پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سهراب مرادی به المپیک می‌رسد؟

شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 700217
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی می‌گوید در مورد وضعیت سهراب مرادی بعد از جراحی و اینکه می‌تواند برای المپیک توکیو به آمادگی کامل برسد یا نه، نمی‌توانم اظهارنظر دقیقی داشته باشم.
سهراب مرادی به المپیک می‌رسد؟
به گزارش جهان نيوز، غلامرضا نوروزی با بیان اینکه برای ادامه روند درمانی سهراب مرادی دیگر نیازی به حضور او در آلمان نیست، گفت: به همین دلیل قرار بود حداکثر تا امروز به کشور باز گردد تا  در تهران و زیر نظر متخصصان داخلی پیگیر روند درمانی خود باشد. 
 
وی با بیان اینکه مرادی از چند روز پیش تمرینات با وزنه را آغاز کرده است، ادامه داد: تا پیش از آن، مرادی با انجام فیزیوتراپی به بهبود کتف آسیب دیده خود کمک می کرد. الان هم به صورت خیلی سبک، تمرین با وزنه را انجام می دهد. او باید در تهران هم همین روند تمرینی را دنبال کند و همچنان هم زیر نظر متخصصان باشد تا به مرور بهبودی کامل حاصل شود. 

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد «شرایط سهراب مرادی برای حضور در المپیک با توجه به جراحی که روی کتفش انجام شده است»، خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات من و تا زمان المپیک، دو مرحله رقابت های انتخابی دیگر در وزنه برداری برگزار می شود که قرار است سهراب مرادی در آنها شرکت داشته باشد. مرحله اول آبان ماه امسال و مرحله دوم اردیبهشت ماه سال آینده است. در مسابقات آبان ماه صرفِ حضور برای سهراب مرادی اهمیت دارد اما در رقابت های سال آینده او می خواهد وضعیت خود را برای المپیک قطعی کند. 

نوروزی در این رابطه تاکید کرد: تا سال آینده فرصت خوبی وجود دارد. بر همین اساس پزشکان آلمانی تاکید داشتند که سهراب مرادی می تواند تا آن زمان و در کل تا زمان المپیک به بهبودی و آمادگی لازم برسد اما من نمی توانم در این مورد با قاطعیت اظهارنظری داشته باشم به خصوص که شرایط وزنه برداری به خاطر بالابردن وزنه هایی با سنگینی زیاد، متفاوت از سایر رشته ها و ورزشکاران‌شان است. 

وی در ادامه گفت: وزنه برداری مانند سهراب مرادی وقتی به آمادگی کامل می رسد که بتواند وزنه ای سنگین تر از ۲۰۰ کیلوگرم را بالای سر ببرد. این موضوع شوخی نیست، سهراب از ناحیه کتف آسیب دیده و باید به قدری بهبود پیدا کند که بالا بردن وزنه مشکل دوباره ای برایش ایجاد نکند. اینکه روند درمان و تمرینات را با لحاظ کردن ملاحظات لازم و زیر نظر متخصصان دنبال کند، بسیار تعیین کننده است. 

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: با همه این شرایط آلمانی ها بر بهبودی او تا المپیک تاکید دارند من هم نظری امیدوارکننده دارم اما نه با قاطعیت؛ فقط امیدوارم روند درمان بدون مشکل جدید دنبال شود تا کاروان ایران از وجود و حضور سهراب مرادی در المپیک بهره مند شود و در عین حال مشکلی سلامتی وی را تهدید نکند. 

سهراب مرادی وزنه بردار دسته ۸۴ کیلوگرم ایران دو ماه پیش در جریان تمرینات تیم ملی از ناحیه کتف چپ دچار آسیب دیدگی جدی شد به طوری که سفر به آلمان و پیگیری درمان زیر نظر متخصصان این کشور برای وی تجویز شد.

نتیجه این سفر انجام عمل جراحی بعد از یک دوره درمانی کوتاه بود چراکه پزشکان آلمانی برای درمان قطعی سهراب مرادی از تزریق آمپولی که از آمریکا رسیده بود به نتیجه نرسیده بودند.

جراحی سهراب مرادی ۲۹ مردادماه انجام شد. 

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *