مونالیزای قرن حاضر» هم لقب دادند. در تصویر ثبت شده از چهره او، همزمان ترکیبی از حس ترس، شادی، غم و ناراحتی دیده می‌شود.
 
 
«علی فهداوی» که این عکس مشهور را در تاریخ ۱۶ مارس ۲۰۱۷ (۲۶ اسفند ۱۳۹۵) ثبت کرده، حالا پس از گذشت حدود دو سال، بار دیگر این دختربچه را یافته و از او عکاسی کرده است. این کودک عراقی «سبأ» نام دارد.
 
 
فهداوی در نبرد حشد شعبی با گروه‌‌های تروریستی تکفیری، هنگام عکاسی در تکریک از ناحیه شانه زخمی شد.
 
 
او در مصاحبه‌ای گفته است: «علت حضور من و عکاسان و خبرنگاران عراقی در جنگ علیه داعش، دستوری است که یک مرجع دینی یعنی آیت‌الله سیستانی داده‌اند. وقتی ما به‌خاطر عقیده خودمان به خط مقدم می‌رویم دیگر دلیلی ندارد که به‌خاطر پول، این عقیده را بفروشیم. همه عکس‌هایی که من می‌گیرم برای این است که به همه مردم نشان دهم در عراق چه می‌گذرد و چگونه مردم یک کشور سال‌ها درگیر جنگ می‌شوند، درحالی‌که آن سوی دنیا دولتمردان آمریکایی رفاه را برای مردمشان تأمین می‌کنند.»


کد مطلب: 700280

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/700280/مونالیزای-موصل-۲-سال-آزادی-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com