جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

«مونسان» در فراکسیون ولایی مجلس چه گفت؟

سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 699868
وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری صبح در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس حضور یافت.
«مونسان» در فراکسیون ولایی مجلس چه گفت؟
به گزارش جهان نيوز، علی اصغر مونسان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه امروز (سه‌شنبه داوزدهم شهریور) فراکسیون نمایندگان ولایی، اظهار داشت: طی 2 سال اخیر در حوزه میراث فرهنگی 4 هزار پروژه اجرائی شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، 96 موزه افتتاح شده که نیمی از آن‌ها توسط بخش غیردولتی انجام گرفته است، بیان کرد: اکنون 689 موزه فعال در کشور داریم و در بحث موزه‌ها رتبه ایران در جهان از 11 به 9 رسیده است.

وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه سال گذشته 5 اثر جهانی را ثبت کرده‌ایم، افزود: 200 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری داریم.

مونسان ادامه داد: در بخش صنایع دستی و کسب و کارهای کوچک به ویژه در روستاها 289 میلیون دلار صادرات از گمرک و بیش از 300 میلیون دلار به صورت چمدانی داشته‌ایم که این مبلغ بیش از 600 هزار میلیارد دلار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه هنرمندان که از 5 سال پیش متوقف شده بود را از سال گذشته فعال کردیم، گفت: از انتهای سال 96 روی گسترش بازارهای منطقه‌ای کار کردیم و به سمت لغو روادید با کشورهای هدف گردشگری از جمله عمان و چین رفتیم.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی افزود: اکنون حدود 980 هزار گردشگر ترکیه به ایران آمده‌اند و اولین بار در کشور بالانس گردشگری مثبت شده است؛ یعنی ورودی گردشگری بیش از خروج از ایران است.

مونسان با بیان اینکه روی تبلیغات در فضای مجازی خارجی حساب باز کرده‌ایم، اظهار داشت: با برخی کشورها نمایشگاه مشترک برگزار کردیم.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه گردشگری داخلی از جمله بوم‌گردی رونق پیدا کرده است، گفت: در ابتدای شروع دولت بوم گردی 400 واحد بود و اکنون 1700 واحد بوم‌گردی داریم که ان‌شاالله تا پایان دولت به بیش از 2 هزار واحد می‌رسد.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در تشریح سوالاتی که نمایندگان عضو این فراکسیون از وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری داشتند، اظهار داشت: نمایندگان بر ضرورت برنامه‌ریزی برای جذب توریست درمانی، توجه ویژه به حوزه صنایع دستی به ویژه در بحث صادرات آن، علت پایین بودن سهم گردشگری در اقتصاد و برنامه‌ریزی ویژه در این حوزه، فراهم شدن زیرساخت‌های گردشگری به ویژه در روستاها، برنامه‌ریزی برای ایجاد منابع جدید و استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه گردشگری تاکید کردند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی بیان کرد: علاوه بر این اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی در مورد سرانجام سند راهبردی گردشگری و برنامه مونسان برای ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری و صنایع دستی سوالاتی را مطرح کردند.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *