پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

قیمت تن ماهی کاهش می‌یابد؟

پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 700068
عضو هیأت مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: پیش بینی می شود با کاهش قیمت دلار و شروع فصل صید، قیمت ماهی تن کاهش یابد و در نتیجه شاهد پایین آمدن قیمت کنسرو تن ماهی در بازار خواهیم بود.
قیمت تن ماهی کاهش می‌یابد؟
به گزارش جهان نيوز، محمد مختاریانی، عضو هیأت مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران اظهار کرد: بسیاری از خانواده ها کنسرو تن ماهی را به عنوان یک وعده غذایی به دلیل داشتن امگا و نداشتن هیچ گونه مواد افزودنی در سبد غذایی خود استفاده می کردند اما با بالا رفتن قیمت مجبور به حذف آن شدند.

وی افزود: سال گذشته به دلیل حذف ارز دولتی ماهی و خروج از گروه کالایی یک، قیمت ماهی داخلی نیز از کیلویی 10 هزار تومان به 28 هزار تومان افزایش یافت و این موضوع دلیل اصلی افزایش قیمت هر قوطی کنسرو تن ماهی به 15 تا 18 هزار تومان بوده است.

عضو هیأت مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران ادامه داد: این افزایش قیمت باعث شد تا از ابتدای سال جاری فروش بسیاری از کارخانه های تولیدی 60 درصد کاهش یابد و حتی برخی از کارخانه ها تعطیل شدند.

مختاریانی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم ماهی تن اکنون در بازار 21 هزارتومان است؛ این روند کاهشی استمرار خواهد داشت و قیمت به کمتر از 15 هزارتومان می رسد. برای حفظ فرهنگ مصرف کنسرو ماهی باید تمامی تولیدکنندگان و صیادان تلاش کنند تا با حمایت دولت قیمت ها کاهش یابد و قدرت خرید مصرف کننده بالا برود و تولید در این بخش پایدار باشد.

عضو هیأت مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: پیش بینی می شود با کاهش قیمت دلار و شروع فصل صید، قیمت ماهی تن کاهش یابد و در نتیجه شاهد پایین آمدن قیمت کنسرو تن ماهی در بازار خواهیم بود.

منبع:تسنیم
برچسب ها: تن ماهی تن کنسرو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رسول
Iran, Islamic Republic of
ماهی مورد استفاده در صنایع کنسرو کشور عمدتا داخلی و از جنوب ایران تامین میشود و علت افزایش یکباره قیمتش افزایش قیمت ماهی نبود بلکه ورق قوطی کنسرو وارداتی بوده و با افزایش نرخ ارز جهش قیمت یافت همین قضیه در مورد رب گوجه هم اتفاق افتاد وگرنه با این قیمت گوجه نباید رب اینقدر گران باشد !..............حال سوال اساسی : ما که باور 373 بومی میسازیم چرا ورق قوطی تن ماهی و رب گوجه نمیتوانیم بسازیم ؟!...........
ناهید
France
نخرن میگنده برای همین ارزون شده
Iran, Islamic Republic of
وقتي انحصار صيد را به چيني ها داديد معلوم است قيمت ها بالا ميره پس الكي وعده ندهيد كه ديگه فيلمتون سوخته