جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حاج‌علی‌اکبری: آمریکا گرفتار پوکی استخوان شده

جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 700142
امام جمعه موقت تهران گفت: ریشه و بنیان انقلاب اسلامی ما حسینی است و در چله گذشته هم ادامه یافت و معجزه این آموزه‌ها را در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی خود به خوبی دیدیم.
حاج‌علی‌اکبری: آمریکا گرفتار پوکی استخوان شده
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشت: در مکتب امام حسین (ع) سیمای مؤمن، مجاهد و برگزیده در پیشگاه خداوند را می‌توانید مشاهده کنید. بی جهت نبود که همه انبیا و اولیا در طول تاریخ چشم امیدشان به این نام دلآرا بود.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) به صورت متفاوت وارد میدان جنگ شدند در حالی که رسالت ائمه و انبیا را بر دوش داشتند و کاری کارستان کردند و حق جهاد را برآورده کردند. اهل بیت ایشان هم مهیای نقش آفرینی در آن مقطع حساس تاریخ بودند و رسالت خود را به خوبی انجام دادند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ابا عبدالله با همه وجود و با همه عزیزانش وارد میدان جنگ شد و مکتبی را در اختیار ما گذاشت که افراد با بصیرت آن را به خوبی درک می‌کنند.

حاج علی اکبری اظهار داشت: امام راحل ظرفیت‌های مکتب حسینی را بیش از هر کسی می‌دانستند و این آموزه‌های حسینی ملت ما را بسیج کرد و ملت ما شاگردان شایسته ای برای مکتب امام حسین (ع) بودند. ریشه و بنیان انقلاب اسلامی ما حسینی است و در چله گذشته هم ادامه یافت و معجزه این آموزه‌ها را در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی خود به خوبی دیدیم.

وی افزود: جامعه ما هرگز این درس‌ها را فراموش نمی‌کند و بر روی زمین نمی‌گذارد و مقدمات را برای ظهور امام زمان (عج) فراهم می‌کنند.

حاج علی اکبری با اشاره به گام سوم کاهش تعهدات برجامی، اظهار داشت: این تصمیم باصلابت ثمرات بهتری برای ما از دو گام قبلی خواهد داشت و دیگر به وعده‌های پوچ توجهی نمی‌کنیم و با اروپا مذاکره می‌کنیم اما این مذاکره کاملاً محتاطانه، با دقت و بدبینانه خواهد بود.

ترامپ حیثیت آمریکا را برده است
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه یاد شهدای هفدهم شهریور را گرامی می‌داریم، اظهار داشت: همچنین لازم است یاد مرحوم آیت‌الله طالقانی را گرامی بداریم که نماز جمعه تهران مدیون ایشان است و ایشان اولین امام جمعه تهران بود.

حاج علی‌اکبری ادامه داد: لازم است از برگزارکنندگان همایش حضرت علی‌اصغر (ع) تشکر ویژه داشته باشم چرا که این حرکت بسیار فراگیر و به یک دستگاه تربیتی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه ملت ما با الهام از مکتب حسینی، درس مقاومت را آموخته است، تصریح کرد: مردم ما به خوبی زیبایی‌های مکتب حسینی را تجربه کرده‌اند، در محور جهاد در راه خدا و حفاظت از کشور، این مکتب را نشان داده‌اند. در میدان مجاهدت به خوبی و به تأسی از مکتب حسینی حضور یافتند و امروز شناسه ملت ایران در همه دنیا، جمله «ابا عبدالله (ع)» یعنی «هیهات من‌الذله» است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: حضرت اباعبدالله (ع) دست ملت ما را گرفت و از حضیض ذلت به اوج عزت رساند و راه روشنی را برای همه ملت‌های عالم در اختیار آنان قرار داد.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه ما امروز از ثمره روش حسینی در مقاومت فعال، جدی، هوشمندانه و پافشاری خستگی‌ناپذیر بر آرمان‌های حسینی بهره می‌بریم، گفت: این میدانی است که پیش‌روی ماست و مشاهده می‌کنیم که وضعیت دشمن اصلی ما یعنی آمریکا، به هیچ‌وجه خوب نیست که آمریکا نمونه‌ای از همان تبار یزیدی است و همان خصوصیات را دارد.

دنیا به عصر پساآمریکا فکر می‌کند
وی ادامه داد: امروز در داخل آمریکا، اجماعی وجود دارد مبنی بر اینکه افول این کشور نزدیک است و آینده‌شناسان و نظریه‌پردازان هم در این زمینه گزارشات مختلفی را ارائه کرده‌اند که آمریکا دیگر حتی کشور ۱۰ سال پیش هم نیست و دنیا به عصر پساآمریکا فکر می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آمریکا در شرایط فعلی قدرت سیاسی و اقتصادی و توان تأثیرگذاری چندانی ندارد، اخیراً در مجله آمریکایی مطلبی تحت عنوان «پایان هژمونی آمریکا» نوشته شده بود و این مسئله کاملاً وضعیت اسفبار آمریکا در جهان را نشان می‌دهد.

حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: هیئت حاکمه آمریکا با گرفتار شدن به بیماری سرگشتگی استراتژیک و راهبردی، آخرین تلاش خود را می‌کند که چهره ابرقدرتی آمریکا را حفظ کند اما دیگر امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: اقتصاد آمریکا دیگر اجازه ابرقدرت بودن را به این کشور نمی‌دهد، چرا که این کشور حدود ۲۰ هزار میلیارد دلار بدهی دارد، همچنین قدرت اقتصادی آمریکا شکسته شده است، امروز صرفاً ۱۵ درصد از اقتصاد جهانی را بر عهده دارد و به زودی این وضعیت هم کاهش می‌یابد.

آمریکای مستکبر گرفتار پوکی استخوان مزمن شده است
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به وضعیت نامطلوب آمریکا در شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی، گفت: تمامی شاخص‌های آمریکا در این مسئله چون میزان استفاده از مواد مخدر، توسعه زندان‌ها، بی‌خانمانی، گرسنگی، زیر پا گذاشتن دموکراسی، ناهنجاری‌های جنسی و اخلاقی و فاصله طبقاتی زیاد، بحران این کشور را نشان می‌دهد، این همان افول موریانه‌ای است که از درون در حال پوسیدن است، این دستگاه استکباری گرفتار پوکی استخوان مزمن شده و از درون در حال متلاشی شدن است.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه وضعیت سیاسی آمریکا هم شرایط خوبی ندارد، اظهار داشت: با ظهور پدیده عجیب و غریب در سیاست آمریکا یعنی دونالد ترامپ، می‌بینید که سیاست این کشور روز به روز به افول نزدیک‌تر می‌شود و چه به روز حیثیت آمریکا آورده است و این آدم که با شعار «جلوگیری از افول آمریکا» به میدان آمد، گویا آمده است که تیر خلاص را به حیثیت آمریکا بزند و مشاهده می‌کنید که دیگر حیثیتی برای آمریکا در سطح جهانی باقی نمانده است.

حاج علی اکبری تاکید کرد: ایستادگی ملت ایران، افول آمریکا را تسریع کرده است و شکل گیری بلوک مقاومت در برابر آمریکا اعتبار جهانی و نفوذ منطقه‌ای این کشور را کاهش داده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه این افول حاصل فساد و تکبر است، اظهار داشت: آمریکا تبعیض و کودک کشی را سرلوحه خود قرار داد و در هر کجای دنیا رد پای این رژیم در ایجاد فساد، بدبختی و خونریزی مشاهده می‌شود و قطعاً هر کشوری مانند آمریکا با این رویه افول خواهد کرد و انتقام خداوند از آنها شدید خواهد بود.

وی با اشاره به ایستادگی ملت ایران در مقابل آمریکا اظهار داشت: همچنین در منطقه هم ثمرات مقاومت را مشاهده می‌کنید به گونه‌ای که جنگ ۸ ساله نیابتی با تروریست‌ها در سوریه، ۶ سال پیش با ۸۰ درصد اشغالی سرزمین سوریه بود اما امروز علیرغم آن همه سرمایه گذاری آمریکا صرفاً چند نقطه کوچک در سوریه دست تروریست‌ها باقی مانده و در این نقاط هم آنان به جان هم افتاده اند و روحیه جدیدی در مردم سوریه به وجود آمده که آنها توقع دارند بلندی‌های جولان هم آزاد شود.

حاج علی اکبری افزود: در عراق هم بیش از ۴ سال درگیری ادامه پیدا کرد به گونه‌ای که عتبات در معرض خطر بود اما به برکت مقاومت، شرایط جدید اقتدار اجتماعی را در آنجا می‌بینیم و حماقت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله پهپادی به مقر حشدالشعبی موج جدیدی از مخالفت را در ملت عراق علیه آمریکایی‌ها شکل داده است و عراق به سمت ساختن خودش پیش می‌رود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه یمن ذخیره راهبردی جبهه مقاومت محسوب می‌شود، تصریح کرد: ملاحظه می‌کنید ائتلاف موهوم آمریکایی با محوریت سعودی به هیچ جا نرسید و امروز کشتی آنان به گل نشسته است و در حالی که فکر می‌کردند ظرف دو هفته یمن را بگیرند، اما به پنجمین سال مقاومت یمن رسیده اند و آنها به دنبال آن هستند که آبرومندانه از این ماجرا خارج شوند و اخیراً نمایندگانی از یمن جهت تشکر محضر رهبر معظم انقلاب رسیدند.

وی ادامه داد: همچنین در لبنان مشاهده می‌کنید نیرنگ‌های آمریکایی در ایجاد اختلاف و جلوگیری از انتخابات و تأسیس دولت در این کشور به جایی نرسیده است و اخیراً رژیم صهیونیستی برای بازسازی خودش به دنبال آن بود که عملیاتی را در لبنان انجام دهد که دیدید آن عملیات به چه وضعیتی رسید و هم سید مقاومت آنها را تهدید کرد و تهدید خود را در مرحله اول عملی کرد و حدود دو، سه هفته است که آنان کابوس موشک‌ها را می‌بینند.
حاج علی اکبری بیان کرد: در فلسطین هم مشاهده می‌کنید راهپیمایی بازگشت به صورت هفتگی ادامه پیدا کرده و بین نیروهای جهاد و حماس وحدت برقرار شده است، صدای مقاومت بلدتر از همیشه از فلسطین به گوش می‌رسد و اخیراً هم نامه حماس به مقام معظم رهبری جهت تشکر را دیدید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: ایران سربلند خودمان هم از میان همه توطئه‌های بزرگ و کوچک به برکت مقاومت، صبر و مجاهدت حسینی در حال شکفتن و بالیدن است.

امروز شاهد دیپلماسی التماسی آمریکا هستیم
وی ادامه داد: ملت بصیر و باهوش ما با صبر خود همه توطئه‌های آمریکا را خنثی کردند در حالی که آمریکایی‌ها تصور می‌کردند ۲۲ بهمن ۹۷ در تهران خواهند بود اما امروز دیپلماسی التماسی و خواهش آنان را می‌بینید که از هر طرف میانجی می‌فرستند که این اثر مقاومت، ایستادن و دارا بودن ظرفیت بازدارندگی فعال در زمینه موشکی و توان دفاعی است.

حاج علی اکبری با بیان اینکه امروز توطئه‌های آمریکا یکی پس از دیگری خنثی می‌شود، گفت: دیگر از آن تابستان داغ و زمستان سرد خبری نیست و روسیاهی برای دشمنان مان می‌ماند و جبهه مقاومت سربلند می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: از زمانی که اقدام راهبردی کاهش تعهدات ایران در برجام با توجه به تجربه تلخ برجام در دستور کار مسئولان ما قرار گرفته است، شاهدیم تأثیرات مثبت خود را گذاشته است.

وی متذکر شد: زمانی که ما گام اول در کاهش تعهدات برجامی را برداشتیم می‌گفتند بازار ایران ملتهب می‌شود اما دیدیم هیچ اتفاقی نیفتاد و در زمان برداشتن گام دوم هم گفتند اقتصاد ایران دچار مشکل می‌شود اما باز هم هیچ اتفاقی نیفتاد و در برخی شاخص‌ها اوضاع بهتر شد.

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه الان در جریان مذاکره با اروپایی‌ها گام سوم هم اعلام شد و از امروز اجرایی می‌شود، گفت: این تصمیم باصلابت ایرانی که میوه شیرین منطق مقاومت حسینی است، قطعاً ثمرات بهتری برای ما از دو گام قبلی خواهد داشت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: ملت ما دیگر به وعده‌های پوچ و خیالی طرف مقابل توجهی نمی‌کند و فقط به دنبال اقدام عملی آنان هستیم و با اروپا هم مذاکره می‌کنیم اما کاملاً بدبینانه، محتاطانه و با دقت به این مذاکرات نگاه می‌کنیم و دیگر با مذاکرات کش دار موقعیت خود را متوقف نمی‌کنیم و مرحله به مرحله تصمیمات خود را اجرا می‌کنیم. تنها چیزی که می‌تواند حاصل این مذاکرات باشد، عمل است و دیگر وعده به درد ما نمی‌خورد و طرف مقابل فقط باید به تعهداتی که داده است، عمل کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *