کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای ۴ میلیارد دادیم

12 شهريور 1398 ساعت 23:10

وزیر اطلاعات گفت: متهمان ۵۳ نفر بوده‌اند که پس از بررسی‌ کارشناسی معاون حفاظت واجا عدم انتساب اتهام ترور به آنها، ۴ میلیارد تومان بابت جبران خسارت پرداخت شده است.


به گزارش جهان نیوز، وزیر اطلاعات روز سه‌شنبه ( ۱۲ شهریور) برای پاسخگویی به سؤال محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای، و ادعای اخیر آقای مازیار ابراهیمی که پیش از این اعترافاتش در صدا و سیما به عنوان عامل این ترورها اعلام شده بود، در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حاضر شد.

محمودصادقی در همین خصوص در حساب توئیتر خود نوشت: وزیر اطلاعات امروز طبق برنامه همراه با بعضی از مدیران و کارشناسان ذی‌ربط با حضور در کمیسیون امنیت ملی به سؤالات اینجانب درباره ترور کارشناسان هسته‌ای پاسخ داد. پرسش و پاسخ‌ها بیش از ۴۰ دقیقه طول کشید. به‌علت کمبود وقت قرار شد توضیحات تکمیلی ظرف یک ماه آینده به اینجانب ارائه شود.

بنابر اظهار علوی، کارشناسان واجا درباره دخالت متهمان در ترورها اختلاف‌ داشته‌اند که پس از بررسی‌ کارشناسی معاون حفاظت واجا عدم انتساب اتهام به آنها محرز شده است. به‌گفته‌ی او متهمان ۵۳ نفر بوده‌اند و پس از احراز بی‌گناهی آنها ۴میلیارد تومان بابت جبران خسارت به آنها پرداخت شده است.

طبق گفته‌ی وزیر واجا در کمیسیون امنیت ملی، عامل ترور شهید مسعود علیمحمدی، مجید جمالی فشی بوده و ارتکاب ترور توسط او محرز و به همین دلیل او محکوم به اعدام شده و حکم اعدام او اجرا شده است.

طبق گفته وزیر اطلاعات، مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان بابت جبران خسارت به آقای مازیار ابراهیمی پرداخت شده است. پاسخ او درباره مسئولیت واجا در جبران کامل خسارات مادی، روحی و حیثیتی وارده به نامبرده، ازجمله خسارات ناشی از عدم اجرای قراردادهای مربوط به صدا و سیما قانع‌کننده نبود.


کد مطلب: 699929

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/699929/متهمان-ترور-دانشمندان-هسته-ای-۴-میلیارد-دادیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com