جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تاثیر عملیات حزب‌الله بر آینده انتخاباتی نتانیاهو

چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 700027
عملیات‌های اخیر حزب الله در سرزمین‌های اشغالی تاثیر زیادی در جبهه داخلی و نیز افکارعمومی صهیونیست‌ها نسبت به بنیامین نتانیاهو داشته که این امر ممکن است آینده انتخاباتی او را به خطر بیندازد.
تاثیر عملیات حزب‌الله بر آینده انتخاباتی نتانیاهو
به گزارش جهان نيوز، در حال حاضر بنامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هیچ توجیهی برای اشتباهات سیاسی خود ندارد و سرنوشت این مرد کاملا مبهم است. باعملیات مقاومت در شهرک آویویم و انهدام خودروی نظامی صهیونیستی با موشک‌های کورنت مقاومت٬ نتانیاهو دیگر هیچ استدلال و دروغی ندارد تا تحویل شهرک‌نشینان خود داده و حمایت و تایید آنها را به دست آورد.


کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که پس از عملیات اخیر مقاومت اسلامی که وجهه ارتش صهیونیستی را در جبهه داخلی آن نابود کرد٬ نتانیاهو کاملا در باتلاق گرفتار شده و نشانه‌های حقارت و ضعف موجودیت آن کاملا بارز است.

حسن حجازی متخصص در امور صهیونیست‌ها طی گفتگویی تصریح کرد که گزینه‌های رژیم صهیونیستی پس از عملیات اخیر حزب‌الله بسیار محدود و باریک شده است. وی اضافه کرد که رژیم صهیونیستی از یک‌سو منتظر پاسخ دیگری از مقاومت است و از سوی دیگر در انتظار جو انتخاباتی پیش‌رو در 17 سپتامبر به سر می‌برد.

حجازی همچنین اشاره کرد که نظرسنجی‌های اخیر پیرامون انتخابات صهیونیست‌ها نشان‌ می‌دهد که شانس و محبوبیت نتانیاهو از 43 به 39 درصد کاهش یافته است؛این به معنای آن است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد هدف قرار دادن مواضع مقاومت در سوریه و عراق و نیز تجاوز پهپادی خود به ضاحیه هیچ دستاوردی نداشته است.

درحالی‌که نتانیاهو تاکید می‌کند که همچنان تلا‌ش‌های خود را برای بقای امنیت زمینی و دریایی و هوایی رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد؛ عودد فورر عضو کنست رژیم صهیونیستی وابسته به حزب اسرائیل خانه ما در مصاحبه با روزنامه یدیعوت احرنوت از مسئله ایمن‌سازی در شمال سرزمین‌های اشغالی انتقاد کرد.

وی تصریح کرد که از روزی که آویگدور لیبرمن از وزارت جنگ استعفا داد٬ مسئله امنیت شمال٬ مورد بی‌توجهی قرار گرفت که مسئولیت این کوتاهی مستقیما با نتانیاهو است.

در همین چارچوب٬ حسن حجازی اظهار کرد که مخالفان نتانیاهو معتقدند که او درگیر یک ماجراجویی بسیار خطرناک شده‌است. وی افزود که به دلیل سیاست خاموش نتانیاهو در دوره اخیر که شامل تجاوز به عراق وسوریه و سپس لبنان بود٬ انگشت اتهام در رابطه با به خطر انداختن تحقق دستاوردهای سیاسی در انتخابات پیش روی اسرائیل به سوی او است.

حجازی همچنین اظهار کرد که رژیم صهیونیستی متقاعد شده که پیش از انتخابات٬ هیچگونه عملیات متجاوزانه‌ای انجام نداده و در مرحله بعد نیز احتیاط کند.

این متخصص در امور رژیم صهیونیستی با توجه به اظهارنظرها در داخل سرزمین‌های اشغالی در رابطه با عملیات اخیر حزب‌‌الله٬ تصریح کرد که رژیم اشغالگر درحال‌حاضر بیشتر تلاش خود را صرف این موضوع کرده که سطح خسارت‌های عملیات آویویم را به حداقل برساند. وی اضافه کرد که درحالی‌که مقاومت معادلات جدید خود را تثبیت کرده؛ رژیم صهیونیستی این معادلات را پذیرفته و می‌داند که عنصر جدیدی در این معادله وجود دارد.

حجازی تصریح کرد که این عنصر جدید آن است که پاسخ‌های حزب‌الله تنها در مرزها محدود نشده و تا عمق موجودیت صهیونیست‌ها می‌رسد که این همان‌چیزی است که دبیرکل حزب‌الله دیروز اعلام و تاکید کرد که آنها از امروز به بعد نمی‌توانند هیچ معادله جدیدی ترسیم کنند.

به موازات بحران نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در رابطه با معادلات بازدارنگی با لبنان٬ نتانیاهو وارد یک باتلاق بزرگ شده که آینده وی را در انتخابات 17 سپتامبر تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

در این میان مسئولان صهیونیستی در پی افشاگری کانال 13 تلویزیون اسرائیل از متون ضبط‌های صوتی که در آن صدای نتانیاهو در جلسات با درهای بسته شنیده می‌شود٬ خواستار تحقیقات علیه وی شدند. در این افشاگری مشخص شد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش برای دستیابی به منافع شبکه 20 تلویزیونی راست‌گرا و نیز لغو شورای پخش کابل‌ها و پخش ماهواره‌ای بوده که پخش برنامه‌های تلویزیونی در سرزمین‌های اشغالی را سازماندهی می‌کند.

نظرسنجی‌های موسسه میدگام و سایت واللانیوز در رابطه با انتخابات آینده کنست اسرائیل نشان‌ می‌دهد که باوجود کناره‌گیری حزب زیهوت٬ تیم بنیامین نتانیاهو یک کرسی کم آورده است. همچنین طبق این نظرسنجی‌ها صلاحیت نتانیاهو در جایگاه نخست‌وزیری٬ در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی کاهش یافته است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *