سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۴

گزارش مرکز حقوق بشری درباره پرونده وحشتناک عربستان در برخورد با فلسطینی‌ها

شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 700231
یک مرکز حقوق بشری ضمن اعلام اینکه ده‌ها فلسطینی در عربستان سعودی بازداشت یا ناپدید شده‌اند، از ریاض خواست فورا این افراد را آزاد کند.
پرونده وحشتناک عربستان در برخورد با فلسطینی‌ها
به گزارش جهان نيوز، «دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه» از مقامات عربستان سعودی خواست فورا سرنوشت ده‌ها فلسطینی که در این کشور بازداشت یا ناپدید شده‌اند، را مشخص کند.

این مرکز حقوق بشری که مقر آن در ژنو است جمعه (دیروز) در بیانیه‌ای اعلام کرد، نمی‌تواند تعداد دقیق فلسطینی‌های بازداشت شده در عربستان را مشخص کند اما به نام 60 نفر در این مورد دست پیدا کرده و برآوردها حاکی از تعداد بالاتر است.

در ادامه این بیانیه ذکر شده: شهادت 11 خانواده فلسطینی که فرزندان آنها در سفر به عربستان بازداشت یا ناپدید شده‌اند، مستند شده است که در بین آنها دانشجو، تاجر یا افراد مقیم این کشور دیده می‌شود.

دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه سپس اعلام کرد، مقامات عربستان سعودی این افراد را بدون کیفرخواست یا ارجاع به مراجع ذی صلاح مانند دادستانی کل بازداشت کرده‌اند.

یکی از مسؤولان مرکز مذکور اعلام کرد؛ این اقدامات که فلسطینی‌ها را هدف قرار داده در راستای سلسله تعرض‌های طولانی است که به پرونده وحشتناک حقوق بشری عربستان سعودی افزوده می‌شود.

یک الجزایری که در عربستان بازداشت بوده و اخیرا آزاد شده، اطلاعاتی درباره وضعیت بازداشت شدگان در عربستان بویژه در زندان «ذهبان» به مرکز حقوق بشری مذکور داده است. وی گفته؛ زندانیان در عربستان از خواب یا درمان پزشکی محروم هستند و این علیرغم آن است که برخی از آن در سنین بالا قرار دارند. حتی غذا در داخل این زندان‌ها به شیوه توهین آمیز و گاهی داخل کیسه توزیع می‌شود و زندانبانان اغلب زندانیان را می‌بندند.

زندان ذهبان در روستایی کوچک و دورافتاده و مشرف به ساحل در 20 کیلومتری شهر ساحلی جده قرار دارد و مقامات سعودی هزاران زندانی در مسایل سیاسی، حقوقی، تروریسم و خشونت را در آن نگهداری می‌کنند.

فروردین ماه امسال «سعید بن ناصر الغامدی» استاد دانشگاه و از مخالفان حکومت سعودی که مقیم خارج از عربستان است، از افزایش بازداشت فلسطینیان مقیم عربستان خبر داد.

او در صفحه توئیتر خود نوشت که تعداد بسیاری از فلسطینیان مقیم عربستان بازداشت شده و حساب‌های آنها بلوکه شده است


منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
صدام دیکاتور رئیس جمهور سابق عراق با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار به ایران و خرمشهر حمله کرد
حملات هوایی چهارم آذر سال 1365 رژیم صدام به شهر مقاوم اندیمشک، با کمک هفتاد و پنج میلیارد دلاری رژیم سعودی به رژیم بعث عراق صورت گرفت.
Iran, Islamic Republic of
پول مسلمانان عامل اصلی جنایات وحشیانه وحشی وغیرانسانی عربستان سعودی درمنطقه خاورمیانه وجهان است.. ...
Iran, Islamic Republic of
نیروهای تروریست سعودی از یمن خارج شوند!
Iran, Islamic Republic of
جنگ یمن از چهار زاویه؛ کی با کی و چرا می‌جنگد؟
مداخله نظامی در یمن به رهبری عربستان سعودی!!!