جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

هاشمی طبا: روحانی از اختیارات خودش هم استفاده نمی‌کند، اختیارات بیشتر پیشکش!

چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 699937
هاشمی‌طبا: اختیارات بیشتر روحانی پیشکش!
به گزارش جهان نيوز، مصطفی هاشمی طبا، کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ در مصاحبه‌ای با روزنامه آرمان گفته که: «آقای رئیس‌جمهور به جای اینکه هر بار به‌صورت کلی بگویند که اختیارات باید افزایش پیدا کند و مشخص نکنند منظورشان از اختیارات چیست، بهتر است بگویند کدام اختیار را برای نیل به چه مقصود و هدفی نیاز دارند. ایشان که حتی از اختیارات خودش هم استفاده نمی‌کند. برای مثال در همین مسئله یارانه‌ها قرار بود دولت به کسانی که توانایی مالی دارند یارانه ندهد، اما هنوز این یارانه‌ها پرداخت می‌شوند. پنج سال گذشته و تغییری حاصل نشده... رئیس‌جمهور بهتر است از اختیارات خود استفاده کند و مشکلات را کاهش دهد، بعد به سراغ اختیارات بیشتر برود».

هاشمی طبا در ادامه به بحث مذاکره با امریکا هم که گویا اصلی‌ترین دلیل روحانی برای درخواست اختیارات بیشتر است، اشاره می‌کند: «در شرایط امروز فکر می‌کنم هیچ نتیجه‌ای از مذاکرات احتمالی رئیس‌جمهور و دونالد ترامپ حاصل نخواهد شد. از طرف دیگر باید گفت با چنین مذاکره‌ای روی امریکایی‌ها زیاد خواهد شد و آن‌ها فکر می‌کنند می‌توانند هر جور که خواستند به ما زور بگویند و ایران را تحت فشار قرار دهند. به‌طور کلی باید بگویم با این مذاکره موافق نیستم؛ چراکه اگر توافقی حاصل شود بلافاصله بعد از آن به سراغ مسئله موشک‌های بالستیک و حقوق بشر و این‌ها خواهند رفت».

برپایه گزارش جوان، روحانی، خرداد ۹۲، هنگامه انتخابات ریاست جمهوری گفته بود: «اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی مشخص است. اینکه رئیس جمهور چطور بتواند به آن عمل کند، به توانمندی‌اش بستگی دارد». بار‌ها به اشکال مختلف روشن شده که بحث کمی اختیارات رئیس جمهور صرفا یک بهانه است. نمی‌توانند از ظرفیت‌های داخلی برای اداره کشور استفاده کنند، و آن را تقصیر کمی اختیارات برای سیاست خارجه می‌گذارند. در حالی که دیپلماسی خارجی مشکلات بی تدبیری‌های داخلی را حل نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:
بزرگترین دشمن ما وضعیت آب است نه آمریکا
دلواپسان به ظریف حسادت می‌کنند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بيشتر هدف اين حرفها مردم را سر كار گذاشتن است تا بگذرد
دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
باز دوباره
ما گلهای خندانیم
یه توپ داریم قلقلیه
هاشمی‌طبا که عالیه
انتخابات نزدیک میشه
...