کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازی دوستانه تیم ملی زیر سایه اعتراضات مردمی

10 شهريور 1398 ساعت 12:43

دیدار تیم ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ در حالی ۱۰ روز بعد برگزار می‌شود که این کشور کوچک در آسیایی شرقی درگیر اعتراضات مردمی است و در شرایط نامناسبی به سر می‌برد.


به گزارش جهان نیوز، تیم ملی فوتبال ایران نخستین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی را روز نوزدهم شهریور ماه، مصادف با روز عاشورا مقابل هنگ کنگ برگزار می کند. شاگردان ویلموتس در هفته نخست این مسابقات یعنی در روز چهاردهم شهریور به دلیل فرد بودن تیم‌های حاضر در گروه (۵ تیم در هر گروه) استراحت می‌کند و پنج روز بعد در منطقه آسیای شرقی به مصاف هنگ کنگ می‌رود.
 

هنگ کنگ به عنوان ضعیف‌ترین تیم حاضر در این گروه در دومین دیدارش باید در خانه میزبان ایران باشد. طبق اعلام AFC این بازی در ورزشگاه ملی هنگ کنگ برگزار می‌شود که در پایتخت این کشور قرار دارد.

برگزاری بازی در هنگ کنگ در حالی است که طی روزها و هفته‌های گذشته اخباری مبنی بر ناآرامی‌های مردمی به علت آنچه اعتراض به دولت چین نامیده شده، وجود دارد و شاید با افزایش اعتراضات،  مکان برگزاری این بازی دستخوش تغییر شود.

در پی این اعتراضات، بیش از ۲۰ تن از پنجشنبه دستگیر شده و هشدار داد که سایرین نیز در صورت حضور در راهپیمایی‌های بدون مجوز بازداشت می‌شوند. این دستگیری‌ها بخشی از اقدامات دولتشهر هنگ کنگ و پکن علیه جنبش اعتراضی در این منطقه است که در ژوئن سال جاری میلادی و در پی اعتراضات به لایحه استرداد مظنونان به چین برای محاکمه و دادگاهی آغاز شده و به درخواست برای برکناری کری لام، مدیر اجرایی این دولتشهر نیز منجر شده است.

راهپیمایی‌ها و ناآرامی‌های سیاسی در هنگ کنگ از زمان پیوستن مجدد این دولتشهر به چین در ۱۹۹۷ بدترین بوده است.

با توجه به وجود چنین ناآرامی‌هایی در هنگ کنگ هنوز مشخص نیست این بازی در هنگ کنگ برگزار خواهد شد یا نه اما از چندین روز قبل فدراسیون فوتبال به دنبال رایزنی با نهادهای مختلف برای تامین پرواز مستقیم به هنگ کنگ است تا بازیکنان با توجه به فاصله زیاد تا این کشور، دچار خستگی و زحمت اضافی نشوند.
 
منبع: ایسنا


کد مطلب: 699661

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/699661/بازی-دوستانه-تیم-ملی-زیر-سایه-اعتراضات-مردمی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com