کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعمال شب سوم ماه محرم

11 شهريور 1398 ساعت 20:39

کارشناس علوم قرآنی گفت: حضرت الرقیه (س) یکی از باب الحوائج بوده و هیچکس از در خانه وی دست خالی برنگشته است، شب سوم شب توسل و توکل به حضرت رقیه (س) و ضامن قرار دادن ایشان نزد خداوند است.


به گزارش جهان نیوز، ابراهیم بهاری کارشناس علوم قرآنی پیرامون شب‌های مختلف ماه محرم و نزول هر شب با نام یکی از بزرگان کربلا گفت: در دهه اول محرم عمدتاً هیات به یکی از بزرگان کربلا متوسل می شدند و نوحه ها و عزاداری ها روی آن عزیز متمرکز می شود و به همین منوال شب سوم ماه محرم مخصوص به دختر کوچک حضرت امام حسین (ع) یعنی حضرت رقیه (س) اختصاص دارد. 

وی در همین راستا ادامه داد: شاید توسط معصومین نقل و یا روایتی نداریم اما از گذشته و از نگاه بزرگان شب سوم شبی است که در آن باید نوحه ها و عزاداری‌ها بیشتر مخصوص به دختر امام حسین (ع) باشد. 

این کارشناس علوم قرآنی با اشاره به اقامه اذانی مخصوص در شب سوم ماه محرم اضافه کرد: در شب سوم ماه محرم برای حضرت رقیه اقامه اذان می کنند، آنچه که باید به آن اشاره کرد اینکه توسل مردمان از گذشته به حضرت رقیه (س) زبان زد بوده است، پس یکی از اعمال مهم شب سوم ماه محرم را می توان متوسل شدن به این بزرگوار دانست. 

وی با تاکید بر سختی کشیدن فراوان حضرت رقیه (س) اظهار کرد: ایشان به عنوان فرزندی از فرزندان اباعبدالله (ع) با تمام سختی ها ساختند و وقتی که چشمشان به سر پدر افتاد دیگر تحمل مصیبت ها را پیدا نکرده و جان عزیزشان به باری تعالی تسلیم شد.

بهاری مهربان بودن با خانواده را یکی از اعمال همیشگی شیعیان اعلام کرد و افزود: حضرت رقیه (س) با پدر انس و الفت خاص خود را داشت، مهربانی اهل بیت در بین خانواده زبانزد خانواده بوده است، لذا می‌توان به محبت و مهر ورزیدن به خانواده نه در این شب بلکه در تمامی شب‌ها اشاره کرد، عملی که الگوی آن بدون شک سیره اهل بیت (ع) است. 

بهاری شب سوم ماه محرم را شب خاصه حضرت الرقیه (س) دانست و خاطرنشان کرد: حضرت الرقیه (س) یکی از باب الحوائج بوده و هیچکس از در خانه وی دست خالی برنگشته است، شب سوم شب توسل و توکل به حضرت رقیه (س) و ضامن قرار دادن ایشان است نزد خداوند است.


کد مطلب: 699809

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/699809/اعمال-شب-سوم-ماه-محرم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com