پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴
۶

واکنش تولیت آستان قدس به مداحی‎ رسولی

جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 700154
حجت‌الاسلام مروی،با انتشار ویدئویی از مداحی سید مهدی رسولی در صفحه اینستاگرام خود، هیئت‌های عزاداری را درس دشمن‌شناسی، مقاومت و ایستادگی، معرفت افزایی و زندگی حسینی دانست.
واکنش تولیت آستان قدس به مداحی‎ رسولی
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی با انتشار ویدئویی از مداحی سید مهدی رسولی مداح جوان و آذری زبان اهل بیت علیهم السلام در صفحه اینستاگرامش هیئت‌های عزاداری را درس دشمن شناسی، مقاومت و ایستادگی، معرفت افزایی و زندگی حسینی دانست.

تولیت جدید آستان قدس رضوی در اینستاگرام خود نوشت:

«اگر بنا باشد هیئت و سوگ بر سیدالشهدا (ع) تنها خلاصه در اشک و ناله باشد، کسی با آن مخالفتی نخواهد داشت، اما آنچه دشمنان را نسبت به هیئت امام حسین (ع) نگران کرده است که آنجا کلاس درس دشمن شناسی، مقاومت و ایستادگی، معرفت افزایی و زندگی حسینی باشد.

کار مداح هم مانند کار یک هنرمند است که یک موضوع را با استفاده از نوا و صدای خوش و هنرمندانه به مخاطب عرضه می‌کند که موجب اثرگذاری بیشتر آن می‌شود.

رهبر انقلاب هم فرموده‌اند: «در کار مداحیِ شما چند چشمه‌ی هنری وجود دارد: شعرتان هنر است؛ صدایتان هنر است؛ آهنگی که انتخاب می‌کنید، هنر است؛ اشارات و کارهایی که انجام می‌دهید، هنر است.» (۱۳۷۷/۷/۱۹) لذا می­‌گویند در مداحی، شعر خوب و هنرمندانه خواندن بسیار مهم است.»

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بهترین مداحی و هیاتی که در عمرم دیدم مداحی رسولی هس
United States
خداوند این مداح اهل حق و سرورم آقای مروی را حفظ بفرمایند
یا علی مدد
Iran, Islamic Republic of
حسین بیشتر از آب تشنه لبیک بود. لبیک یا حسین. لبیک یا حسین. لعنة الله علی القوم الظالمین
Iran, Islamic Republic of
لبیک یا حسین
صابر اسلامی
Iran, Islamic Republic of
...
آرزنتال
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم سایت جهان نیوز یکبار این خبر و از تیتر تا انتها مطالعه کنید و تیتر و متن خبر و با اصول خبر نویسی و دستور زبان فارسی و البته محاوره ای مقایسه کنید ممنون