کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پارلمان عراق خواستار پاسخ به تجاوزات اسرائیل شد

16 شهريور 1398 ساعت 12:00

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از فرمانده کل نیروهای مسلح خواست که در برابر تجاوزات آشکار به حکومت عراق و نهادهای نظامی آن، موضع قاطعی اتخاد کند.


به گزارش جهان نیوز، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق باز هم خواستار پاسخ به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع و انبارهای مهمات متعلق به سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق شد.

«سعد مایع الحلفی» عضو این کمیسیون که نماینده فراکسیون «سائرون» در پارلمان عراق است، اظهار داشت: «مردم شرافتمند عراق، با خون پاک خود، مسیر آزادی و نجات از دست تمامی کسانی را هموار کردند که تلاش دارند بر آنان مسلط شوند».

الحلفی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «این جانفشانی‌های ارزشمند، پس از آنکه، افراد فاسد، حاکمیت را تضییع کردند، مرزهای آن (حاکمیت) را ترسیم کردند».

پایگاه خبری «المعلومه» به نقل از این نماینده عراقی گزارش داد: «مردمی که اعضای پارلمان را انتخاب و آنان را أمور انتخاب دولتی کردند که پاسخگوی مطالبات آنان باشد، امروز خشمگین هستند».

وی هشدار داد که مبادا صدای نمایندگان این مردم شنیده نشود و باید منافع ملی عراق، فراتر از هر ملاحظه دیگری باشد.

این عضو سائرون از سایر فراکسیون‌های سیاسی خواست که در برابر تمامی کسانی که خواستار تضعیف حکومت هستند، ایستادگی کنند.

الحلفی تصریح کرد که فرمانده کل نیروهای مسلح که نخست وزیر عراق نیز هست، در معرض آزمایش قرار دارد، ولی باید موضع قاطعی در قبال تجاوزات آشکار به حکومت و نهادهای نظامی آن اتخاذ کند.

وی ضمن درخواست از فرمانده کل نیروهای مسلح برای حفظ ابهت عراق و حرکت به سمت تشکیل یک حکومت قدرتمند، خاطر نشان کرد که کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق در برابر تمامی کسانی خواهد ایستاد که قصد دارند تصمیماتی اتخاذ کنند که امنیت و حاکمیت عراق را تهدید کند.

پهپادهای رژیم صهیونیستی سوم شهریور ماه مواضع و انبارهای الحشد الشعبی را بمباران کرد که در پی آن دو نفر از این نیروها به شهادت رسیدند.


منبع:فارس


کد مطلب: 700227

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/700227/پارلمان-عراق-خواستار-پاسخ-تجاوزات-اسرائیل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com