کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعمال شب چهارم ماه محرم

12 شهريور 1398 ساعت 20:13

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: روزه داری در ماه محرم به جز عاشورا اجر دنیوی و اخروی دارد همچنین مداومت برخواندن زیارت عاشورا که از جایگاه خاص در بین اعمال محرم برخوردار است مورد تاکید بوده است.


به گزارش جهان نیوز، مهدی علیزاده کارشناس علوم قرآنی در خصوص اعمال شب چهارم ماه محرم گفت: مداومت برخواندن زیارت عاشورا در شب چهارم ماه محرم که از جایگاه خاصی در بین اعمال محرم برخوردار است مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در همین راستا ادامه داد: قرائت زیارت عاشورا در دهه اول ماه محرم از جمله اعمالی است که بزرگان دین اسلام و «ائمه معصومین (ع)» بر آن تاکید داشته اند، همچنین خواندن ۴۰ روزه آن برکات فراوانی را برای بجا آوردنده با خود به همراه دارد. زیارت عاشوار از جمله مهمترین زیارت‌هایی است که از راه دور نیز ثواب فراوانی داشته و خواندن آن با «زیارت حرم امام حسین (ع)» برابری می‌کند.

این کارشناس علوم قرآنی درباره دیگر اعمالی که در شب چهارم ماه محرم بر آن توصیه شده است بیان کرد: شرکت در جلساتی که به نوحه خوانی و عزاداری برای «امام حسین (ع)» می‌پردازند ثواب بسیاری دارد.

علیزاده خاطرنشان کرد: آشامیدن آب با ذکر یا حسین و سلام بر «امام حسین (ع)» و یاران با وفای ایشان همواره از اعمالی است که در تمام روزها و شب های ماه محرم مورد تاکید بوده پس چه بهتر است در شب چهارم ماه محرم نیز این عمل را همواره بجا بیاوریم.


کد مطلب: 699924

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/699924/اعمال-شب-چهارم-ماه-محرم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com