پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۷

قیمت گوشت مرغ متعادل شد

جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 700127
عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با تاکید بر اینکه مرغ مورد نیاز ایام محرم تامین شده است، گفت: قیمت گوشت مرغ به دلیل افزایش عرضه متعادل شده است.
قیمت گوشت مرغ متعادل شد
به گزارش جهان نيوز، «برومند چهارآیین» روز جمعه افزود: علت افزایش قیمت گوشت مرغ در ماه گذشته (مردادماه) افت شدید محصول و کاهش عرضه در فصل گرم بود.

وی اظهارداشت: در روزهای اخیر با کاهش گرمای هوا و عرضه مطلوب، قیمت‌ها در حال متعادل شدن است.

عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران تصریح کرد: در مردادماه قیمت متوسط هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری‌ها ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان و گوشت مرغ ۱۴ هزارو ۵۰۰ تومان بود اما امروز نرخ هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری‌ها به ۹ هزارو ۵۰۰ تومان و گوشت مرغ به ۱۳ هزار تا ۱۳ هزارو ۵۰۰ تومان رسیده که قیمت فعلی منطقی است.

چهارآیین گفت: البته این درحالیست که پیش از این تولیدکنندگان جوجه یک روزه و مرغ گوشتی متضرر می‌شدند.

وی پیش بینی کرد: روند قیمت مرغ در همین دامنه باقی بماند و برای آبان ماه افزایش مصرف را داشته باشیم.

بازار صادراتی ایران از دست رفته است
چهارآیین درباره وضعیت تولید جوجه یک روزه، گفت: اکنون قیمت جوجه یک روزه بین ۹۰۰ تا یک هزار تومان و برای برندهای معروف بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ تومان است.
وی بازار این محصولات را رقابتی دانست و افزود: قیمت گذاری‌های غیرکارشناسی در بازار موجب ضرر تولیدکنندگان این صنعت شده است.

عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ادامه داد: پیش از این تولیدکنندگان جوجه یک روزه باید ۱۲۵ میلیون قطعه تولید و به بازار عرضه می‌کردند اکنون دولت با بخشنامه‌های دستوری خود تولیدکنندگان این صنعت را مجبور به تولید ۱۳۰ میلیون قطعه در ماه کرده که نزدیک ۳۰ هزارتن در ماه بیش از نیاز داخلی است.

وی اظهارداشت: مرغداران گوشتی به دلیل تجربه و زیان‌هایی که دیده‌اند اکنون با توجه به شرایط بازار گام برمی‌دارند تا کمترین زیان متوجه‌شان شود.

چهارآیین گفت: با وجود رفع ممنوعیت صادرات به دلیل تصمیم‌گیری‌های آنی دولت، بازارهای صادراتی ما برای صادرات جوجه یک روزه و گوشت مرغ از دست رفته است و دیگر کسی به تجار ما اعتماد ندارد.

وی افزود: شرایط برای صادرات به تازگی فراهم شده اما تا تجار ما مشتری پیدا کنند حداقل بین ۲۰ روز تا یک ماه زمان می برد.

عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از دولت خواست تا سیاست‌گذاری و قیمت‌گذاری‌های دستوری و آنی برای صنعت طیور خودداری کند تا این صنعت دچار آسیب کمتری شود.

مردادماه سال ۹۸ قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ بین ۱۵ هزار تا ۱۷ هزارتومان نیز عرضه می‌شد اما طی روزهای اخیر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار مصرف بین ۱۲ هزارو ۹۰۰ تا ۱۳ هزارو ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

اکنون بیش از ۲.۳ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که مصرف سرانه آن برای هر ایرانی نزدیک ۲۹ کیلوگرم است.
 
منبع: ایرنا
برچسب ها: مرغ قیمت بازار
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قیمت گوشت مرغ ازسال 1397 تاکنون درسراسرکشورغیرقانونی بوده است وهمچنان نیزادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
اوقتی مرغداریها ورشکست شدند مشگل حل میشه!
Iran, Islamic Republic of
در تمام کشورهای اسلامی ماه رمضان و ماه محرم، تاسوعا و عاشورای که فرا می‌رسد قیمت موادغذایی کاهش پیدا می‌کند در کشور ما به دلیل بی‌توجهی دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس برعکس قیمت‌ها بالا می‌رود. بنویسید بسیاری از پست‌ها و جایگاه‌هایی که دولتی‌ها ونمایندگان اشغال کرده‌اند به دلیل بی‌توجهی به مردم غصبی بوده و باید پاسخگو باشند.
در حالی که دولت ۴ وزیر را مأمور مبارزه با گران‌فروشی کرده، ولی متاسفانه تاکنون هیچ کاری برای مشکلات اقتصادی مردم، افزایش قیمت ها، کالاها، اجناس، گوشت، مرغ، میوه و ... نکردند.
Iran, Islamic Republic of
حاجی! نه دخلین وار؟ مصرف گوشت ومرغ رمضان بیشتر میشه یاکمتر؟
Iran, Islamic Republic of
90 درصد مشکلات اقتصادی کشور مربوط به کم‌کاری دولت است
آقای رئیس‌جمهور! حرف‌تان را اصلاح و از مردم عذرخواهی کنید
Iran, Islamic Republic of
منتظر عذرخواهی دولت روحانی از ملت ایران هستیم
Bulgaria
قیمت مرغ تابع عرضه وتقاضاست هر وقت وزارت صمت دخالت کرده بازار را خرابتر کرده